Tja…aksjefonda jeg har og sparer litt i hver måned har i øyeblikket gått 3,96% på ca ett år…
Aksjeporteføljen har gått bedre…
Har du vurdert/sett på Targovax?
Ja, har jo det, men har ikke blitt noe enda. Hadde vært ok å tatt en lyttepost.
Jeg hadde vurdert å ta en lyttepost med en gang hvis du har tro på aksjen langsiktig. Hvis du ser portefølgen min, så begynte NANO som en lyttepost for meg på 20+ som jeg senere snittet litt opp. Nå er den en av mine aksje-poster som har størst verdi.
Prøver den approachen i Starbreeze nå.
Der lempa jeg jaggu ut IOX og tok en post i TRVX og QEC. QEC har falt fint tilbake, spennende å se om den tar seg en tur igjen.
Tenkte jeg kunne lage en liten oversikt over aksjene jeg har sittet i, og hvem jeg mener har fått meg inn i aksjen.
- Starbreeze 130% opp siden jeg begynte å gå inn i juni 2014 til jeg var helt ute i juni 2016. Takk til @megetgod for tipset. Hadde jeg hørt på han fra starten, så hadde avkastningen vært rundt 1100%.
- Kitron 164% opp siden jeg begynte å gå inn i februar 2015, sitter fortsatt i aksjen. Det har vært mye bra info fra @nofun på denne, så takk til han!
- Photocure nøyaktig 0% etter litt over ett år.
- Stillfront opp 70% siden i høst. Takk til @onns og @holmes for tipset og infoen på denne!
- Seamless ned 18% siden i høst. (var oppe i 30-40% gevinst før den datt ned igjen). Takk til @holmes for tipset, har fortsatt troen på at de kan få det til!
- Tanker Investments -48% på litt over ett år. Hintet burde vært den totale mangel på interesse for aksjen her på forumet. Tror jeg kan takke meg selv for denne.
- Natto -17% kjøpte på en veldig lokal topp fra mobilen mens jeg lå på stranden. Ellers hadde jeg vært i pluss. Takk til @holmes for denne, har troen på at 2017 blir gjennombruddsåret.
- PCIB 27% i pluss siden rett før jul, takk til @Alex som insisterte på at jeg burde inn i denne.
Tror det er viktig at hvis jeg først skal følge aksjetipsene til @holmes, så må jeg også følge med på når han kjøper og selger. Kjøpstidspunktet for Natto var heeeelt borte i natta. Greit å gevinstsikre litt i den type aksje etter 30% oppgang for å rebalansere porteføljen også.
De to aksjene jeg føler meg tryggest på framover er Kitron og Stillfront. De andre aksjene er fisketurer.
En annen ting er at jeg liker “billige” aksjer, noen av de har vært gjennom en vond periode, bør derfor ha et par års horisont, men jeg tror flere vil gjøre det bra i år.
Det er bedre å kjøpe når hypen er på bunn enn når den er på topp. At 2016 ble litt halvveis er helt ok. 2017 ser hittil knallsterkt ut. Jeg er fullt klar over at tidshorisonten i f.eks Natto, PCIB, Photocure og Seamless er i år, ikke kvartaler. For jevn økning hvert kvartal, så har jeg 50% av porteføljen min i Kitron.
En del handler sist og denne uken, men ikke de store endringene:
Aksje / Fondskonto
Solgte alt av Funcom på 2.41 og kjøpte tilbake halvparten på 2.33. Fornøyd med både avkastning og ny inngang. Gjorde rundt 50% på dette (har nok hatt mye høyere snitt enn folk flest her inne etter LMO, ellers ville gevinsten vært større).
Nordnet Zero
Brukte resten av gevinsten i Funcom til å kjøpe mer Nano (93.50) og PCIB (21.90). Begge var dårlige kjøp da begge aksjene “stupte” i går. Men har fremdeles greit snitt i Nano og tenker å øke i begge disse fremover når jeg får solgt Funcom til en brukbar pris. Tror det er mest å hente i Funcom på kort sikt.
Lukter litt på Norwegian også, som et long case…
Edit: til jeg så hvor mange aksjer som var short i Norwegian
Status etter uke 2
Lettet meg noe mer av Funcom gevinsten, men sitter igjen med 32,9% av min portefølje i denne aksjen. IDEX er uberørt og Thin Film Electronics er inne i varmen igjen med en liten post. Mest stolt av å ha gått inn i Induct da denne allerede har gitt meg en fin avkastning. Starbreeze la jeg inn en liten lyttepost på slutten av denne fredagen, så får vi se hvor denne går videre. Jeg er klar for å kjøpe mer i Thin Film, Induct og Starbreeze om de skulle finne på å bevege seg lengre ned.
Kan jo avslutte med en liten oversikt over avkastningen jeg nå har på de forskjellige aksjene:
Ikke solgt noe enda?
Nup. Tror vi skal videre opp Den realisert delen nuller seg ut ved nyttår. Ble 180k ish fra fun i fjor
Pent Håkon
Var litt forsein ute… Knipset bildet på 2.96… Ble ikke kryssing av den magiske grensen denne uken gitt.
AKK JA, BEDRE LYKKE NESTE UKE
Hvorfor har du negativ rente? Belåning?
Hehe, tok ut en gevinst til å fylle BSUen samme dag jeg solgte