Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Porteføljen min er uforandret siden forrige oppdattering, men er nå oppe i 10,00%!
Ligger fortsatt på ca - 0,8 % på mine aksjefond.
Nå er det bare NEL som ligger i minus.

Var relativt heldig med inngangen i Weifa, ca 0,884 tror jeg det var.
Gig ligger også greit an med sine ca 40% i pluss.

Fint om Funcom også tar av snart, hva sier dere eksperter, er det bare å sitte til de slipper CE? Og gjerne videre? Har bare en post på ca 7 %, tror jeg nøyer meg med det…

1 Like

etter at Apcl kom med endelig godkjenning fra ophir avtalen, så valgte eg å redusere noe i Iox, å øke i Apcl, samt noe i Funcom.
På fredag solgte eg litt av Apcl igjen, å kjøpte tilbake noe Iox.

  • da eg valgte å selge litt Iox, så solgte eg nok med minus, men var veldig trygg på oppgang i Apcl.
    Som eg tidligere skrev, så solgte eg Apcl rundt i overkan av kr 2, før eg samme dag kjøpte igjen mellom 2,05 og 2,08 ( tidligere dokumentert her ), halvparten av desse ble solg over kr 3, å kjøpt igjen rundt 2,4-2,5, desse sitter eg enda med, men kommer til å selge ut dersom eg får rundt 3,3 eller over, for så å kjøpe igjen mer i en anna oljeknøtt.
    Nsg solgte, Avm redusert igjen.
    Det er stort sett Iox, Apcl og Funcom det består seg av nå, en skal ut, og dei to gjennvørende skal det økes i.
    Litt smått i Nom har eg med over påske.

Vurderte Weifa på mandag, til rundt 97 øre, men valgte i stedenfor å putte mer i Funcom

Strax efter börsens öppning hade kursen i Anoto rasat 30 procent till 0,54 kronor.

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2016/03/24/anoto-slaktas-hart.html

Tydeligvis ikke så stor size inne nå

AvanzaMannen
@fagel_fenix @cashfloww12 @LivetSomTrader Rätt så försiktig i mina köp på börsen rent allmänt, då dålig omsättning och börs-oro styr nu.

AvanzaMannen
@fagel_fenix @cashfloww12 @LivetSomTrader Som jag skrev så är det % av mina innehav, inte av hela min portfölj.

AvanzaMannen
@cashfloww12 @LivetSomTrader Har idag tappat lite men inte så farligt då jag har liten size. Många av dessa bolag lyckas inte, så är det.

1 Like

Kasta ut BON og GRO i dag, Vistin henger også i en tynn tråd:

AXA
EMGS
FUNCOM
GIG
MHG
NEL
VISTIN
WEIFA

Prøvde å få en liten pott ekstra i Emgs på 0,25, det gikk ikke…
Funderer på Bakka igjen, lyst på mer Gig, og så var det Nano da…

Tar i mot innspill :grinning:

1 Like

Solgte Kitron til 4.09 igjen. Og solgte SR bank i går med 500 kroner profitt.

1 Like

hehe, rakk du det rett før meldinga? :wink:

1 Like

Så du har ikke troen på gode tall i Kitron for Q1 ? Er jo bare 3 uker til tallene kommer :slight_smile:

1 Like

Da var Bakka inne igjen, 325. Solgte vel på 314, så det var jo lurt… :grinning:

1 Like

Litt interessant å se hvordan porteføljen min utvikler seg:

  • Kitron - en knallinvestering, ganske sikker på at dette vil være en gullinvestering framover også
  • Tanker Investments - holy crap, dette gikk dårligere enn forventet, har fortsatt et lite håp om at de får solgt skipene til en ok pris og likvidert selskapet.
  • Photocure - her har jeg gått inn på høyere kurs enn dagens, men det er lite fundamentalt som er endret, utvikling “innenfor” det jeg forventet ved kjøp
  • Starbreeze kursen går opp og ned mellom 14-17kr, den gjør det bedre enn jeg hadde ventet utfra utsettelsene som er meldt. Jeg tror aksjen først blir interessant i 2017.

Alt i alt, så skulle jeg ha holdt meg unna alt utenom Kitron. :wink:

2 Likes

Jeg vet ikke om hvilken melding du snakker om da jeg har vært ute. Kitron ble lagt for salg på 4.09 med en gang jeg kjøpte. Salget gikk automatisk. Er også positiv, men legger nok en ny kjøpsordre på 3.80 når jeg kommer hjem.

SR bank var et tabbekjøp som jeg kom meg ut av. Er i minus i DNB så jeg beholder den siden Alf Inge Gjerde er så positiv. Han er dyktig og nokså ærlig av seg.

Det kom en ny melding om en “liten” kontrakt med Northrop Grumman 1 minutt før du solgte på 4.09. Skal du få aksjer på 3.80 så tror jeg det enten må være noen på top #7 som vil ut eller at Q1 er dårlig. Med tanke på hva de har guidet framover så tror jeg ikke Q1 er dårlig men kan jo helt klart være dårligere enn hva markedet forventer.

6 Likes

Takk, jeg er glad jeg har kjørt den strategien jeg har. For nå har jeg solgt aksjen med 30 øre gevinst 2 ganger. Så kursen må vel omtrent opp til 4.7 før jeg har tapt på å trade aksjen. Jeg tror vi kan stole på guiding til selskapet.

4 Likes

Over og ut for Bakka for min del! Ut på 314, inn på 325 i går og ut på 320 i dag…ja ja, noen skal jo tjene penger også…
Men på tross av det, så nådde min portefølje ath med 13,03% i dag.

Har ellers tro på porteføljen min, men stiller spørsmål ved Vistin og Nel.
Synes Nel er interessant, selv om jeg er elbilfan til tusen. Hydrogenbiler kommer det til å bli mange av, også på Norske veier. Får håpe Nel får sin del av kaka, men det spørs om det ikke er internasjonalt de kommer til å vokse mest.

3 Likes

01.04.2016

  • 99,8% Funcom
  • 0,2% Likvide midler
    Bare -5,40% nå, kom igjen… :wink:
6 Likes

Så hvis funcom går konkurs nå har du ca. 0 likvide midler og fint skatte-oppgjør til neste år. Tror jeg ville ha redusert litt her etter hvert.

4 Likes

Uff, håper for din del at FC kommer som ei kule! Jeg har spredd risikoen litt mer… :wink:

Selvfølgelig bare av de 100% som jeg har tilgjengelig på Nordnet kontoen… :slight_smile:
Ser for meg og selge Funcom ila neste bølge/trailer.
Da for å spe porteføljen utover på flere aksjer 8-12 stykker, siden jeg begynner og få en fin størrelse på den og litt mindre risiko ift framtidig bolikjøp er greit :slight_smile:

Det håper jeg også, for alle sin del :ok_hand:

4 Likes

Jeg syns det er for mange aksjer med 8-12 personlig. 4-6 er fint syns jeg.

5 Likes

Er vell i det området jeg ender opp, men er jo alltid greit og spre mer sier dem…
Men har personlig ikke så altfor mange aksjer jeg er interessert/har lyst å plassere pengene mine i… Men skal i hvertfall plassere dem i mer en bare Funcom.

Må bare komme meg ut av Funcom først…

Har snitt på 1,965 så ser ikke for meg at det er ett tapsprosjekt, hadde vært veldig greit om vi skal snuse på 3 tallet denne måneden, da jeg personlig ikke har såå veldig lyst å sitte med Funcom alene mer en 1-2mnd til :slight_smile:

1 Like