Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

FUNCOM 100% :slight_smile:

4 Likes

-2%

Ja og det er derfor jeg skal redusere :slight_smile: Er forsåvidt ikke noe problem å sitte med 10-12 forskjellige men merker at det er lett å glemme de minste posisjonene slik at det forsvinner noen % i året.

2 Likes

19% AXA snitt 1.785
73% FUN snitt 1.226
8% Hugo snitt 1.500

Tatt ut 40% siden mai for å bruke på div :slight_smile:

3 Likes

Det er sikkert ikke så dumt å ta ut i blant, spesielt nå som børsen har blitt dyr igjen og det kan være vanskelig å finne gode case. Jeg har gjort omvendt og valgt å sette inn noen friske kroner, og jeg vil se om det byr seg noen gode muligheter fremover.

2 Likes

Så fort jeg casher ut Funcom og Hugo så skal det plasseres rundt i utbytteaksjer

2 Likes

Hvilke utbytteaksjer ser du på ? :slight_smile:

1 Like

Kitron
Skandiabanken
Komp
Mono

Caser jeg leser meg opp på
ABB
Aker
Bets_b
Episurf
Koa
Kog
Nokia
Nokian
NHY
Orkla
Pareto
Pfizer
Pho
Selvaag
Skypeople fruit&juice
Tele2
Telenor
Telia
Valeo
Yara

5 Likes

Er du med på emisjonen i KOMP ?

Nei, er dessverre ute.

Mulig jeg skal ta en kikk på eaton og bosch også

Også vurderer jeg å sitte med mye cash da jeg egentlig venter på en real knekk

1 Like

Mono gir utbytte?

Ikke enda, men i fremtiden.

2 Likes

Prøvde å finne noe nytt og spennende, men det ble visst mer av det samme gamle. Litt mer Natto og xact bear nå til å begynne med. Vil se an rapporten og eventuelt kjøpe mer i Stillfront som er et annet case jeg tror vil gjøre det bra på litt sikt, men der jeg ikke har så stor posisjon enda.

Når det gjelder bear posisjonene så er det mulig de ryker dersom vi får videre oppgang. Jeg velger å ta litt mer her igjen da markedet nå står og veier mellom en ny tur ned i september, og brudd opp med videre oppgang ut året.

3 Likes

4 Likes

Jeg antar at du også sitter med mye cash ved siden av disse postene?

Har også en del cash, noen short posisjoner og noe mindre i fond i tillegg til dette.

I tillegg så har jeg betalt ned mye på boliglånet som et alternativ til renteplasseringer. Det gir også mulighet til å kunne ta opp mer lån senere til eiendom / aksjer / fond osv hvis vi får en skikkelig nedtur.

Har tidligere hatt gull og bitcoin, noe som jeg fortsatt er interessert i, men klarte å rote bort inngangen jeg hadde i gull. Ser etter muligheter der, men forsøker alltid å få gode innganger.

2 Likes

Ny liste fra størst til minst.

FUNCOM
STAR-B
SF
PHO
PCIB
SEAM
KIT
NANO
NEXT
THIN
PDX

4 Likes

Har du en stor pott her? Den står rimelig høyt opp på lista og vi kan vel trygt si at dette er en risikobombe. Spent på kvartalsrapport i morgen :slight_smile:

1 Like

Dette er en høyrisiko-bombe ja. Har 5% av porteføljen sånn ca. i denne. Det er sjelden jeg tar en slik risiko i en enkelt-aksje. Her går det enten til himmels eller til bunns. Emisjon kommer sikkert også.Men dette er et case jeg har stor tro på. Kommet like langt om ikke lenger enn NANO og er et mye billigere selskap på papiret.

2 Likes

Gjorde noen kjøp forrige uke, så nå ser fordeling slik ut i aksjeporteføljen (med mer kapital enn sist)

7 Likes