Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Hva er snittet ditt i Funcom? Hvis den dupper mye er det sikkert ikke dumt å spe på litt hvis du klarer å få det under 4 kr (om den f.eks faller til 3). Da vil du tjene gress når CE slippes på Xbox!

3,86…

Mange følger med på Funcom selv om de har gått ut i de siste dagene. Kursen har gått fra over 5 til 4,22 og vi venter på at kursen skal enten bounce opp fra Bollinger+Trendkanal bunn eller bryte ned innen kort tid. Forventer at det lønner seg å følge godt med i Funcom i morgen, fredag. Midten av Bollinger/bunnen i trendkanalen er rett over 4kr. Så 4kr blir viktig her. Tidligere så vi kraftig reaksjon opp fra midten av Bollinger, får se hvor vi går denne gangen. Jeg vet ikke, men tror på oppgang i stedet for rykk ned. Om den bryter ned kan vi se 2,8-3kr worst case fra det jeg ser. Om vi bryter opp er toppen av trendkanalen rundt 5,8-6kr og øvre Bollinger på 5,6. Har en tanke om at forventningene og kjøperne er der, men vil se at aksjen stiger igjen før de kommer inn. Vi får se nå framover hva som skjer. Nyheter har potensiale til å gjøre TA uviktig uansett, spesielt nå når markedet har en forventning til lite nyheter i dagene framover.

Jeg har som sagt 80% Funcom og 20% Havyard. Om vi ser et brudd ned kjøper jeg med de siste 20% på lavere nivåer, om vi ser brudd opp går jeg inn med de siste 20% igjen selv til en litt høyere kurs enn jeg solgte for.

1 Like

Hva **** syter du for da!? :grin:

3 Likes

Syter jeg? Hmmm jeg sliter visst med ordlegginga :grinning:
Har vært i Gig og Axa så og si hele det siste året, men når det er aktion flytter jeg over til Funcom😯

1 Like

Jeg forstod det innlegget som at du ville selge Funcom og dytte det inn i GIG og AXA? Jeg trodde da du satt med papirtap i Funcom og ventet på å gå i pluss. Hvorfor ikke ta gevinsten når du ser at Funcom er på vei ned nå? Og kjøpe inn litt senere? :slight_smile:

1 Like

Eller vente til vi er på 6-7?

1 Like

In your dreams :joy:

Neida. Jo, du kan vente. Slik jeg gjorde i Biotec mens kursen raste… og du rådet meg til å ta tapet. Og jeg tok til fornuft og gjorde det. Og puttet alt i Funcom. Og tjente inn tapet på en dag eller to…

Hvis du mener kursen ikke skal lavere enn ditt snitt så skjønner jeg jo du sitter. Jeg hadde bare ikke taklet den usikkerheten som følger med en long posisjon i Funcom på dette nivået :wink:

1 Like

Jeg er jo ved et skjæringspunkt: enten selge noe eller kaste bankbrikken…

1 Like

Du har adressen min :wink:

1 Like

Solgte meg ut av Funcom i dag. Ikke fordi jeg ikke tror den skal opp på sikt, men fordi jeg ikke vil ha snitt under det jeg kjøpte for.

5 Likes

Jeg er 100% i Funcom igjen nå, tror på bounceback fra 4kr til 4,20

2 Likes

Jag behöver lite tips! Sitter med en alldeles för bred portfölj idag med flera mindre lytteposter och företag som är inne av “historisk” förklaring. Jag har bestämt mig för att jag vill sälja mig bort från c:a 7-8 st för att omfördela positioneringen och få bättre översikt. Har ni några tankar runt vilka jag bör göra mig av med och hur jag eventuellt skall omfördla -eller ska jag ta in någon ny?? Kan vara intressant att läsa era synpunkter! :slight_smile:

Ståa etter i dag:

PCIB (+) (økt med 2k aksjer)
Bergen (n/a)
Nano (n/a)

Økte altså i PCIB, uendret i Bergen da den stakk og jeg ikke turte å kjøpe mer på vei opp. Har uansett en grei beholdning så skal ikke klage. Hadde bare tenkt å runde opp til et rundt tall :slight_smile:. Bergen har spist seg inn på vektingen til Nano. Nano vekter nå “bare” 64% mot tidligere 70%.

Synd med Nano som står og stabber mellom 88 og 93, men den kommer nok ila. de neste ukene.

1 Like

Mitt tips vil du nok ikke høre :stuck_out_tongue: 100% i Funcom her ^^

Ser også potensiale i Havyard, Nano, Targovax framover. Mulig Rec og Pcib korrigerer litt før videre vekst, men tror begge går en del høyere enn dagens kurs i år.

Jeg har veldig smalt med aksjer jeg følger, men av de jeg følger er disse de jeg har tro på rangert etter Reward/Risk. Risiko fordi jeg vet lite+Risiko jeg ser i aksjen blir samlet i Risk her, da jeg tror PCIB har større potensiale enn Targo, men jeg ser risikoen som større fordi jeg selv har mindre oversikt over hvordan PCIB driver enn Targovax.

  1. Funcom
  2. Havyard
  3. Nano
  4. Targo
  5. PCIB
  6. REC

Tror du ikke burde ha solgt Funcom i dag med opplysningen fra Steamspy att de har hatt servertrøbbel i to dager. Vi kommer til å få en fin rekyl oppover, ved gode oppdaterte salgstall på mandag. Men fin liten trade da.

Har egentlig ikke hatt planer om å øke i Funcom, men det lar seg ikke gjøre ser det ut til :smile: Fiska på 3.95 igjen med en 16-17% økning i beholdning. Kommer sikkert til å sikre det på et tidspunkt, men ikke på nåværende kurs. Må mer opp :slight_smile:

2 Likes

Må være tålmodig, den skal nok opp snart, mye opp :chart_with_upwards_trend:

1 Like

Hei, er det noen som kan si litt om hvorfor Nano skal opp mye? Har lest litt om selskapet men er usikker her… takker for evt tips, og god helg! :blush:

@Oilimp se egen Nano tråd, masse informasjon og meninger :money_mouth:

2 Likes