Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Kjøpte faktisk for 40k i denne i dag morges jeg også. Tenkte at denne er fin å ha på veldig lang sikt som sparing. Jeg tror også at en slik mindre nettbank på 20-30 års sikt vil kunne ta over for andre store banker i Norge og da er Komplett en ganske god kandidat. Tviler på jeg klarer å holde den så lenge da om det nå går noen hundre prosent ila et par år : )

2 Likes

Solgte Storebrand ble 15,5% gevinst. Tror egentlig på mer økning, men skal øke risikoen i porteføljen og den ble litt kjedelig.

foreløpig cash men har 1-2-3 aksjer som skal handles neste uke.

4 Likes

Hva med å øke i Funcom, du har jo ikke så stor andel der? :wink:

1 Like

Stor nok andel, putter ikke alle egg i en kurv. Og grunnen til stor andel nå er jo 35% vekst.

4 Likes

Synes andelen er stor jeg… Jeg har vel ca 25% i Funcom for øyeblikket, fint om dette endrer seg i positiv retning.
Har hatt en fin reise med Nano til nå, du vurderer ikke Nano? Hvis den skulle falle litt?

1 Like

Kjøpte 25% ektstar på i fun1,14 som skal realiseres om ikke så lenge. Ble litt Pareto Bank, spent på hva spetalen vil gjøre. Og han “lover” jo kurs opp mot 50kr innen kort tid og det er jo rundt 40% såe. Vi får se :smiley:

3 Likes

Min portefølje består av
Funcom
Bionor
Kog
Hugo

Har ikke gjort noen handler i det siste, bortsett fra emisjonen i bionor.

3 Likes

Solgte GIG i går og vurderer å vekte opp i Biotec og Nano.

Status:

Funcom (50%)
Biotec (25%)
Nano (15%)
Weifa (5%)
Cash (ca. 5%)

Blitt litt mye Funcom men det er pga. emisjonen som var…

6 Likes

Har begynt å plukke litt North, ellers er det lite handel, prøver å sitte i ro i dei aksjene eg nå har.

Hugo og apcl er dei største eg har

3 Likes

Sitter med følgene størst først:

Kitron: Snitt på 2,54 54% sluttkurs i dag : 5,96
Grieg Sea: Snitt på 60 31% : 72
Funcom: Snitt på 1,25 15% :1,37

Storebrand gikk i fra meg, er pottesur på meg selv fordi jeg hadde fulgt denne tett en og stund
vurderte sterkt inngang på ca. 32,5 fikk bare ikke ut fingen.
Sitter på noe cash som skal inn i ett eller annet men vet ikke pr. nå hva.

2 Likes

Kjenner den følelsen og jeg bruker å kjøpe minst en lyttepost i case jeg vurderer.fungerer for meg.

2 Likes

Veldig mye rødt i min portefølje i dag, men pga PCIB (nå opp 117,75%) er porteføljen bare ned rundt 0,3%.
Endrer seg når vi får litt liv i Funcom, har også troen på Q3 i Axa, blir spennende.

Nå er forresten Next minst i porteføljen, PCIB har klatret forbi.

2 Likes

Ny liste fra størst til minst

FUNCOM
PCIB
STAR-B
NANO
SF
PHO
SEAM
KIT
AXA
TRVX
THIN
GIG
INDEX

Små endringer PCIB rykker opp til tross for at jeg har nettosolgt denne i perioden pga. kursstigninga i det siste. Er også i ferd med å skyte inn mer friske penger i porteføljen. Dette er mer å regne som et slags teknologi og biotech-fond. Risikoen er skyhøy. Jeg er kun interessert i aksjer som kan stige 50% eller mer i løpet av et halvt år så aksjer som f.eks.Telenor, Orkla og Statoil gidder jeg ikke å bruke tiden på.

5 Likes

RNB (min utbytte aksje) leverer

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2016/10/19/rnb-levererar.html

1 Like

Eg ligger stadig på kjøp under kr 2 i North, idag fikk eg litt mer påfyll

Portefølje, størst andel/verdi øverst, uendret:

Axa +53,56%
Funcom +23,94%
Nano +126,65%
Hugo +0,05%
Gig -1,15%
PCIB +128,74%
Next +8,42%

Aksjedelen er opp 38,64%, fondsdelen er opp 0,7%.

Hadde tjent litt på å solgt Nano og Next, samt tradet PCIB, men jeg blir sittende.

Har vært tøff uke for porteføljen, PCIB har reddet meg!

8 Likes

Gratulerer med fin portefølje / avkastning!

2 Likes

Takk!
Det er nok Hugo og Funcom som sitter løst.
Kommer til å redusereantall aksjer med 25-50% i Funcom(andelen Funcom er litt for høy), men jeg håper vi ser minimum 2 kr før EA.

1 Like

FUNCOM :hearts:

1 Like

Kjedelig dag i porteføljen :head_bandage:

5 Likes