Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Hovedkonto:
50,2% Thin Film Electronics
28,4% Hugo Games (Sitter også med litt over det dobbelte i emisjonen 1.50)
21,1% GS Sweden AB

Pensjonssparing:
99,9% WR Entertainment

Kan ikke klage på starten av denne uken. Thin Film Electronics opp 12,78%, WR Entertainment opp 20% og ikke minst Hugo Games opp 106,70%! Eneste som er litt ned for meg idag er GS Sweden AB med 1,01%.

God Sommer :smiley:

2 Likes

Hva mener du med en enkeltaksje som pensjonssparing :blush:?

1 Like

Jeg ønsker å ha høy risiko i min private pensjonssparing i starten, så får jeg heller jevne det mer utover når jeg ikke får like mye tid til å følge med :wink: Har tro på at WR Entertainment vil smelle opp en vakker dag. Nå bare fortsetter jeg med å bunnfiske aksjer i WR med min månedlige sparing til pensjon :wink:

2 Likes

Da var aksjeporteføljen opp over 50% fra nyttår igjen, men en stor del har vært ren flaks med tanke på at jeg solgte Funcom-aksjene med god gevinst før emisjonen.

Så håper jeg at Natto, Seamless, Next og de andre aksjene fortsetter å levere fremover.

De andre strategiene har gått mer eller mindre i null så det er overraskende nok på aksjer jeg har fått avkastning i år, selv om jeg har vært skeptisk til aksjemarkedet. Men ved å ligge short har jeg også følt meg mer trygg og ikke panikksolgt aksjer i dippene.

Når det gjelder råvarer/valuta der jeg har vært inne i gull og bitcoin, kan jeg konstatere at jeg solgte alt for tidlig :slight_smile: Bitcoin ETN opp 56%, gullfondet jeg var inne i er opp 110%.

6 Likes

Woho! Porteføljen min som har blitt dratt gjennom gjørmen av TIL er nå 2% i pluss hittil i år, etter å ha vært på -10% så sent som i slutten av Juni. Hovedsakelig, så er det Kitron som har dratt meg opp. Photocure er såvidt i pluss, Seamless er ca 10% i pluss og jeg har tatt meg en liten post i DNB som såvidt er i pluss nå.

… Skulle nok bare hatt alt i Kitron. Lite arbeid og bra utbytte. :stuck_out_tongue:

Samtidig ser jeg at osebx er nær ATH. Det er nå muligens et tegn på at jeg burde selge meg ned i et par aksjer. Solgte bittelitt i Kitron i dag, hadde igjen en mikropost av Kitron aksjer i kontoen min hos Skandiabanken som jeg ikke bruker lenger. Burde nok solgt litt mer. Evt shortet osebx.

7 Likes

Solgte meg helt ut av GomSpace idag med ca 110% avkastning!

Nå sitter jeg med Hugo Games, Thin Film Electronics og WR Entertainment.

Grubler over hva jeg skal bruke GomSpace pengene på :wink:

6 Likes

Pr. dags dato sitter jeg med følgende portefølje. Største parten av porteføljen var faktisk i unoterte aksjer (otc) frem til Nofi ble børs notert. Største post i dag er Axactor

Axactor
Nordic Nanovector
Funcom
Monobank
Komplett Bank
Norwegian Finans Holding (NOFI, Bank Norwegian)

3 Likes

Aiai hadde vert episk å vert i nofi fra tidlig av, regner med du har tjent godt da.

Fredly har bare tjent 700 mill der.

Jeg er selvsagt altfor sent ute men fant nylig ut at jeg ville putte en del i Monobank på otc, bare for å se om det er mer å hente der. Og det tror jeg det er, omtrent for alle disse nye forbruksbankene. Snart kommer jo insta også, gratis penger for dem som var med i den emisjonen vil jeg tro.

Så sitter igjen med mye mindre i Thin sinden jeg tror Monobank er enda bedre case, og litt nofi. Og skulle gjerne hatt litt i komplett bank også.

3 Likes

Skulle gjerne vært inne tidligere jeg også. Nofi var den første bankaksjen jeg kjøpte i mars, har 70,8% avkastning til nå. Monobank har jeg stor tro på, q2 kommer til uken. Ser for meg at det blir en fin utvikling i Monobank og Komplett Bank det neste året.

Insta blir også spennende. Vi får se hva kursen blir første omsetnings dag. Blir nok gratis penger på de som var med der som du sier.

Monobank steg 7,14% i dag :slight_smile:

2 Likes

For min del må du gjerne lage en tråd og skrive litt om disse bankaksjene på dette forumet. Tipper at flere her inne vil være interessert. :slight_smile:

5 Likes

De har vært nevnt litt. Jeg gjorde en fantastisk trade i bank ved påsketider. Og komp har jeg gått ut og inn av flere ganger. Samme med monobank. Sistnevnte er fin å legge kjøp på 3.85 og selge på 4.3 / 4.4

1 Like

NANO 100%

Buy and forget.

Og så kjøper man litt til når man har råd, og kursen er gunstig.

2 Likes

Min portefølje:
Axa
Funcom
Gig
Hugo på vei inn/emisjon
Nano
Next
Totalt i -16 ligger jeg på nær 10% i minus, noe Black Thursday er årsak til, holder Hugo seg så vil jeg vel være i 0 når Hugo er på konto.
Ser ellers lyst på fremtiden mtp porteføljen.
Har overlevd både Brexit og sommeren, mye positivt som skjer nå.

4 Likes

Min portefølje
Funcom
Opera
KOG
Bionor

Er lei av Opera nå, vurderer å selge meg ut omtrent i 0. Har vært med siden før budet, så har ikke fått veldig god avkastning dette året på denne.

3 Likes

99% Starbreeze og en knøttliten tradingpost i Funcom. Er et sted mellom 300 og 400% i pluss idag. Satser på at det tallet vil øke de neste to årene.

3 Likes

Natto, Seamless og Next er mine tre største

1 Like

Lista mi er lang nå, fra størst til minst:
STAR-B
FUNCOM
PHO
HUGO
PDX
PCIB
KIT
NATTO
NANO
NEXT
SEAM
SF
THIN
GIG
GOMX

5 Likes

Mye bear nå. Litt inn og ut.

1 Like

Uff, den var lang… :grinning:

4 Likes