Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

100% biotech trodde man ju aldrig. Får se hur länge det varar. Soft blir liggande en god stund.

1 Like

Bra man ikke visste om pandemien og lockdown i desember så kanskje man ville blitt fristet til å selge :upside_down_face:

3 Likes

Ut av biotec idag

Inngangen denne gang var altså ned mot 4, solgte halvparten på første dobling rundt 8,2.
Resten ble med videre til idag, men utgang på snitt 32 ish.

6 Likes

Hva blir neste Kronn rakett? :rocket:

1 Like

Ikke godt å si, hadde lenge en plan om å ta en knippe med natto om den seig nedover til tiern igjen. Nå vet eg ikke helt, denne gang tar eg det litt rolig, å venter til eg ser en god mulighet ett sted, som eg trudde natto kunne bli, men der får vi se ann den videre utviklingen nå.

2 Likes

Ble det en liten is i dag da?:icecream:

1 Like

Ja det blei is, men bare en liten ein :star_struck:
Holder forøvrig på med oppussing på hytta, nytt kjøkken, gulv og litt anna snacks, så denne gangen kan eg ikke spise is for alle penga😅

2 Likes

Bra “driv” nå :slight_smile:

8 Likes

Hehe, tallene ser en del grimmere ut hos meg :stuck_out_tongue: Ligger på -30% fra topp og +40% fra bunn. +5% fra årsstart. Har vært en vill periode porteføljen min har vært igjennom hittil i 2020. Ga nesten opp rundt bunnen der, men har vært en skikkelig retur gjennom Targovax oppgangen fra 4kr-7,8kr. Nå ligger alt i BergenBio til vi får avklaring om RECOVERY med mindre aksjen skulle nå 100 på forventning før det.

bilde

Får satse på flere slike kvartaler fremover

32 Likes

Ho Li Fuk

Ja vi sier ikke nei til det :slight_smile: Var de første 3 månedene like bra ?

2 Likes

Nei dessverre, har litt over 700 tusen opp i år

1 Like

Nice hva er kostpris på Natto ? 6-7kr pr aksje ?

Det er litt komplisert å regne ut siden kontoen er i SEK, men ca 8,5 NOK

1 Like

Skjønner at mange mener jeg er både dum ( som bruker megler) og dumdristig med så mye finansiering men kan jo fortelle hva som skjedde da vi fikk koronabomben i hode. Hadde satsa i overkant som normalt men med ek på ca 7 mill så tar du en del sjanser. Etter at tåka var letta så var ek-en min redusert til 1 mill og der satt jeg.
Uten 5 mill i tilgjengelig kapital ville jeg ikke hadd mulighet for å bygge meg opp igjen på så kort tid. Før nedturen i PCIB nå var ek-en min på 6,2 mill igjen og det takket være trading i stor stil. Fikk utskrift i fra megler som viste ca 160 mill i kjøp-salg i løpet av mars-april og mai. Etter koronaen var det jo bare å handle det du maktet for alt steg jo hver dag og indeksen gikk i fra 600 - 850 på meget kort tid. Sitter nå med aksjer og shortpos på ca 13 mill.
Jeg har en fantastisk flink megler som ringer meg stort sett hver dag før børs og vi avtaler dagens grep.
Jeg elsker spenning og har et avslappa forhold til penger og har KLOKKETRO på PCIB ( tror jeg var oppe i 220k på det meste).

11 Likes

Vi er alle forskjellige.
“EK på 7 mill og posisjoner for 13 mill” - jeg hadde ikke sovet et sekund om natta.
Håper virkelig at du lykkes, Arve.

Men husk, hvis du taper EK taper du muligheten til å fortsette å spille.

6 Likes

Faktisk helt tilfeldig, men etter at jeg tok litt gevinst i PCIB på 85 kr (kjøpte riktignok tilbake de fleste aksjene på 70 kr) og det påfølgende fallet i PCIB, så er mine poster i PCIB og NANO i øyeblikket nøyaktig like mye verdt. Den balansen varer neppe lenge, men mye spenning fremover i begge de aksjene vi deler interessen for.

3 Likes

Det er greit å ta en del sjanser men ikke med alt ?

Hvilket selskap jobber han for ? Og hvor mye påvirker han hva som kjøpes/selges ?

5 Likes

IG porteføljen min pr idag:

EUR/NOK og USD/NOK er short posisjoner