Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Min portefølje akkurat nå, sortert med største post øverst:
BANK.OTC
KOMP.OTC
MONO.OTC
GIG.OSE
ABX.N
HUGO.OAX
OPERA.OSE

1 Like

Tatt ut thin, ble noen kroner i pluss

3 Likes

Solgte 20-25% Funcom på 1,20.
Faller den mer så kjøper jeg gjerne litt igjen, får prøve å ta inn litt igjen…
Ikke kjedelig å være Funcom aksjonær!

1 Like

Min portefølje er fortiden følgende:

EMGS: 3%
NEL: 33%
GIG: 64%

3 Likes

Hei! Dette blir min første post på TekInvestor, bare rett og rimelig at jeg gjør det med å dele min portefølje-thingy. Har lurket og lest her en liten stund uten å komme med input selv, dette fordi jeg er noob og velger å ninja-hente kunnskap der jeg kan! :smile: Med tanke på det, tusen takk for dette forumet og tusen takk til alle som skriver innlegg her, av den hyggelige, saklige, konstruktive sorten.

Min portefølje… Kan jo begynne med å fortelle at jeg opprettet min Nordnet-konto for ganske nøyaktig 3 mnd siden. Torsdag 26. mai var 3-måneders-dagen. Torsdag 26. mai fikk jeg samtidig utdelt 2 stjerner på min Shareville-portefølje. Fredag 27. mai tok de fra meg en stjerne :sweat_smile: For de fleste her inne er forklaring unødvendig, men here goes…

Jeg startet med å kjøpe, fra størst til minst, FUNCOM, GIG, IDEX, og pittelitt BIRD. Den siste, en altfor lite gjennomtenkt handling. Heldigvis var den posten pitteliten. Solgte den unna når adrenalinet over å faktisk ha startet å handle i aksjer hadde roet seg. Dere vet kanskje den følelsen, man er bare så spent? Jeg følte det samme da jeg startet opp World of Warcraft for første gang julen 2005, haha!

Underveis økte jeg i FUNCOM og IDEX. Hadde lyst på mer GIG, men denne hadde vokst så mye så fort at her begynte jeg å frykte nedtur, så jeg lot den bero. Kjøpte en liiiiten lyttepost i NOM.

Porteføljeverdien økte jevnt og trutt over de 3 første månedene, en fryd å følge med på. Og når Torsdag 26. mai kom, hadde jeg en urealisert avkastning på ca 70%. Matching Halt i FUNCOM? Oh goodie, her kommer emisjonen! Oh, not so goodie emisjonskurs, og fritt fall ned til +15% for porteføljen. Jeg tok et valg, anså at GIG var på svakt nedadgående og solgte den på kurs 3,70 med ca 49% avkastning og kjøpte mer FUNCOM på kurs 1,05.

Ståa for porteføljen min dags dato er +25% og er fordelt slik:

Og her er utviklingen de tre første månedene, inkludert “Black Thursday” :wink:

15 Likes

Den grafen der er omtrent nøyaktig lik min siste 3 mnd :slight_smile:

Velkommen Madone :slight_smile:

1 Like

Skulle visst Ikkje solgt thin, men beholdt den og heller sparket ut hyard

1 Like

Er bra for selvfølelsen min å se at andre misser også…
Jeg var innom Thin i januar, bare for å tape litt…

1 Like

Klarte ikke å dy meg, må sitte over HOST CAPITAL MARKETS DAY
Så da solgte jeg alle GIG aksjer og nesten alle Funcom aksjene, for å gå inn igjen i NANO, så da kommer det sikkert BAD News derfra i morgen, typisk min uflaks :sob:

10% i Funcom
35% i Next
55% Nano

5 Likes

Håper nano gir fra seg good news

3 Likes

203 posts were split to a new topic: Svinaktig fine aksjer - Bjellegrisporteføljen

Fra november 2015:

Her er min portefølje
Kitron 47%
Photocure 30%
Tanker Investment 15%
Starbreeze A 8%

Hvorfor jeg har kjøpt
Kitron: lav gjeldsgrad, ledelse som har snudd selskapet, P/E på under 10.
Photocure: høyrisiko gamble, gjeldfri, høy egenkapital
Tanker Investment: høy gjeldsgrad, undervurdert vs resten av sektoren, P/E på under 10.
Starbreeze: gjeldfri, i investeringsfase som finansieres av løpende inntekter. 5-6 store titler under utvikling (egne produkter, eller som publisher).

Status i dag og forventet utvikling
Kitron: i dag: 3,80, forventning: 5kr innen 6 måneder
Photocure: i dag 38, forventing 20 eller 200 innen 36 måneder
Tanker Investment: i dag: 102,5, forventing 150 innen 12 måneder
Starbreeze: i dag 14,55, forventning 7 eller 20 innen 12 måneder

Her er min portefølje
Kitron 54%
Photocure 26%
Tanker Investment 13%
Seamless 7%

Status i dag og forventet utvikling
Kitron: i dag: 4,50, forventning: 7kr innen 12 måneder
Photocure: i dag 42, forventing 30 eller 200 innen 36 måneder -
Tanker Investment: i dag: 55,5, forventing 100 innen 12 måneder
Starbreeze: i dag 25, Solgt på 25.
Seamless: i dag 9,30, forventning: partner for SEQR innen 12mnd, ikke noe klart kursmål.

Jeg solgte meg ut av Starbreeze fordi jeg er veldig skeptisk til prisingen, men samtidig, Dead by Dayligth ligger klistret på Steams topp 10 bestselgerliste, og har ligget der en uke. Dama sa spillet så kult ut når hun så videon med 2,8m views. De har mye bra på tapetet og har ikke noe problem med folk som kjøper seg opp.

Til fordel for Starbreeze kjøpte jeg meg opp i Seamless som er et ekte fintech selskap med det som skal til av know-how når det kommer til bank og IT at jeg tror de kan finne seg en internasjonal gigant som samarbeidspartner. Hvis det skjer vil prisingen være noe helt anderledes enn det vi har nå. Finansieringen er et problem og nå lever de av emisjoner som er såpass små at de må ha en i kvartalet…

Kitron ga et svært godt utbytte for 2015 til de som kjøpte i 2015, for min del ca 10% av det jeg ga for aksjene. Q1 inneholdt noen engangsutgifter som de ikke får i Q2, som jeg tror vil bli virke svært sterkt i sammenligning og vise at veksten fortsetter den jevne oppgangen som den hadde i hele 2015.

Tanker Investments er min kjempebommert. Prosenten burde vært rundt 30 hadde det ikke vært for at verdien på selskapet har blitt halvert. Det er endel tankskip som selges på markedet nå (ref Frontline som kjøper/selger), og prisene er mye høyere enn det skipene i TIL nå blir verdsatt til. Jeg tror derfor markedet har overreagert her, men mye leveranser av skip i slutten av 2016/17 kan bli et problem. Vurderer å øke her.

Photocure: økte inntekter begrenser nedsiden, ingen Ceveria-avtale enda. Jeg tror det er en reel mulighet for at de kjører på med egenfinansiert fase 3. Håper på en god avtale i stedet.

… Jeg var såvidt innom Funcom, men jeg fant hele greia for risky. Kunne fått 70% avkastning hadde jeg hatt litt mer guts, men samtidig, da hadde jeg kanskje også vært med på black thursday? Jeg synes risk/reward som noe annet enn et trading objekt er negativ.

Kjøp/salg siden november: en bitteliten post i Kitron. Salg av Starbreeze. Dobling av investeringen i TIL som ikke synes fordi kursen gikk ned 50% etterpå. Kjøp av Seamless.

11 Likes

Synes du det er positivt med høy gjeldsgrad i tanker Investment?

1 Like

Det skulle stått høy egenkapital/lav gjeldsgrad. Hvor sant dette er i dag avhenger av hva man tror verdien på skipene til TIL faktisk er. :wink:

1 Like

Økte i Tanker Investments, så nå oppe på ca 22% av en litt større beholdning nå. Kaster muligens gode penger etter dårlige her, men satser på at jeg kjøper når ingen har troa og at aksjen har blitt straffet for hardt.

1 Like

Warrants.
Noen ganger går det som dette:

Andre ganger går det motsatt vei og forårsaker dette:

Min portefølje har i lengre tid beveget seg sakte men sikkert i positiv retning, så begynner jeg å leke med warrants igjen, siden det gikk så bra sist gang, og vips så er avkastningen siste månedene borte grunnet 1 papir. Denne gangen var det Nordic Semiconductor warrant.

Aldri mer warrants… det har jeg vel sagt før? :smiley:
Nå må jeg bare finne meg en ny aksje hvor jeg forhåpentligvis kan tjene tilbake noe av det tapte.

Min portefølje ser nå slik ut:
Hovedkonto:
56,1% Thin Film Electronics
20,5% GomSpace IPO
23,4% Kapital

Pensjonssparing:
84,1% WR Enterteinment
15,8% Data Respons

Edit: Thin Film Electronics redder meg i denne negative perioden, siden jeg der har en god avkastning selv siste dagers nedgang :slight_smile:

4 Likes

Porteføljen min fortsetter å falle hardt nedover… min første IPO i GomSpace idag startet med et fall på 30%!

Tydeligvis har jeg en rød uke… Andre enn meg i samme bås?

2 Likes

BTW; hvorfor kjøpte du Gomspace ?

1 Like

Jeg har troen på det de leverer, men jeg har lite forståelse av verdien i selskapet. Jeg følte også dette var et fint selskap å bli min første IPO, for jeg er virkelig glad i space generelt og tror mye spennende vil skje der ute i årene fremover. Overrasket over at kursen starter 30% lavere enn IPO.

1 Like

TIL :frowning:

Resten av porteføljen er sånn ca i null. Tipper KIT kommer til å gjøre det bra den neste måneden. PHO og SEAM tipper jeg kommer til å fortsette vannrett til det skjer noe spennende. Om en måned eller et år, vanskelig å si. :stuck_out_tongue:

2 Likes