Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Da var Q2 over og endte på +14,2% for kvartalet og +41,5% YTD
Valgte å selge noen posisjoner tidlig i kvartalet og endte med å ta endel fallende kniver. Gikk såpass dårlig en vending at jeg satte meg selv på “hold” ut kvartalet. Så nesten 2 måneder nå uten noen kjøp/salg! Kjøpt noe krypto isteden hvor jeg får tilfredsstilt handlefeberen :slight_smile:
Ligger an for salg i RDFN da jeg tror inflasjon i US blir vedvarende, ellers HOLD.
UT: kalera, patiensky, adverty
INN: PCIB, ULTI, RDFN, KRYPTO
image

8 Likes

OSEBX er bare opp ca 2% siden slutten av april og har vært mye opp og ned, så lett å gå på noen smeller. Har gjort det selv uten å ta til vettet som deg. :stuck_out_tongue:

Har kjøpt noen små posisjoner i NANOV, AEGA, QUANTAFUEL og Peptonic Medical i dag. Første gang jeg handler noen av disse.

4 Likes

Her går det kun i Norcod nå :slight_smile: 280-320M i inntekter slaktes og selges i Q3+Q4. Om det går bra er det kort vei til høyere verdsetting(ligger nå på 1,9mrd som er fordelt på veldig få eiere). De går for 1,3mrd i omsetning i 2025. Om de kommer til å klare det kommer an på om de får til første store slakt nå i høst. Anbefaler å se på caset om du er ute etter nye muligheter som går litt under radaren intill videre. :slight_smile: De har rett til å kjøre emisjon i år, bare så man ikke blir overrasket av det etterhvert.

Interssant, hva er grunnen til kjøp i qfuel og aega? At de har falt mye siden toppen?

Begge viser tegn til å ha bunnet ut, ganske små posisjoner så øker jeg heller oppover dersom det holder.

De har falt mye fra toppen, men også steget mye fra bunn nivåene sine, så man kan argumentere for at stigende trend er intakt på lang sikt.

QFUEL 8,3 → 87,3 → 32,7 → ?
Aega 0,71 → 5,25 → 2,245 → ?

Skjønner, er enig i begge argumentene dine :slight_smile: Aega virker jo spennede, qfuel har det vært litt for mye rot i for min del.

1 Like

Kjører safe!! 100% i Pcib.
Her kan vi gå himmelhøyt.
Kursen grusa nå.

9 Likes

Dnb, Yara, Bakka, Nod

Elabs, Kalera, Desert control, Pcib

Sprekt :slight_smile: Lykke til :slight_smile:

Goodtech, GNP Energy, Orkla, Europris, KMC Properties, Reach Subsea, AuAg Silver Bullet

30% Cash preppa til bear produkter

1 Like

Nanov
DnB
Nod
Orkla
Aow
Acc
Sveg
Saga Purre

Xbrane virker uhyre interessant

Asetek
Ocean Sun
Desert Control
Hexagon Composites
Scatec
KOA
SOFF
XXL
AOW
PHO
PCIB
Targovax
Ultimovacs
Nano

1 Like

Moro å se at flere har kmc :slight_smile:

1 Like

Kmc properties
Salmon Evolution
Cloudberry
Ads
Orkla
Endur
Reach
Rabbalshede Kraft
Magnora
Black Sea
Hemstaden
Plexian

1 Like

25% Ocean Yield
30% Nordic Nanovector
20% Bayer AG
5% BASF

20% Cash

Har sett litt på KMC selv, hva er dine top picks til at du valgte å kjøpe deg inn? Antar du er long

Bekken og Witzøe familien er største eiere, som trønder trenger jeg ikke noe mer. Disse familiene vet hva de holder på med :slight_smile:

Enkelt:
3 % BERGENBIO ASA
27 % NORDIC NANOVECTOR ASA
35 % PCI BIOTECH HOLDING ASA
14 % TARGOVAX ASA
21 % ULTIMOVACS ASA

2 Likes

Kan tilføye at selskapet er veldig lavt priset relativt til earnings og bokførte verdier, EV/EBITDA henger litt etter men kommer seg snart.

Ellers har de lange leieavtaler med B2B leietakere innen logistikk og matvareproduksjon - alt i alt veldig stabile inntekter for de neste 10 årene, krise eller ei.

De har også en historikk med betaling av utbytter (i Storm Real Estate), og det er nok dette de fleste store forventer å se igjen om noen år når regnskapet tillater det.

1 Like