Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Hva skal du bruke den grå klatten til @laplagam ?

@FreddyG - hvordan er vektingen din i de ulike papirene?

Endring siden i går: (vekting i %)

  • PCIB: (n/a) = 12.6%
  • Nano (n/a) = 66.7%
  • Havyard (+) = 19.5%
  • Kontanter: 1.1%

Lastet opp mer i Havyard i dag og er nå fully loaded. Mulig det blir litt til i morgen om den dupper.
Ser at RSI er noe høy, men volumet er ikke avskrekkende og tenker jo å sitte litt lenger enn noen dager i denne forhåpentligvis :slight_smile:

Jeg tenker å legge det inn på dipp for Funcom eller Nano. Hvis Nano faller mot 90 igjen, eller eventuelt om Funcom går mot 4 blank. Skal ikke 100% utelukke b2h heller bare for å være inne før q4 rapporten, men merker etter å ha hatt porteføljen jeg har hatt en stund at aksjer som ikke beveger seg jojo hver dag ikke er noe får meg. Det som som regel skjer er at jeg kjeder meg og selger på dårlig kurs for så å uansett kjøpe meg tilbake i moroa :smile:

2 Likes

Det er en folkesykdom her på forumet. Tekinvestor-syndromet. @pdx jobber kanskje med en kur?

4 Likes

@pdx, du må hjelpe oss :see_no_evil:

:smile:

1 Like

20% funcom, resten cash. :slight_smile:

1 Like

Tester kurene på meg selv, men ingenting funker! :pill: :money_with_wings:

5 Likes

Kjedelige aksjer er hardt. Sliter med det samme selv

Også kjent som BSS Boring stock syndrome

4 Likes

Hvis du scroller litt opp så postet jeg et kakediagram med vektingen for 6 dager siden.
Har endret litt da, så nå har jeg omtrent dette:

40% Nano - skal ha mer etter hvert
20% Havyard reduserte ned fra 25 til 20% da jeg hadde på 50% avkastning de siste par ukene. Tror jeg er langsiktig med denne. Aksjen virker fortsatt underpriset med høyt potensiale.
40% Funcom - solgte pcib for en kort trade i dag, synes det så positivt ut, men skal inn i pcib igjen.

Flott @FreddyG !

PCIB ser jo potent ut teknisk. Vet ikke om jeg tørr røre den akkurat nå. Men hva var snittet ditt i Havyard? Når gikk du inn? Litt morsomt vi har (hadde) like portiser da (bare litt ulikt vekting :slight_smile: )

Denne gangen kjøpte jeg meg inn på 9.8, rett før de nye avtalene ble meldt, så der var jeg veldig heldig. Tidligere har jeg kjøpt aksjen før kvartalsrapportene og holdt på den i ca. 2 uker før q2, q3 og nå q4. Grunnen til at jeg solgte etter rapportene var at flere mente ordreboken var lav for 2017 (jeg er ingen ekspert på feltet), så den falt alltid tilbake etter gode tall. Nå synes jeg derimot ting ser bedre ut for 2017 og videre, så tenker jeg skal holde på den lenge.

Haha, ja morsomt :slight_smile:

Vel @Janno mener ordreboken ikke er kjempebra for 2017 men de leverer 100mnok på bunnlinjen for 2016 og hvis vi forventer noenlunde det samme (kan ikke det pr. nå, men HVIS) så skal jo aksjen veldig mye lenger opp :slight_smile:

Sett i forhold til hva det var tidligere har det bedret seg. Men helt enig!

La inn kjøp i nitiden på 4,26 på den posten i Funcom som jeg solgte på 4,45 i går. Så den tok av, droppa å slette ordren, før jeg så den var gått igjennom før kl fire.
@Nocturne Grattis til meg?:grinning:
Tjente noen kroner.
Skulle bare hatt tid å solgt 50% på 4,5-4,6 :sunglasses:

2 Likes

Grattis! :slight_smile:

Jeg har også begynt å bruke S/L ordre til kjøp. Veldig greit om kursen går oppover og man vil kjøpe lenger nede men ikke vil ha ordren liggende ute før den bikker. Hadde kjøp både i PCIB og Havyard i dag, men de kom ikke ned til min ordre ila. dagen… :stuck_out_tongue:

1 Like

Har noen fond også. Men av aksjer ca:
Nano 65%
Pcib 10%
Iox 25%.
Vurderer STERKT å selge det jeg har i Iox, og putte det i Nano imorgen, kan ikke være så dumt det? :smile:

2 Likes

Ble IDEX som tok over tradepotten. Gir egentlig ikke mening da IDEX ikke passer spesielt bra for trading. Får se om jeg klarer å holde fingrene fra fatet og være litt long term der.

Er såpass nærme doseringsresultater på Nano at jeg begynner å få litt kriblinger i fingrene. Mulig jeg venter og forsøker å få en bra utgnag på targo og setter alt i Nano frem til resultatene foreligger. Så er det bare å krysse fingrene for at det faktisk er positive resultater… :cat2:

2 Likes

Akkurat nå ser det ut som turkis pacman som spiser opp deltaker fra gay-parade, men jeg skal lette endel i UMS til fordel for Havyard (takk for supert @Nocturne -tips).
Er jeg forresten eneste UMS-aksjonær her på tek?

6 Likes

Under “andre” ligger Axa, Nano, Kit og Fun.

Solgte Fun på 4,52 i går. Fikk de tilbake når PAS dumpet. Lagt inn kjøpsordre i dag.

I tillegg har jeg Episurf og Fun på Nordnet kontoen.

4 Likes

Gøy når det renner inn følgere :grin:

Edit;
Går vist unna dette…
Tror hele kaken er lyseblå senere idag :grin:

6 Likes