Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Yep, derfor blir det litt dumt å kun se på tallene når det skjer mye i selskapet som gir en annen story.

1 Like

Ja det er jo problemet.

I praksis så har selskapet lykkes så godt at de ikke er interessert i gode konsepter lenger. Det må være verdensledende for å være interessant for selskapet. De skal tross alt erstatte inntektsstrømmene fra Hearthstone, Overwatch og World of Warcraft. Da holder det ikke med spill uten mikrotransaksjoner - en form for inntekt som blir mer og mer hatet i spillmarkedet.

Det blir interessant å se om de klarer å snu det, men akkurat nå virker det som om selskapet er i nedadgående trend fordi målet var å klare å opprettholde eller øke inntektene etter at de har lykkes helt ekstremt godt med flere prosjekter… det er vanskelig å fortsette å lage nye konsepter når minstekravet er supersuksess :slight_smile:

Utfordringen var vel at økonomene overtok, og det som skulle bli en runde for å spare kostnader ( alle support og QA folk med over 4års fartstid har fått mulighet for sluttpakke virker å ha tatt litt overhånd.

Men de kommer nok sterkere tilbake igjen når man er ferdig å riste treet.

1 Like

Fått meg en ny en i porteføljen idag.
Fikk handle noen funcom til 12.80.

Har pdd:
55% nel (den går som juling idag, 5.58 for kvarter siden) snitt 5.19
35% funcom (meget spennt og følelsesmessig involvert) 12.80
10% nano, der er eg heilt fersk, no nathin. Men prøver å lære noe hver dag. 52.90.

1 Like

Med 20% tap (noe eg selv mener er vel overdrevet, må passe bedre på neste gang) så fyrte eg ut nano for en bedre inngang. Fortsatt god tro på at det er penger å tjene og ny flott medisin,men den knekken der i det tekniske bildet. Fundamentalt 70/30 i nanos favør. Men likevell, Eg risikerer heller å bli hengende litt etter enn å gå i det hullet som dekker potensielt (ifølge meg) 30% av gulvet.

Er det flere her som sitter i noelunde samme båt?

P ppd

Nel 40%

Funcom 30%

Cash 30% (trading, og i hovedsak nano)

Edit:
40% nel snitt 5.19
60% funcom snitt 12.9

NANO
TRVX
PCIB
FING(SVENSK)
BIOTEC
IDEX
TSLA
SSYS , Stratasys, Ltd.

Cash 0

2 Likes

Hvor mange prosent røffli? %% :slight_smile:

B2 Holding (B2H)
Axactor (AXA)
Elkem (ELK)

Ser etter inngang i Ocean Yield (OCY), Komplett Bank (KOMP) og Sparebank 1 BV (SBVG) på relativt kort sikt.

2 Likes

Hiver meg med her.

Min portefølje er per dags dato:
61% Funcom.
15% Austevoll Seafood
15% Kitron
9% Photocure

3 Likes

slik ser verden min ut idag,som jeg tolker det.

36,2% Komplett Bank
25,4% Scatec Solar
20% Storebrand
11,9% EAM Solar
6,5% Stenocare

:crossed_fingers:

2 Likes

Veldig solid, må ha gjort det godt med Scatek i det siste. :slight_smile:

Rekkefølge etter størrelse:
FB
STB
Hunter
NAS
Skyworks Solutions
Marathon Petroleum

Etter å ha sett på porteføljen min og hvor det har gått bra/dårlig, så har jeg kommet fram til en ting, og det er at jeg skal bare hoppe og drite i å kjøpe lytteposter. Jeg kjøper dem og glemmer hele greia. Hvis det går ned, så tenker jeg: men det er jo bare en lyttepost, det gjør ikke så mye at den går ned litt. Også er den plutselig ned 50%. Skal jeg kjøpe en aksje, så skal jeg kjøpe en solid post, og hvis det ikke får som forventet, så skal jeg ut fort hvis det blir tap. Da svir det nok til at jeg virkelig må følge med.

… jeg har et par aksjer hvor jeg har blitt med på nedturer, dumt, men der har jeg i hvert fall hatt et logisk resonnement for hvorfor jeg har beholdt aksjen. Ikke bare “vent å se”. :stuck_out_tongue:

F.eks. i Funcom i desember, så solgte jeg nesten 50%, fordi folk var mer optimistiske enn meg selv når det kom til MYZ-salget, også kjøpte jeg tilbake når pessimismen hadde tatt overhånd. Skulle nok ha solgt alt, men mener jo at Funcom er et godt bet på lengre sikt, spesielt 2020 og utover tror jeg vil ta av.

I Kitron har jeg prøvd å selge litt på topper og kjøpt tilbake lavere, de har siden jeg kjøpte aksjen alltid levert på guidingen, men blir påvirket av makro. Her trader jeg bare med rundt 20% ettersom svingningene er mindre.

6 Likes

Photocure
Pcib
Initiator Pharma
Nano
ScanShip
Smoltek
Targovax (trader mest i denne)

Følger tett:
Climeon, Kitron.
Climeon ligner litt på norske Photocure i utviklingsløpet. Produktet er ferdig og det jobbes med salg. Litt dårlig inntjening i Q4 grunnet utsatt betaling til Q1. De beste årene ligger der framme.

Største tap:
SaltX, Wrl

1 Like

100% Targo, snitt 7,24kr :slight_smile: When lambo?

1 Like

100% Nano, snitt 47,05.
Hvem av oss kommer "i mål " først? :sweat_smile:

2 Likes

Det får tiden vise :slight_smile: Lykke til!

1 Like

Elkem +5.5%
Kitron -2.5%
Photocure +12%
Scanship Holding +115%
Targovax -6.3%

2 Likes

Takk det samme!
Min lille “plan”, eller håp, er at Nano vokser såpass at jeg selger meg ut (evt oppkjøpt), så at ikke Targovax har tatt av enda, så jeg kan kjøpe meg inn der og høste av den suksessen som forventes der også :grin::money_mouth_face:
Men ting går sjelden som man håper i dette gamet :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Ja, det er sant. Det er jo alltid sånn at: “Det er ikke det du ikke vet som dreper deg, men det du trodde du visste helt sikkert, men som ikke var sånn.” - Husker ikke hvem som sa det, men har tatt med meg den. :slight_smile:

Sånn ser Ca portisen min ut nå.

Funcom 76 %
KIT 4 %
Core 4 %
VFF 5 %
Cash 11 %
4 Likes