Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

70% Funcom
10% IMSK
10% Apptix (trading)
10% North

Verdien på posten er under 50k kr. GCOR har akkurat rykket over lyttepost-streken min f.eks. uten at jeg har kjøpt flere aksjer.

1 Like

Litt av ideen min med lytteposter er at hvis det går bra, kan man snitte opp senere. Da har man lengre tid til å komme seg ut hvis det skulle gå dårlig igjen. Metoden er ikke helt sikker fordi aksjer kan krakke, men krakk er det generelt liten sannsynlighet for sammenlignet med “vanlig” nedgang. Har brukt denne metoden med suksess så langt for NANO, TRVX og G5EN for å nevne noen.

Jeg prøvde den i PCIB. So far, not good :smile:

Jeg startet med en lyttepost i PCIB. ca 8500 aksjer til 5 kroner stykk…
Har i tillegg deltatt i emisjon og kjøpt mer, før jeg solgte litt igjen…
Men en lyttepost kan fort vokse seg stor den ja.

Akkurat nå har jeg dette.

Sitter med Havyard over kvartalspresentasjonen, noe som begynner å bli en fin tradisjon. Mulig jeg sitter lengre og, har stor tro på den fremover.

Så vil jeg flytte mer over i Nano når det blir liv i den igjen.

4 Likes

Økt litt i Funcom igjen på 4.20 i går og 124.50 i Next i dag.

5 Likes

var spetalen prosjekt , ikke snå lenger Ragnes sin baby

Endring siden sist:

Bergen Group (+) økt
Nano (n/a)
PCIB (n/a)

Ble en veldig fin dag i Bergen i dag (opp 10%) og den reddet portisen fra å bli helrød.
I morgen blir det kjøp i enten Bergen eller PCIB for resten av kontantene :slight_smile:

2 Likes

Da tok man et tap som burde vært tatt for leenge siden, i nåværende Solon. Kapitalen gikk rett inn i Nano. Planen har egentlig vært å ha 4-5 aksjer i porteføljen, men nå sitter man jammen med 3 stk. Hvis ikke noe spesielt skulle inntreffe blir det porteføljen for 2017-

2 Likes

Funcom 70%
Oceanteam 15%
Bergen 15%

1 Like

D er jeg ferdig handlet i Next og fikk mine siste aksjer for 120,50. Ellers ingen endringer i dag.

Hvorfor er det smart å kjøpe Next? :slight_smile:

For min del så tror jeg markedet har dratt Fingeprint Cards alt for langt ned i pris. Når den aksjen kommer opp igejn vil Next også bli dratt med opp. Videre så liker jeg chartet her.

Det kom en stor reprising, selskapet har korrigert ned igjen etterpå og har så steget jevnt og trutt siden.

Timingen ser god ut i forhold til det tekniske her. Vi er på lave kurser innenfor trenden oppover.

2 Likes

Jeg forstår ikke hvorfor Next er så billig nå, muligens er den dratt med ned i FPC suget som du tar opp.

2 Likes

Tar en trade med 20% inn i Havyard på 12.80 over natten :slight_smile: Flytter det tilbake i Funcom når Funcom når disse skumle nivåene som nevnes i TA. Var slutt på 13.80 og håper på en liten gap up. Om det kommer går jeg inn igjen i Funcom fra start i morgen.

Det rykker i meg når både Gig og Axa tusler oppover mens jeg er ute…
Håper Funcom tar seg en rusletur snart, kunne tenkt meg å flyttet tilbake noen kroner til Gig og Axa…

2 Likes

Innlegg flyttet.

Kanskje være greit å se hvilken vei Gig går, bryter den opp nå, så er det bare å hove seg på, men tørr gjerne å miste noen ører på å se Ann videre retning.
Eg lastet mer idag, men kjøper jo gjerne på dårlige tidspunkt eg :wink:

1 Like

Jeg tenker inngang på rundt 4 kroner i Gig kan være greit på sikt, jeg var i utgangspunktet langsiktig, ikke så lenge side siste kjøp rundt 3kr…
Får håpe jeg gjør kloke valg i Funcom…

3 Likes