Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Q1 endte da for min del på +23% og jeg går inn i Q2 med denne vakre buketten.
Nye tilskudd kjøpt på tilbud nå i Mars; Cessatech, Kalera, Patientsky.
image

6 Likes

Aksjeporteføljen

5 Likes

Fondporteføljen

2 Likes

Hvilken alcur? Spennende fond syns jeg :grin:

1 Like

Sånn ca dette:
94% Magnora
2% DnB Teknologi
1% Arise
1% Alginor
1% Kongsberg Aeronautical
1% diverse andre fond

1 Like

Hva ligger bak den fordelingen? 94% i en aksje er litt ekstremt

Har den som bare heter Alcur (ikke select eller grow), ja de er flinke!

Absolutt, meget høy risiko med en portefølje i total ubalanse :blush:
Som eg sier til andre og så ville eg ikkje anbefalt dette.
Men for min del så er eg ganske komfortabel med det. Lågt snitt (mye kjøpt mellom 1,5-7 kr) og med siste års stigning så har eg mye å gå på og denne stigning er en av grunnene til at porteføljen er som den er, men hovedgrunnen er at eg har ekstremt sterk tro på strategien selskapet har lagt frem og min egen kjennskap til selskapet og bransjen, og sjølvsagt styre og ledelse som er veldig solid.

Planen min er riktignok å balansere porteføljen langt betre med tiden, men meiner det fortsatt er ett stort potensiale som skal ut i Magnora i første omgang neste 12 måneder.

3 Likes


Pen start på dagen!

4 Likes

Litt endringer i portisen siste tiden:

  • NANO: Fikk tildelt 10-gangeren i emisjonen, så posisjonen er nå drøyt 35% av porteføljen (har også ca 1/4 av det igjen ekstra på annen konto). Har vondt for å se annet enn at denne vil stige på forventning frem mot Q1 :slight_smile:

  • EPISURF: Ser sterk ut. Bra teknisk, flere innsidekjøp over tid og stadig positive meldinger som tikker inn. Ser ikke bort fra at jeg øker litt til i denne.

  • TALK: Vektet meg litt ned på den lille oppgangen i uka som var.

  • GULL: Kjøpte Barrick og B2Gold helt i starten av mars. Det har foreløpig sett ut som bra treff. De er opp ca 10% så langt, pluss har gitt utbytte. Fredag kom også melding om at Kina gjenåpner grensen for gullimport.

  • ORKLA: Kjøpt med tanke på utbytte og som alternativ til å sitte med cash. Forsvinner ut igjen når som helst pga utålmodighet…

  • ULTIMOVACS: Kjøpt en lyttepost på 61,5 uka som var. Mest pga teknisk, men spennende pipeline.

  • PCIB: Lyttepost i pcib kjøpt på 23.56 på fredag er “resterende”. Ikke noe “bra kjøp” i den forstand at jeg egentlig ikke ser god begrunnelse verken teknisk eller fundamentalt for inngang nå. MEN, pcib har historikk på å være meget potent hvis noe skjer og 1,8% av portisen kan jeg avse. Kan ha hatt flaks med en patentgodkjennelse som kan dem gi et løft til uka. I så fall kipper jeg den nok ut igjen med en liten gevinst. Ikke overrasket om den skal ned å teste 20ish. Selskapet MÅ gi markedet et eller annet signal om faktisk fremdrift på rekruttering for å snu den negative kursutviklingen.

  • CASH: Holder en del cash for fleksibilitet og risikobegrensning. Krakket kommer en dag…

2 Likes

Kjøpte meg kraftig opp i alternus energy på notc i dag. Ca 25% av porteføljen. Satser på mange gode nyheter fremover! Det er ikke mange som har oppdaget den.

1 Like

1.Bioextrax
2.Ultimo
3.Abera
4. Vurderer Pcib
5. Vurderer kalera

Hyggelig dag i porteføljen med tanke på indeks i dag

5 Likes

Ikke veldig spennende greier her:

  1. ULTIMOVACS. Spennende greier og jeg er nokså langsiktig på den, med mindre noe helt spesielt skjer.

  2. TARGOVAX. Morsommere enn å spille Eurojackpot. :slight_smile:

  3. MAGSEIS. Ooooh… den er sur. 11 Mars satt jeg med kalkulatoren en hel formiddag og endte med 3 alternativer. MAGSEIS, MPC og KITRON på shortlist. Endte med MAGSEIS, som i etterkant er en hååååpløs beslutning. Arrrghhh. Den eies nå på trass.

Skal regne litt mer en annen dag, så det det blir nok noen flere her etter hvert.

5 Likes

verdier på aksjene per nå ca
1: pcib 60%
2: ocgn 40% regner med denne skyter fart over pcib. “most soon”

1 Like

Solgte 50% i hver av Fingerprint og Zwipe som begge har gått bra, og flyttet over til OrganoClick (ORGC) og IDEX. Totalt rett over 2 millioner i rene aksjer.

5 Likes

Er Natto ute?

Ja, jeg aksepterte budet på 35 kroner

2 Likes

Softox 42%
Pnor 32%
Nano 17%
Rec 5%
BergenBio 2%
Pexip 2%

2 Likes

Biometriaksjene kom ned på tilbud og har økt litt i Next, Fing, Zwipe og Idex. Fikk ofre det siste Episurf kjøpet, men grunnposisjonen er intakt.

2 Likes