Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Hva hvis det kommer godinfo før den tid? Fremdeles under krona?

2 Likes

Så lenge vi ikke er inne i August og kursen er på under 1.50 så ønsker jeg å kun kjøpe mer aksjer i Funcom til under 1kr ja.

2 Likes

jeg tror faktisk ikke det store trykket kommer før august, selv om jeg tror det vil komme drypp fremover som det har gjort. Det er lenge siden jeg sa de skulle vente med å “gønne” på til nærmere release. Kanskje de drar igang som pokker etter de har hatt ferie? Jeg skal klare å få ett snitt på ca 1.50 uten å være uncomfortable hvis kurser som nevnes her kommer, jeg er neimen ikke så sikker på at det blir større press enn vi har sett de siste dagene nå.

Tenk på det, “alle” skal ha aksjer til under krona, hvor mange skal kjøpe her inne? Vi snakker trolig kjøp for mange millioner bare her inne, begrenser seg kanskje for hvor lavt det faller :slight_smile:

1 Like

Funcom var innom porteføljen min fra igår til i dag, men så feiget jeg ut.

Tanker investments er min katastrofeinvestering, hadde aldri på noe tidspunkt trodd vi skulle så langt ned som vi er nå. Funcom ser egentlig ut som tryggheten selv i sammenligning…

4 Likes

Jeg forstår tankegangen din veldig godt Paddy80.

Jeg tror dog Funcom ligger på en barriere mellom 1.50 og 0.95 i øyeblikket.

  • Fisker du en aksje på 0.95 idag er du heldig
  • Fisker du en aksje på 1.50 idag er du i NULL

Emisjonen gikk på en kurs av 0.55 som vi alle er enige om er ekstremt bra! Da må vi bare ikke glemme hvor MANGE penger de har signert på til en kurs av 0,55. Det er ekstreme verdier vi snakker om!

  • Snakker vi kurs 1.75 den 1 November så vil vel de fleste av oss være glade vel? Uansett om vi har solgt aksjene før denne kursen eller om vi fremdeles sitter inne…
  • De som sitter inne med emi på 0.55 er vel også like glade, “muligens” mer glade for dagens pris?
  • Sitter vi med kurs 0.95 etter dette så vil vel de fleste som kom inn på emisjonen selge seg ut? De selger seg da ut på null!

Vil vi egentlig noen sinne se tallet 0.95 eller under dette noe særlig? Det er mitt store spørsmål!!!

Får jeg kjøpe emiaksjer selv om jeg solgte i dag?

Det er ikke meldt hvordan de løser dette, men det er vel sannsynlig at de tar utgangspunkt i de som satt med aksjer da dette ble meldt, og at du fortsatt kan tegne deg i rep emi, men jeg er ikke sikker på dette.

Se reparasjonsemisjon i Norske Skog for referanse for hvordan dette kan løses

http://inpublic.globenewswire.com/releaseDetails.faces?rId=2005451

og Next:

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=401060

Kanskje lurt å høre med Funcom hvis man tenker å kjøpe eller selge aksjer nå, det har jo litt å si for hvilket snitt man kan få (men tenk på at du bare kan tegne rundt 16%).

3 Likes

Min portefølje er:

AXA (kommer til å sitte lenge, hvis jeg ikke må kjøpe mer Fun…:tired_face:)
FUNCOM (alt for mye, og mer skal det bli!)
WEIFA (tar utbytte og ser an utviklingen)
Alle i pluss. Ja, bortsett fra Funcom da, som er bittelitt i minus. Snitt på 1,6 - 1,7

Pluss fond, som nå er i PLUSS!!!

Tenker å sitte gjennom sommeren, synspunkter mottas!

1 Like

Funcom er en aksje med skyhøy risiko.alt under 100% avkastning vil være en skuffelse.man skal få betalt grovt for å ta denne typen risiko.

6 Likes

Litt derfor jeg solgte i dag.

1 Like

får da ikke tro det :wink: nei ærlig så synes jeg det er greit om du får delta, du solgte vel etter emien du også?

Funcom ( Gunvor ) erstattet med hyard, fikk litt da eg la inn ordre ned mot 8 og den fikk en dupp, pluss det eg tok rundt 8,5

Etter st Hyard har flerdobblet seg på noen dager, er den sikkert moden for en korreksjon ned, så RR vel litt high risk.
Sluttet fredag på høyeste

Da virker det som det er en koordinert gruppe (bortsett fra Storebrand), det gjør meg mer skeptisk til at de har planer om å stoppe shortsalget. Jeg stoler ikke på disse typene. Forhåpentligvis skal de helt ut og aldri tilbake.

Dette holder jeg CEO ansvarlig for.

Det er to mulige tolkninger:

  1. Funcom-aksjens eneste verdi er som et shorteinstrument for å loppe småsparere.

  2. Funcom har latt en koordinert gruppe rane aksjonærene

5 Likes

Vi er vitne til en av Dei mest råtne emisjonene eg har vert vitne til, rep eimen er også alt for liten, i tilegg til at vi ikke vet enda til hvilken pris desse blir ( tror eg ).

Vel, det var en kort tur innom

4 Likes

Prisen er satt til det samme som den rettede emisjonen (0.55)

1 Like

Jeg tror Funcom oppfattet situasjonen slik:
Den nye strategien var i ferd med å ryke pga. manglende finansiering. Jebsen var mer og mer kritisk mot å spytte inn flere penger i selskapet. Tilbakemeldingene fra ASC var negative.
Funcom satt fast i en brønn uten mulighet til å komme opp. Så er det noen som kaster ned et tau til dem. Da tar du det tauet og klatrer opp av brønnen. Du gir blaffen i hvem som kasta ned det tauet. Du er bare glad for å ha reddet livet.

5 Likes

Er enig med deg, bortsett fra at det er sannsynlig at Jebsen er med på emisjonen. Enten ved at han ligger helt på grensen til flagge grensen. Eller at dette kan meldes når NEO salget er ferdig.

Jeg tror at hovedgrunnen til at emisjonskursen ble lav var at Jebsen skulle komme bra ut økonomisk. Vi vet ikke alle detaljene her men vi vet at Jebsen måtte godkjenne betingelsene på emisjonen. Funcom ledelsen kunne kjørt emisjon på langt høyere kurs hvis de hadde villet. Men dette var ikke Jebsen interessert i da han ikke ville bidra til emisjon på de kursene og at han ikke vil bidra med mer penger. I tillegg vil han ikke bli utvannet, derfor ble det emisjon på dumping kurs…

Enten har han gått gjennom 2 flaggrenser, eller er det shorting. Eller en kombinasjon, men det ville vært særdeles ulogisk. Å selge gjennom flaggrenser uten å flagge er ulovlig. Ergo er det shorting.

Hvor mye kan shortes er spørsmålet. Kun Jebsens?

1 Like

Det er vel stort sett Jebsen som har nok å låne ut til at det monner. Spørsmålet er når aksjene fra det konvertible lånet skal utstedes, de kan muligens også lånes ut dersom Jebsen og shorterne ønsker det.

1 Like

Hvordan vil shorten funke hvis kurs stiger fremover? Er ikke helt inn i det