Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Vad koster börsdata ? Utan att jag kollat :blush:
Är väl finurligt det om man är värdelös på att analysera siffrorna i rapporter som mig.

Hvis du ikke bruker mye tid på fundamental analyse mener jeg at gratisversjonen holder lenge.

2 Likes

Som oftest har også selskapene litt wonky oppstilling fra kvartal til kvartal, slik at egne regneark er beste måten å ha full oversikt.

Jeg har inntrykk av at simplywallst ikke alltid er helt nøyaktige, men fint å bruke til noe, bl.a for å se innsidehandel. Jeg bruker som flere har nevnt borsdata.se som en screener, da jeg kun kjøper selskaper som allerede tjener penger/er etablerte. Så etter å ha screenet på diverse nøkkeltall gjør jeg et kjapt google søk på hva bedriften driver med, før jeg velger ut de casene jeg liker best som jeg da lager en analyse på i excel ut fra informasjon jeg finner om selskapet (primært tall fra siste årsrapport).

2 Likes

Jeg har hatt et fantastisk år så langt, men siden porteføljens verdi og avkastning regnes ut i SEK og jeg har ganske mye norske aksjer trekker jo NOK kursen ned en del. Ser litt skummelt ut for videre brudd ned, eller snur det her?

Ser ut som kronen er svakere enn den burde være vs oljen? Også et spørsmålet ditt over egentlig hvor du tror oljen vil bevege seg framover. Korrelasjonen ser jo ut til å være rimelig sterk.

EDIT mindjob å få riktig NOKUSD/USDNOK vs oljen og riktig konklusjon, :confused:

1 Like

Om oljen faller igjen så kan det bli kjipt for krona men den faller nok kanskje ikke under 40 is igjen?

Nå må Natto passe seg så ikke Seamless kommer og tar førsteplassen i YTD avkastning. Er vel egentlig såvidt forbi om jeg tar med kronekursen. Jeg kan ikke klage på året så langt, selv om jeg tror egentlig alle aksjene bare er i startgropa fortsatt (bortsett fra Fjord som jeg bare venter på skal bli kjøpt ut - burde vel kanskje ha solgt den da jeg hadde sjansen)

2 Likes

AOW-ME
BGBIO
ENDÚR
KOA
GOGL
PHO
VEI

Mvh

1 Like

Aker Offshore Wind
Aker Carbon Capture
Andfjord Salmon
Atlantic Sapphire
BW Energy
Clean Fish Group
Scatec Solar
Storebrand

satser på at dette ikke ender opp som dem i filmen “the hateful eight” :sweat_smile:

1 Like

Bear SP500

Natto, Bear Obx og masse cash :crossed_fingers:
Kan dog endre seg imorgen :scream_cat:

1 Like

Storebrand
Aker Offshore Wind
Aker Carbon Capture
Nokia oyj
Btb Reit (pga månedlig utbytte)
Treasure(underliggende verdier ligger langt over mcap)
Veidekke
Aker
Xact Obx bear

1 Like

Kjører high risk med 90% Nano og 10% Alfred Berg Gambak :blush:

Nekkar, Komplett og Episurf er investeringer jeg faktisk har tatt grep rundt den siste tiden. Natto, Talk, SDS og FING ligger egentlig bare å slenger uten noen skikkelig strategi.

  • Nekkar - ordrebok 5x omsetning siste 12 måneder. Ordreboken har vokst med nær 100% siste 12 mnd. H2 2019 viser hvor bra marginer de kan ha når det ikke er Korona-tider.
  • Komplett - forventet EPS på ca 1,4kr etter Q4 2020, med kurs på ca 9kr nå, så synes jeg det er mye å gå på.
  • Episurf - har penger til 2023 hvor f.eks. Redeye forventer at de har inntekter nok til å kunne klare seg uten mer kapital. Dette er egentlig et forskningsfirma med et produkt som ser svært lovende ut. Markedet er veldig stort, og mcap til Episurf er veldig liten.

“The global knee replacement market size was valued at $9.45 Bn in 2019 & is projected to reach $12.48 Bn by 2027, with a CAGR of 4.3% during forecast period”

ref: https://www.globenewswire.com/news-release/2020/07/28/2068830/0/en/Knee-Replacement-Market-to-Reach-USD-12-48-Billion-by-2027-Rising-Awareness-about-Early-Diagnosis-to-Boost-Market-states-Fortune-Business-Insights.html

2 Likes


2 Likes

velodyne lidar, idex, kalera, huddly

Alt i AKSO per nå :slight_smile: Og kommer nok til å forbli der i mye av 2021 og 2022.

3 Likes