Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Ennå ikke noe Nano!?? Skandale! :wink:

2 Likes

Følger med på den :wink:

1 Like

Mye lettere å regne ut hvor mange prosent av porteføljen man har i hver aksje når man bare eier en :slight_smile: #100%iNanov fortsatt. Har gått fra 27 til 22 til 29,4 til 23 og nå over 25 :slight_smile: Stille og rolig bygges dog momentum.

2 Likes

Liker å ha 6-12 aksjer + 4-6 fond. Så er det ikke krise hvis en eller to aksjer eller fond ikke går så bra.

2 Likes

Bioextrax og Ultimo :blush:
Pcib blir traidet litt, nærmet seg nyheter… Så vurderer en langsiktighet der snart :blush:

1 Like

Enig i at det er en bedre strategi for å redusere risk, og at det nok gir bedre avkastning i lengden. Men jeg har ikke mulighet til å følge så brede sektorer nøye at jeg holder meg til et-to selskaper og varierer hva jeg eier i dem basert på caset.

1 Like

Har økt i Komplett Bank (til helt feil tidspunkt) og tatt en posisjon i Reach Subsea.

Reach Subsea har gjort en fin turn-around de siste fire kvartalene. Q1 2021 pleier å være et kvartal Reach går med tap pga lavsesong, men i år gikk de greit i pluss ettersom havvind nå stod for 47% av omsetningen, opp fra 25% året før. De foregående tre kvartalene var rimelig gode de også. P/E for de siste fire kvartaler er på kurs 3,2 rundt 5,5. Aksjen er fortsatt inkludert utbytte på 15 øre/aksjen, eller 4,6% direkteavkastning. (Last day including right: 26 May 2021)

image

Porteføljen har fått seg en smekk siden Nekkar har falt fra 11kr til 9kr, men jeg satser på at det blir positive meldinger rundt Starfish før sommeren.

2 Likes

Aksjeporteføljen er redusert til ca 1.5m, da jeg har tatt ut ytterligere ca 450 000 kr til sparekontoen. Porteføljen er konsentrert til de casene som jeg har langsiktig stor tro på og som jeg har fulgt over mange år. Fjord er mer som en renteplassering å regne da denne trolig blir kjøpt ut i nær framtid.

6 Likes

98% gsat (5g play) risky men hvem vet og 2% prosent gme :wink: Håper å kunne sette en del ferie penger på “tryggere” aksjer.

1 Like

image

YTD avkastning : + 37,75 %

12 Likes

En fin rapport fra nekkar i dag, med gode nyheter rundt starfish hvor de nå forbereder biomassetest og åpner salget mot slutten av året. De har noen interesserte parter utenom partneren.

Veldig interessant info rundt skywalker hvor man med deres løsning kunne redusere tidsbruk, arealbruk og bruke lettere maskiner. Type 60~90% reduksjonen. Tenker tilsvarende reduksjon i kost. Før nekkar tar sin bit av kaken :stuck_out_tongue_winking_eye:

Har ellers gjort få justeringer og porteføljen er nær ath igjen.

4 Likes

IMint 10%
Golden Ocean 10%
Fingerprint 10%
PCIB 50%
Cash 20%

3 Likes

Hunter group 10%
Alternus energy 40%
Aker clean hydrogen 20%
Ukike fond 30%

2 Likes

Next og DNO, venter på brudd over 70 dollar på olja. Kjøpt inn mine første bitcoin, og planen er å fylle på med en 5000lapp i mnd fremover i bitcoin, cardano og etherum. En del i cash for korte trade om det byr seg

1 Like

Nå er det all in Nanov.

Har ligget i en negativ trend siden 2017, mener nå dette snur ettersom de nærmer seg målet. High risk, high reward.

1 Like

Der kom bruddet i olja :crossed_fingers::champagne:

60% Bioextrax
30% Ultimo
10% Pcib

60% Ulti 30 % Kalera 10% Pcib

15% Silver Bullet B
20% Goodtech
15% Virtu Financial

50% Cash, standby :wink:

1 Like

25% i denne😅

1 Like