Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Hvis jeg skulle inn i tørrbulk, så hadde jeg sjekket cash/lån situasjonen. Det ser lysere ut nå enn på lenge, men hvis selskapet man kjøper seg inn i kjører en kjempeemisjon på neste dipp i ratene før de tar av.

1 Like

Satser på at salg av skip gjennom kvartalet er nok til å Berge seg gjennom på kort sikt.
Det eg frykter med jin, er ytterligere nedskrivninger.
Genko salget ble vel gjort fordi genko selv trengte penger i en krevende tid, og ikke nødvendigvis at Jin var en dårlig plassering fremover.
Men eg kjøper ikke mer før etter q rapport, og kanskje er det andre shippingakskjer som er bedre, dersom ratene fortsetter opp

Ut med Nordic Semiconductor og inn med Star Vault. Sitter fortsatt tungt i Funcom!

WR-Entertainment er fremdeles med i min andre konto.

2 Likes

Prøver å komme frem til et bra prinsipp for hvilke posisjoner som kan flyttes mellom når jeg vekter opp og ned i forhold til kortsiktige bevegelser. Det er for å unngå at alt havner i for høy risiko eller feil allokering i forhold til det jeg tror om makro osv. I de som er i parantes er jeg uten aksjer.

Natto vs resten. Hovedposisjonen.

Stillfront - Next - (NOD) (vekst aksjer teknologi)

RNB - AllTele - (Eolus) (turnaround “verdi”, utbytte og tjener penger)

Seamless - Episurf (unik teknologi med stor oppside).

2 Likes

jin bettet mitt var litt at den skulle gå på høyere rater, når den ikke klarte å komme seg gjennom 8,2- 8.3 så satte eg SL på halve beholdningen, så den skulle komme ut i pluss.
Når den heller ikke klarte å komme seg oppigjen på dagens oppgang i rater, så solgte resten på 7,55 og 7,66

Nada Jin, så eg regner med den åpner på 10 i morgen :wink:

edit : frykter videre nedskrivininger, så over q rapport hadde eg neppe vert med uansett

3 Likes

Gjeldfri og et par utleie leiligheter før jeg er 35 så er alt good.

3 Likes

Jeg går stadig inn og ut av Kitron jeg og. Klarer heller ikke å være ansvarlig vedrørende risiko :frowning:

Jeg skal bli veldig veldig rik veldig veldig langsomt

6 Likes

Jo men mitt problem var jo at jeg ikke hørte på @nofun iforhold til når jeg burde kjøpe den :stuck_out_tongue:

Jeg sitter med 16% i pluss i KIT (uten utbytte), og kommer til å la dem ligge i skuffen en stund fremover! Det som er greit er at det er penger jeg ikke trenger på en god stund (tror jeg). Skulle noe skje så kan jeg alltids selge dem med litt mindre gevinst.

1 Like

De dagene jeg føler det er for lite aktivitet i KIT ser jeg på følgende :

Endring i fjor: 129.41%
Endring siden nyttår: 53.08%

Itilegg har de i samme periode betalt ut 0.05kr + 0.21kr per aksje i utbytte :slight_smile: Ser uansett for meg at det kan bli en relativt rolig periode nå ( så lenge det ikke kommer noen nyheter ) og burde derfor være mulig å komme inn igjen på rundt 6kr om 4-6 uker.

3 Likes

Ikke viss de lander en storkontrakt Nofun, og disse pleier det å komme en til to av i kvartalet. Selv om det har vært stille rundt Kitron en liten stund nå og vi har hatt enda ett stort salg til, har kursen krøpet oppover. Påstanden min er stor kontrakt gir nærmere 6.30 i kurs .

Portefølje pr nu: Thin

Kurs ligger å vaker mellom 4-4.10, Å jeg tror at den skal over 5 kortsiktig. Slik den har gjort i hele år.

Jeg har scatec solar, thin, yara og funcom. Kursmål, 45-200, 4.99, 399 og 2.38

5 Likes

Følg med Targovax (TRVX) :rocket::rocket::rocket:

1 Like

Kom jo en “liten” kontrakt nå så da få vi se om du får rett :smiley:

3 Likes

Gammel Portis

Ny Portis

Skjedd noen små endringer, solgte Kitron og bittelitt funcom for å delta på Aligator noteringen, fikk kun et fåtall av aksjene jeg ønsket. Solgte alt en time etter start med 16% gevinst. Sitter nå med endel cash til AXA emmisjonen. Vurderer også å doble i PHO

6 Likes

Minimale endringer siden sist. Balanserte Next og Stillfront så de er like store før de leverte sine rapporter, og økte såvidt med noen kroner i Seamless. Jeg er ganske fornøyd med fordelingen, selv om jeg gjerne skulle hatt litt mer AllTele.

Edit: ble litt Alltele. Men fortsatt lite så kan fylle på mer dersom det blir gode kjøpsmuligheter.

1 Like

Ble til at månedens sparing ble vektet 75/25 i PCIB/TRVX.

5 Likes

Gammel

Ny portis

Har økt i Axa, fordi kursen falt idag, jeg tror den faller fordi folk har lest meldingen feil, man får 1 TR pr aksje 12 TR = 1 emmisjons aksje. Altså omvendt av det som er vanlig. Så jeg tror folk har oversolgt fordi de tror de får mer aksjer enn planlagt.

Må dog flytte inn litt frisk kapital for å kjøpe de 2000 emmisjons aksjene jeg også får.

2 Likes