Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Få deg nordnet, så kan du lage sånne kule sharewille diagrammer ;D

2 Likes

Blir nok å vente til ting har roa seg med å flytte porteføljen :slight_smile:

1 Like

Porteføljen er uforandret, rangert fra størst verdi, prosentvis avkastning:

Axa 65,68%
Funcom 19,82%
Nano 184,66%
Hugo -4,16%
PCIB 133,73%
GIG -11,83%
NEXT -4,15%

Avkastning på dette er nå 43,01%

I tillegg fond som ligger 1-2% i minus.

Fortsetter å sitte med det meste, men kan fondene tippe over i pluss selger jeg.
Trenger også kapital til emisjon i Axa og PCIB.
Hugo blir også solgt ned endel hvis/når jeg går i pluss.

5 Likes

Den nye aksjen min ble Golden Ocean, liker det jeg ser av Baltic Dry-indeksen. Kursen har tatt skikkelig av for tørrlastrederiene i USA . Kursene henger etter her hjemme, ble Gogl istedefor Jin, grunnet den finansielle situasjonen til Jin.
Jeg sitter nå med disse , størst først.

Kitron 42%
Grieg Seafood 25%
Golden Ocean kjøpt på 34,90 20%
Funcom 13%

8 Likes

Flyttet litt fra RNB til Alltele, men helt umulig å få noen aksjer der så det ble en liten prosent av porteføljen. Vil vurdere å øke i AllTele om kursen faller tilbake litt igjen eller tegne litt i spredningsemisjonen hvis den kommer senere.

1 Like

Funcom
Seamless
Photocure
PCIB

Måtte kaste ut Stillfront for å få råd til å kjøpe mer Funcom i dag. Fikk litt mer på 1.29. Skal tilbake i Stillfront asap, alt ettersom hvordan det utvikler seg i porteføljen.

4 Likes

Kitron
Nano
Axa
Statoil

Har hatt mange fine dager i det siste.

4 Likes

konto #1:

notat: kjøpte litt mer funcom nylig og klar for å kjøpe mer om den faller. :slight_smile:
konto #2:

Det frister også å ta inn KOG i varmen, men får se om jeg finner en god inngang

3 Likes

@stockking
Hvorfor solgte du alt av Funcom når den bikket ned til 1.17 for noen uker siden? Er det smertepunktet?

ja altså, akkurat der og da tok angsten overhånd. hva skal man si… selv stockking gjør feil i blant. så lenge gevinsten blir stor til slutt går jo det bra.

2 Likes

Huff, skulle ønske det ikke var dine aksjer jeg kjøpte.

Funcom utgjør klart den største potten hos meg.
Har egentlig like mye Nano som Biotech på en annen konto.

Så Nano og Funcom totalt vekter like mye nå, med Biotech på 3. plass og en bitteliten pott (1000 aksjer) i Weifa på Zero kontoen.

Er long i alle disse.

1 Like

Går igjennom porteføljen

Mine aksjer:
Natto - Kjøp
Seamless - Kjøp
Episurf - Kjøp
Next - Kjøp
Stillfront - Kjøp
AllTele - Kjøp på evt dipp
RNB - Behold

Andre posisjoner:
Ethereum - Kjøp

Kandidater:
NOD - Kjøp
Eolus - Kjøp på evt dipp

Hva gjør man da… Er egentlig ganske lastet med aksjer. Ja jeg har satt behold på RNB så jeg kunne selge ned litt der, men det er i så fall viktig at det kommer over i andre aksjer med lignende risikoprofil, det skal tjene penger og helst betale utbytte. Jeg får se om det blir mulig å flytte over litt fra RNB til AllTele og eller Eolus hvis noen av de dipper og RNB går greit.

5 Likes

DNB Nordic technologies
Funcom - 1.30 snitt
DNB - 94.01 snitt
Hugo games - 2.47

Som fersking fikk jeg rask lærepenge i hva emmisjon var med Hugo games. Gikk rett inn i det det var en pågående emmisjon på 1.50 kurs uten og være klar over det. Heldigvis ikke store pengene jeg satt inn. Kommer til å la den ligge og vente til noen lanseringer å prøve å få bedre kurs utgang.

80% har jeg i DNB nordic technologies. Den er opp ca 15%.

4 Likes

Fint fond, enkel og grei måte å tilføre en ganske aggressiv aksjeeksponering

2 Likes

Asetek her slo jo mildt sagt til, attaboy! Bare litt tregere ut av startgropen enn noen kanskje trodde. Typisk aksje jeg hadde blitt utålmodig i og solgt ut.

2 Likes

Foreløpig sånn rent kursmessig var det megafeil å velge GOGL over JIN, hvis ratene forsetter turen kan jeg ikke skjønne att kursen på GOGL ikke reagerer.:worried:

@Savepig Asetek opp mot 35kr i løpet av 4-5 måneder… det var ikke dårlig gjettet av meg :smiley: Hadde jeg bare hørt på meg selv også da så kunne jeg tjent gode penger :stuck_out_tongue:

5 Likes

GOGL legger fram q3 på tirsdag, så er nok en del som sitter på gjerdet frem til det. Personlig tror jeg ikke q3 blir så spennende ettersom oppsvingen i ratene den siste tiden ikke vil bli synlige før i tallene for Q4.

GOGL er blant aksjene jeg har mest tro på for 2017. Gammel’n hadde ikke hamstret skip privat om han ikke trodde på fremtiden.

1 Like

På torsdag kjøpte eg litt i både songa og Jin
Jin kjøpte eg rett over kr 8 etter at den fallt tilbake fra intratopp på 9,35 noe og trudde skulle være smart. ( selv om eg registrerte at det på XI ble inngått shortposisjoner )
Fredag falt den, og var helt ned i 7,35 før den stengte på 7,95.
Da den falt såpass, slengte eg utigjen song, for så å kjøpe mer Jin, og fikk dermed redusert snittet.

Så ny inn : Jin ( har ikke lest meg veldig godt opp, men nok til at den er spennende, samt risikofylt. Ytterligere nedskrivninger ? )

Helt ute av Iox, redusert ytterligere i Hugo

Vurderer bionor, på en spekulativ pump
Qec følges, hadde inngang, men fryktet kollaps og gikk kjapt utigjen, med tap )

2 Likes