Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Har du vært med lenge her? Så de falt en del fordi Fingerprint Cards skulle gå over til sin egen algoritme

Gikk inn i Precise Biometrics for et par dagen siden på 2,25. nedgangen har jo vært stor. Veksten har vært bra. Ser at de har fått til en royalty avtale med IDEX no. Blir sittende en stund i precise.
Har også lagt til Avance i portefølgen, men kjøper meg inn i flere omganger. Kom inn rett før børslutt fredag. Kjøper nok mer etter utbytte. Håper på gode rater i sommermånedene. Men tiden vil vise :slight_smile:

2 Likes

Da er min portefølje:
Axa 1,75
Bon 54,23 regnet om fra Gro på 44,30
Funcom 1,69
Stb 31,95
Vistin 19,30
Weifa 0,95
Kjøpte Gro i går til 44,30

Bør man selge i mai?

Er relativ trygg på porteføljen, den jeg er mest usikker på er Funcom. Går den 100 eller 500 % opp :grinning:

6 Likes

Precise opp nå i dag

Axa - 11%
Fun - 54%
Gig - 22%
Nel - 13%

3 Likes

Her folkens. Slik ser min portefølje ut pr dags dato!
Gjort noen små omrokeringer de siste ukene. Jeg er i en fase hvor jeg ønsker litt mer risiko så jeg har gått inn i en NOD warrant og Star Vault. NOD er nok det selskapet jeg mener og føler er mest stabilt, da de garantert vil gjøre det bra i fremtiden med tanke på hva slags teknologi de leverer / skal levere. Når det gjelder Star Vault så er dette en av de aksjene jeg personlig mener er størst risiko i min portefølje. Her snakker vi HØY risiko med stor H, men jeg liker å lever litt farlig en gang i blant. Star Vault beveger seg som en JO JO i øyeblikket! MORRO for oss store gutta det :smiley: :smiley: :smiley:
Hugo Games er en splitter ny aksje for meg, føler denne har falt unødvendig mye og ønsket å ta en bet der på 2.95. Dagen etter, altså idag, gikk den jo opp nesten 7% fra min snitt kurs, så skal være fornøyd med den starten :smiley: Ellers er jeg jo så klart inne i Thin Film Electronics. Ingen kjøp eller salg der siste månedene. Thin er en aksje jeg sitter inne i for en laaaang tur! Thin skal gi meg mest penger!!

Det var det for denne gang. Håper dere setter pris på mine oppdateringer :smiley: :smiley:

10 Likes

Selvfølgelig setter vi pris på det :slight_smile:

1 Like

Etter en litt dårlig h2 i fjor har jeg igjen nådd nye høyder i porteføljen. Min nye filosofi der jeg er mer selektiv med hvilke aksjer jeg handler (bare case som jeg følger) har gjort meg mer trygg og det har blitt mindre impulsiv handel. Det er også tidsbesparende siden jeg ikke leter nye case og raketter hele tiden, så kan jeg heller legge tiden på å sette meg ordentlig inn i selskapene jeg følger. Har tro på at spesielt Natto, Seamless og Next vil fortsette å gjøre det bra fremover. Har også tatt en bitteliten posisjon i episurf igjen, men det er vanskelig å time bunnen.

Fremover:
Jeg vurderer å kjøpe fysisk gull (evt noe “fysisk” kryptovaluta) og øke litt short posisjonene siden grunnsynet mitt på børsen er det samme. Vil prøve å se etter innganger her basert på teknisk analyse. Mer bjørner (spes obx) er vel det som lokker mest.

8 Likes

Jeg følte for å gå litt inn i Next på fredag så dessverre solgte jeg ca 20% av funcom beholdningen.

Så nå har jeg 80% Funcom og 20% Next,

Den dagen Funcom kommer seg opp dit jeg ønsker, så blir jeg å vekte enda mer ned, for så å handle Nano og GIG eller Nel, da blir jeg å sitte rolig helt til jeg har en bra avkastning på en eller flere av dem.

Eks: Om Next skulle gå mellom 50 til 100% så selger jeg meg nesten ut for så å vurdere å handle flere av noen av dem jeg allerede har i beholdningen.

3 Likes

Oppdatering på min portis, rangert fra størst beholdning :

Iox. Stort potensial dersom oljeprisen holder seg, sitter på svært lovende lisens i lla47 i Colombia
Apcl. Kanskje ett av ose’s mest spennende selskap, med 10 lisenser i attraktive områder i Afrika, ingen produksjon pr nå
Dno. Dersom olja holder seg elle evt stiger mer, kommer eg til å kjøpe mer Dno )
Gig
Funcom. ( varierer og trader daglig )
Bakka
North. ( anbefaler dere å følge med på North fremover, strategiske endringer i selskapet og en rekke innsidekjøp
Nel
Thin

Edit: ser eg ikke fikk med Apcl, men feilen er nå rettet opp i.

6 Likes

Sitter på alt for mange aksjer for tiden men de største er :

Kitron
Starbreeze
Panoro
Noreco

Rett over 20% avkastning i år og er fornøyd med det.

6 Likes

Funcom (70%) og REC(30%). God sommer!

4 Likes

Axa
Funcom
Mhg
Weifa
Pluss aksjefond

Ca 20%fond og 80 % aksjer/cash

4 Likes

En liten oppdatering rundt mine porteføljer. Først kan vi ta for oss min Hovedkonto. Her er et noen små endringer. Jeg har solgt meg ut av Star Vault for godt. Har tapt penger på Star Vault og skal ikke inn i den igjen med det første. Utenom det har Hugo Games steget en del siden sist, samme med Thin Film Electronics. Når det gjelder NOD warranten så har jeg kjøpt mer der idag, og det er uten tvil en av mine største risiko investeringer på lenge. Her er en screenshot fra Nordnet for denne porteføljen:

Jeg har også opprettet en egen portefølje for min private pensjonssparing. Her har det ikke vært noen endring siden jeg gikk inn i Data Respons og WR Entertainment. Begge selskapene er spennende etter min mening, men samtidig er det en del risiko i forhold til hva man “bør” ha for sin pensjons sparing, men det liker jeg. Her ser du en screenshot:

1 Like

Jeg har OSEBX indexfondet til DNB.

Kunne tenkt meg å hatt litt cash i S&P 500 også. Finnes det noe enkelt sted jeg får tak i det? Gidder ikke styre med utenlandske brookere osv.

1 Like

Det enkleste er vel å kjøpe en ETF f.eks. iShares Core S&P 500 ETF

1 Like

Tnx, skal sjekke det ut.

Hvordan rotet du det til å ikke kjøpe Funcom til under krona? :blush:

3 Likes

Tro meg, jeg skal kjøpe Funcom til under krona! Bare vent du :wink:

4 Likes

Det å sitte å håpe at emiaksjer ikke kommer for salg om de har 100% avkastning og/eller håpe på at shortselgerne ikke får kursen ned er jeg ferdig med. Det tror jeg har med å ‘Ta lærdom’

1 Like