Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Hvor mange aksjer har du Malvin?

Er jo ikke sikkert at en eventuell emisjon vil sette en demper for kursoppgang. Det spørs jo på hvem som deltar der. Her har de jo tenkt å presentere et prospekt som gjør at alle får samme informasjon - og da kan man nesten forvente at det er noen innad i firmaet som kjøper aksjer.

2 Likes

Ikke nødvendig at en emisjon setter en demper nei, men kommer det ikke klare signal om at enten det er overtegning eller at noen gode haier er gått inn så er jeg redd kursen får en liten knekk men ingenting som ikke blir spist rett opp av en god nyhet :+1:

Komp
Fun
Axa
Nel
Bank

Skal selge ene bilen så har jeg 200k til å leke med :slight_smile:

AXA
Funcom
GSF
MHG
Vistin
Weifa

Solgte Gig litt i pluss, men gikk glipp av en pen papirgevinst. Det var dette med SL da.
Kjøpte GSF, kommer til å sitte med denne en kort periode, tror jeg, har lyst til å gå inn i Gig igjen.

Vistin er jeg lei av, var på nippet til å selge i dag, men fikk ikke nok for den. Hadde tenkt å vente på Q1, får se.

GOGL 10%, Rec 20% og Funcom 70%.

2 Likes

Nytt opplegg nå.
Bank ble pen og jeg gikk ut i dag siden nas skulle få juling.
Gig stakk fra meg i dag så jeg avventer til etter Q1 rapporten. Med mindre den tryner før det.

Axactor - 19%
Funcom - 47%
Komplett bank - 9%
Monobank - 1%
Nel - 24%

2 Likes

Kan jeg bare spørre hvordan du kjøper komplett & mono?

Unoterte aksjer :wink: Alle kan handle.

Jeg er DnB kunde og handler de som vanlige aksjer :slight_smile:

Kan også handles på Nordnet :slight_smile: Masse koselige unoterte aksjer der.

Er det stor risiko med unoterte aksjer? idar Vollvik gikk vel på en smell med unoterte aksjer…

ikke tilgjengelig på zero-kontoen fra nordnet mener jeg! :slight_smile:

Kanskje dette hjelper?

“Slik handler du unoterte aksjer i webtjenesten:
Dersom du ønsker å handle unoterte aksjer kan du gjøre dette når du er innlogget på din depotkonto hos Nordnet. Fra toppmenyen finner du Markedet og videre Aksjekurser. Her kan du velge Norge og Unoterte. Da får du opp listen over alle aksjer som handles OTC i Norge. Klikk bare på Kjøp/Selg knappen ved siden av den aksjen du vil kjøpe så kan du legge din ordre.”

https://www.nordnet.no/mux/web/nordnet/onoteradeAktier.html

1 Like

Og emisjonskurs ble 15 øre

3 Likes

Aksje - kostpris - eksponering

KIT - 2,21 - 33 %
BTOH - 12,54 - 11 %
BANK - 29,82 - 15 %
AKVA - 47,06 - 5 %
NTS - 27,04 - 6 %
KOG - 141 - 9 %
PPG - 91,84 - 10 %
VEI - 100,56 - 11 %

Overeksponert i KIT, men ser per nå ingen gode alternativer å plassere pengene i. På vei ut av VEI og KOG, blir sittende med cash til noe dukker opp. På utkikk etter en eiendomsaksje for å erstatte BERLIN IV som ble kjøpt opp ved slutten av 2015.

Avkastning YTD: ca 15%

2015: 29,44%
2014: 6,89%
2013: 125,94%
2012: 15,1%
2011: -62,89%

9 Likes

Hva skjedde i 2011 og 2013?

Enig med deg angående kit. :slight_smile:

1 Like

Hodeløs gearing og flaks i 2013, samme hodeløse gearing men uflaks i 2011. Drevet av KOA, JIN og indexderivater. Først de siste to årene jeg har forstått verdien av nøkternhet og strategi.

9 Likes

Jeg vurderte AKVA i fjor sommer, men syntes den allerede hadde gått mye og var usikker på børsen så jeg lot være. Så doblet aksjen seg igjen :slight_smile:

THIN
GIG
NEL
Precise Biometrics AB
Frontline :frowning:

3 Likes