Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Jeg sitter med følgende i porteføljen nå:
Funcom
Opera
Bionor
Kog
Nel

Jeg har økt litt i bionor de siste dagene, mest basert på ordrebildet, men også litt for å snitte ned. Kjøpte også litt mer funcom på 1,4-tallet. Hverken kjøpte eller solgte noe da det var bra trøkk. Vurderte å gevinstsikre på onsdag, men turte ikke selge i frykt for å ikke komme inn igjen hvis det plutselig skulle komme en video når jeg holdt på med noe jobb

2 Likes

Vært en god aksjeuke. :slight_smile: Fått 3 stjerner på shareville (hurra! hehe…) og generelt vært en fin oppgang.

Nå er det disse som gjelder:

Axactor (40,0%)
GIG (35,5%)
NattoPharma (8,5%)
LeoVegas AB (7,2%)
Net Gaming Europe AB (4,6%)
Funcom (3,9%)
Cash (0,3%)

Har nå 90,8% avkastning siste 6 mnd. :wink:

Følg stockking på shareville, så ønsker jeg gjerne å følge deg og dine aksjer der :slight_smile:

4 Likes

Jeg har vel 9 nå, enig at det er litt mye, men Nano og Emgs er bare for “moro”. Følger ikke de nøye og bruker heller ikke mye energi på ± 5-10 % på disse.
Enten blir det himmel eller helvete, hvis jeg da ikke selger til fordel for Gig/FC.

Men det som er greit med litt flere og innen forskjellige sektorer er risikospredning.

Ellers må jeg igjen få rose dere forumdeltakere som holder en fin og saklig tone. Også ovenfor de som ikke er då drevne :blush:

2 Likes

90% siste halvåret er godt gjort, har vært et vrient marked :thumbsup:

7 Likes

Benytta sjansen til å gå ut av Nel på 3,19 på ca -9,5%, satser på ny inngang rundt 2,9-3 kr. Regner med den faller, hvis ikke: farvel.
Droppa og Nano, Emgs selger jeg også hvis mulig…

Solgte meg ut av NEL jeg også, for 1 uke siden. Et par usle prosent i pluss :wink: Jeg skal ikke inn i den aksjen igjen, andre ting som frister mer.

1 Like

Da er porteføljen skrumpet inn til:

AXA
FUNCOM
GIG
MHG
VISTIN
WEIFA

Usikker på om jeg skal inn i NEL igjen, eller om jeg skal øke i AXA-FUN-GIG.

2 Likes

Fun! Må du uansett ha

2 Likes

Her er en oppdatering av hva jeg sitter på i dag:

  • Funcom, Starbreeze, Stillfront, Natto, PCIB og Interoil

  • XACT Derivat BEAR, BLANKA OMX N og XACT BEAR

Utenom Natto og Interoil er alt så vidt eller bra i pluss, spesielt Funcom :slight_smile:

2 Likes

Lurer på å øke i Fun, var nesten klar for kjøp i dag… Har 5-6 % av porteføljen i Fun. Når Fun tar av betyr det vel forsåvidt lite om en har inngang på 1,50 eller 2 kroner…

Har 15-20% i aksjefond, er sugen på å selge og kjøre på i Fun og GIg, muligens også mer i Axa.

2 Likes

Da ble det å snitte kraftig opp i Gig, klarte å få en pott på 4,38.
Det glapp en pott på Fun.
Ellers svir tapt gevinst i Nel…spesielt når jeg solgte med tap, men det blir rettet opp i Fun og Gig :blush:

Edit:
Utrolig, når dagen er omme er jeg utrolig glad jeg tok tapet og kom meg ut av Nel og inn i Gig. Får håpe jeg er like fornøyd etter fremleggelse av Q1!

1 Like

Min portefølje siden slutten av 2015:
Funcom
Gjensidige
Protector forsikring
Bakkafrost
NRC Group
Axactor

Har stor tro på alle disse fremover, forsikringsbransjen går så det griner. Bortsett fra Vardia…Fisk må man ha og det er fortsatt sunt. Utbygging blir det nye gullkortet fra Regjeringen når de må begynne å stimulere til vekst og sysselsetting og “hele” Norge sliter med gjeld…

Da rømmer man inn i en annen verden, og spillbransjen kommer til å vokse. Enkelt oppsummert.
K

1 Like

Varidia er særs useriøse. Det har jeg merket da de skulle gi meg tilbud en gang. Det ble med det

Slik ser min portefølje ut pr 13.04.2016

Porteføljen min har vært slik de siste 2 ukene uten endringer. Er fremdeles en del kapital som skal investeres i fond, eventuelt aksjer, men dette er ikke fullstendig planlagt enda og er penger som går under kategorien ‘Pensjonssparing’.

NB: Jeg har valgt å fjerne verdien, men det håper jeg alle forstår.

11 Likes

Nå har jeg kun DnB, Funcom og Thin-film. I aksjer altså.

Kun Funcom for øyeblikket :sweat_smile: Føler meg litt eksponert! Men etter jeg har fått mine prosenter blir det og gå over til Nel , Axa ,REC og Songa ! Og der blir jeg til 2020 :+1:

2 Likes

Hva gjør du om det bare blir minus I funcom da ?

1 Like

BLIR IKKE BARE MINUS VELL! :grinning:
(Sitter selv 99,7% i Funcom :laughing:)

3 Likes

Hehe ja si det , jeg har Ett greit snitt på 1,32 kr , så med fremtidsutsiktene til Funcom til august ish så er jeg rimelig sikker på at det skal ligge på pluss siden av dagens kurs frem til lansering av CE! Får seg nok en knekk etter emisjon , men emisjon kommer ikke på dagens kurs så jeg føler meg trygg nok! Se Ann litt når early axcess kommer og hvordan lansering av The park går så tenker jeg at jeg laster mer ! Opp skal det :+1::clap:

2 Likes

Blir The park greit lansert og forhåpentlig viss litt pågang en periode for og teste servers og slik så vil en få en god pekepinne på hvordan lansering av CE blir! Det er enda friskt i minne katastrofe lansering av AOC ! Så det tror jeg Funcom husker enda bedre enn meg og det er dette de nå aktivt jobber for at ikke skal gjenta seg! Alle spillerne som er i AOC og som har vært vil nok gå for CE pluss nye spillere så de venter nok stor pågang den første perioden!

2 Likes