Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Gikk helt ut av Funcom idag. Inn i nano, targovax og pcib med 1/3 i hver

2 Likes

Lykke til! :slight_smile: Jeg liker også de selskapene på litt sikt ^^

2 Likes

Etter Funcom gevinsten, så har jeg nå begynt å posisjonere meg litt igjen i andre selskaper. Prøver å følge @holmes sin strategi med å gå inn med litt og litt og heller snitte etterhvert. Synes det fungerer veldig bra, også føles det mye tryggere.

7 Likes

Mye betaler du i kurtasje i løpet av året? Må bli en del handler med den strategien din.

39 kroner / 0.15% Tror ikke det har vært avgjørende for porteføljen. Det er lange perioder der jeg ikke handler, men nå er det litt ekstra i rapportsesongen.

3 Likes

Fortsatt veldig tungt lastet i Funcom. Om kursen skulle vise seg å falle ned mot 3.80 igjen må nok en liten slant av nano aksjene bøtes med og over i Funcom.

4 Likes

Selskapet har siste måneder kjøpt helt og delvis en rekke supply skip (3 heleide bl.a. helt nylig). Skipene er kjøpt til svært lave priser som medfører at de kan tjene penger selv ved relativt lave ratenivåer. Ser bare på det som et tidsspørsmål før kontrakter inngås. Markedet viser også etterhvert spede tegn på å løsne .Kfr. dagens melding om nye supply skip ut av opplag bl.a. (Statoil og Simon Møkster i Stavanger). I tillegg til å være godt posisjonert med mange skip nå,så er selskapet også gjeldfritt. Ingen av selskapets nylige innkjøp av skip eller innkjøp i skipsselskap siste tiden har hittil påvirket aksjekursen. Tror bare det er et tidsspørsmål som nevnt før det meldes om kontrakter her (neste måned/måneder).

2 Likes

Siden sist:

Funcom (ut)
Nano (opp) (70%)
Bergen (ny) (4%)
PCIB (ny) (5%)
Cash (21%)

Som man ser har mesteparten av Funcom gevinsten gått inn i Nano. Går Nano på trynet går jeg også skikkelig på trynet her nå. Nano vekter nær 70% av portoføljen. Har slått det fra meg å gå all inn til resultatene fra arm IV foreligger - da skal jeg revurdere det. Alternativt blir det å vekte opp i de to andre jeg har. Frem til da brukes kontantene til å trade litt i Funcom med :slight_smile:

Siden du liker biotek, har du sett på NattoPharma? Anbefaler å ta en titt på den siste kvartalsrapporten og høre på presentasjonen og spesielt Q&A seksjonen etterpå.

Jo, kan jo sjekke… Kjente til selskapet fra tidligere @Christian - var inne når aksjen stod i 17 kr eller deromkring (er vel 3-4 år siden nå?). Ville strengt tatt ikke kalt dem Biotek da, like lite som Biotec Pharmacon er biotek? Vitamin K2 er vel et kosttilskudd…?

Tjah, de har drevet med endel forskning som gjør at de sitter med endel patenter som gjør at de har enerett på å markedsføre endel av de positive aspektene ved vitamin K2.

Det er jo også interessante ting som denne saken:
http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/02/NattoPharma-tildelt-forskningstilskudd

Jeg vil jo veldig gjerne bli ovrbevist til å kjøpe denne for jeg elsker timingen nå. Men jeg er skeptisk til kosttilskudd K2 som jeg ikke vet om virker til noe som helst. Virker som om legestanden er skeptisk. Tar jeg feil?

Du har rett! Kritikken går ute på at man lager det selv fra vitamin k1. Nå skal det sies at du da må ha et godt kosthold. Veldig mange som ikke har det og vil ha en enkel utvei.

1 Like

Du kan også spise japansk Natto, hehe faktisk ganske godt synes jeg, men det passer ikke for alle. Har et veldig høyt innhold av Vitamin K2.

Ellers vil en viktig trigger være enklere metoder for å måle mangel på vitamin k2 hos pasienter. Det er blant annet dette som har gjort D vitamin mer utbredt.

De fleste vitamin-tilskudd har ganske svak forskning bak seg for å støtte virkningen, og da synes jeg tross alt det er positivt at NP jobber med å undersøke dette sammen med anerkjente forskere og institusjoner.

3 Likes

@Christian & @holmes

Når jeg var inne (mye pga. HO hauss på den tiden), ble det lovet gull og grønne skoger og Vitmain K2 kurerte det meste av leddplager osv.

Jeg kan ikke erindre å ha sett noe reklame eller annet om dette som kosttilskudd i ettertid. Hvor er de i prosessen? Har de OK regnskapstall?

Tenker det lukter litt slik som Biotec som jeg også var inne i, i 3 år som skulle revolusjonere verden med Woulgan. Men vi vet alle hvordan det har gått.

Det viser seg gang på gang at selv om man har et godt produkt nytter det lite om man ikke også har et godt team som kan pushe dette ut til massene :slight_smile:

Veksten i omsetning var på +66% i fjor. De fikk svarte tall i Q4. Kostnadene var kuttet betraktelig. Ikke kjøp på min anbefaling, sjekk tallene selv. Og si gjerne i fra hvis du ser noe rart. :wink:

2 Likes

Synes Standard drilling ser spennende ut nå. Er nok en risiko, men ferdig med emisjoner, og kjøpt opp flere PSV-er og andeler i en del andre til spottpris, og det markedet tar seg opp nå framover. Noen som har tanker om den?

Ny uke, ny liste fra størst til minst

FUNCOM
PCIB
NANO
STAR-B
SF
PHO
PDX
THQN-B
TRVX
G5EN
SEAM
GCOR
----------Lytteposter--------------------
NATTO
EPIS-B
HUGO

Endringer:Solgt litt Funcom og flyttet noe over i mine andre spill-aksjer. en lyttepost er en investering som er verdt under 50k kr hos meg. NANO begynte som en lyttepost f.eks. så slike kan være fine å ha hvis de eksploderer.

4 Likes

At verdien på posten er under 50k eller inngangssummen er under 50k? Prøver dette lyttepost prinsippet men klarer ikke la være å loade på når jeg først begynner å kjøpe. Slik som i Bergen Group nå :slight_smile: