Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Har en ganske sterk tilt mot IMO 2020, med tanke på vektingen, og sannsynligvis skal jeg øke eksponeringen i Hunter vesentlig, særlig under emisjonskurs.

Hunter Group
Storebrand
Facebook
Marathon Petroleum - Har doblet eksponeringen siste uken.
Skyworks Solutions - Doblet eksponeringen i denne også.
Norwegian
Subsea 7
Pareto Bank

2 Likes

1/4: Eolus Vind
1/4: Gjensidige Forsikring
1/4: Grieg Seafood
1/4: Cash

2 Likes

40% pcib 15% pho 15% nano. Resta Cash.

98.9% pcib
1 % avance
0.1% bgbio

55% cash
35% PCIB
10% TRVX

50% APCL (PetroNor😜)
35% GIG
15% IOC

Moro at flere på forumet er med på den særdeles hyggelige reisen med Eolus

1 Like

Skal ikke modellere porteføljen min etter tekindex i hvertfall -14.73% i år.

4 Likes

98% Funcom
1% Cash
1% Frustrasjon

4 Likes

100% targovax av aksjeporteføljen -6% hittil i år (med trading inkludert)
100% funfair av kryptoporteføljen +50% hittil i år (med trading inkludert)

Har brukt mai til å øke posisjonen i Hunter Group signifikant på 3.405-3.55, noe vektingen også begynner å vise. (Porteføljen er kun aksjedelen og ikke cash o.l.)

2 Likes

hvorfor i all verden kjøper du deg ikke inn i Scatec Solar? :rofl:

joda,Scatec er overpriset,-noe som jeg tenker Spetalen har fremhevet over sitt argument mot “Grønne” aksjer den siste tiden…

men den vil(tror jeg) etter alle solemerker,bli en formidabel utbyttemaskin om en del år fremover.

enig?

Hvorfor teller du ikke cash med, er det midler som ikke er ment for investering du tenker på? Jeg viser heller ikke sparekontoene mine på porteføljeoversiktene, men hvis jeg mot normalt sitter med cash etter nedsalg av aksjer som jeg har tenkt å sette tilbake i arbeid så viser jeg dem.

Har det vært en blunder å være ute av Scatek siden jeg begynte å se på den i 2017? Ja.
Problemet med Scatek er at jeg sliter med å forstå caset og regne det hjem.
Jeg liker mer billige aksjer som kan være out-of-favour, og bli “in-favour”.

FB kommer til å bli en utbytte konge, spørsmålet er bare når. FB har en avkastning på kapitalen på rundt 25-30%, ekstrem skalerbarhet, og konkurransefortrinn som veldig få selskaper har.
Det er selvfølgelig gode grunner til at den er billig nå, men FB kommer til å få orden på sine problemer. I tillegg så handles den som en verdi aksje med mye vekst. Det er ganske unikt å se et selskap av denne type med P/EG på 0.84. Dette er også grunnen til at det er min største langsiktige posisjon.

Ja, det stemmer. Det kan selvfølgelig endre seg om markedet skulle falle helt sammen, men som det er nå er det ikke planen å gjøre stort.

1 Like

Jeg betaler ikke ekstra på de lånene jeg har. Høyeste rente er studielånet på 2.9% i ni år til. Jeg skal nok klare å slå det, men akkurat nå skal det bygges en buffer/fu-konto.

Har du en fast prosentvis fordeling av sparing som går til henholdsvis sparekonto, nedbetaling av gjeld, aksjer, fond?

Den er ganske fleksibel, årsaken til det er at min sparerate er jevnt over veldig høy og opp mot 90% i måneden. Jeg har en minstegrense for buffer o.l.

Det kan være flere måneder jeg ikke kjøper aksjer, også kan det være måneder jeg netto kjøper mye. Jeg brukt fallet i mai til å kjøpe noe, i likhet med Q4.

1 Like

Det er jo helt sjukt! :slight_smile:
Kan jeg spørre hva du tjener? Ligger selv og presser på 60% sparerate, men det klarer jeg med utleiedel og ok+ inntekt.

Hva er hensikten med å spare så mye?

Hodt på å si, hva er hensikten med å bruke så mye. :stuck_out_tongue:

3 Likes