Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

for min del kun Axa 100%

1 Like

Kjøpte 1700 Storebrand aksjer i dag for 47.57. Gikk for litt mer stabilitet som krydder i porteføljen av funcom og pcib + litt scatec

5 Likes

Har gått gjennom tradingen min i Nordnet fra start 2012 og frem til nå. Har satt inn totalt 380 000. Kontoverdi nå var 1.033.000. Så nå tok jeg uttak av 400 000 og alt jeg har på traderkontoen min nå er ren gevinst. Fader nå er jeg fornøyd altså. Tusen takk for hjelpen folkens. Kunne ikke klart det uten dere.

Portefølje nå er 1700 Storebrand, 60 000 Funcom, 1200 Scatec og 8512 PCIB. Har da litt over 100 000 kroner i cash å kjøpe for hvis det dukker opp en mulighet.

12 Likes

Hva er grunnen til å ta ut penger?

Da må du ha 66% avkastning for å nå 1 mill igjen, står alt så vil 66% avkastning gi deg 1.66 millioner. osv rentes rente vil gi en stor effekt etterhvert.

2 Likes

Kjøpe seg noe fint? Det er gøy å tjene penger, enda mer å bruke dem :slight_smile:

Det er jeg klar over, men trading skal ikke være min hovedgesjeft. Jeg har en jobb som gir meg gode inntekter og vil ha fokus der. Jeg er på børs nå for å lære mest. Er bare 38 år. Børsen er på all time high. Vil ikke risikere at jeg plutselig kjøper inn igjen alt. Like godt å ta ut litt nå og betale den skatten. 633 000 er penger det og. Og dessuten så skal jeg lett opp igjen til 1.000.000 når PCIB kommer med et par meldinger trillende :wink:

Er spennende nok for meg på dette nivået foreløpig. Er redd jeg kan begynne å gjøre dumme ting om jeg er overeksponert i aksjemarkedet på ath. Pengene går inn på fleksilånet så får litt mindre renteutgifter.

7 Likes

AXA -40%
Thin-60%

Trives best med Axa nå frem mot q4.
Thin har jeg planer å redusere i men tør ikke selge meg helt ut.

1 Like

5 Likes

Og nå lurer jeg på om det er teften din som slår til igjen. Jeg tror du må være den personen her som har minst “nykker” når det kommer til inngang/utgang på aksjer. Har aldri hørt deg si et ord om at det er en handel du har angret på fordi du burde ha visst bedre.

Jeg sier det fordi jeg har gjort en hel rekke handler på som til dels er gjort mot bedre vitende, eller hvor jeg i ettertid lett kan se at jeg visste for lite, eller magefølelsen min har sagt at det er på tide å sikre litt gevinst.

For et år siden, så var det mange som var skeptiske til børsen, nå er alle optimister.

2 Likes

Jo f eks så kjøpe jeg nano på 60 og solgte på 59. Dagen etter, rett til værs. Samme i Iox. Satt inne med en grei pott black thursday. Det burde jeg ikke gjort. Den burde jeg ha sett og vært helt ute i den perioden. Jeg gjør mange feil jeg.

5 Likes

Godt du retter på meg. :wink:

1 Like

Jeg er ikke alene altså :wink:
Akkurat i Iox traff jeg ganske bra, nano sitter jeg med, snitt på 54,4 nå, etter noen lite lure kjøp…
Men jeg hadde vel siste kjøp onsdag før Black Thursday, 2,45 eller noe…

1 Like

Rapportdager for min portefølje

• Feb 8 NattoPharma
  • Feb 9 Seamless
  • Feb 10 AllTele
  • Feb 20 Episurf
  • Feb 23 Stillfront
  • Feb 28 Next
  • Mar 27 RNB

Aksjer jeg følger, men ikke eier

• Feb 16 Starbreeze
  • Feb 28 Funcom
4 Likes

stockking’s favoritter 23/1:

2 Likes

Jeg hadde byttet ut B2H eller tilsvarende andel av Axa til PCIB :slight_smile:
Har ikke satt meg inn i B2H, hva tenker du om B2H vs Axa?
Axa er pensjonen min :slight_smile:

Alt er postet her før. Jeg poster alle kjøp og salg. Ikke bare gode trader. Har også skrevet lange avhandlinger her om hva jeg gjør feil og hvordan jeg skal prøve å slutte å gjøre de feilene. De har du jo likt Christian!

Hvorfor bytte ut axa som er safe og som skal opp, med et høyrisk papir?

1 Like

Jarle Sjo som var på pengepodden nettopp anbefalte B2H som sitt top pick i år. B2H virker for meg som et mer solid selskap utad enn det AXA er. Men slik blir det jo også med pennystocks. Ikke mye tradere i B2H, og kursen har steget jevnt og trutt siden i fjor.

Hvorfor anser du PCIB som high risk? PCIB kommer jo ikke med noen banebrytende resultater i år? Det er først neste år det blir high risk og man kan selge i god tid før resultatene foreligger og kursen har gått 4-5x :wink:

2 Likes

Har som du ser fortsatt mye cash som må plasseres (i tillegg til min private aksjekonto), så ja… Planen nå er jo å laste opp mer i disse 3 aksjene + å trade i funcom (og/eller evt. andre muligheter som oppstår).

Men syns b2h også ser bunnsoldig ut og har potensial for god stigning på mellomlang sikt. Forventer gode tall i kommende kvartalsrapporter og at kursen tar noen hopp da kan du si.

Ser jo større oppside i Axa enn b2h egentlig, men syns alt ser bra ut for begge. Så hvorfor ikke…

2 Likes

Så, hvis PCIB ikke har kommet med en eneste positiv børsmelding i løpet av 2017, så tror du kursen fortsatt er på over 20kr? Det tror ikke jeg. Det markedet forventer nå er den ene gode meldingen etter den andre mens de får alt av fast-track muligheter godkjent. :slight_smile:

3 Likes