Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Er ikke så flink med grafer, men

Sitter med omlag 1/3 del i hver nå…

FUNCOM (inngang 3,83 i denne runden)
TARGOVAX (inngang 13 kr)
SDSD (Standard Drilling) (inngang 0,79)

Sistnevnte er den jeg har mest tro på innen olje/energi i det korte bildet og jeg har økt noe her i dag.
Bl.a oppsummerer fra 1.30 minutter i denne en av årsakene :

3 Likes

Targo 34%
Wrl. 26%
Hiddn. 13%
Aker Bp. 12%
Nano. 10%
Philly. 7%

Er min portef nå. Ut -Funcom inn-Hiddn, Aker BP, Nano, Philly

Ding ATH intradag :smiley:

2 Likes

Ca 60% i biotek (TRVX, Nano og PCIB) , pluss en liten post i Natto resten Funcom…
Tenker jeg vil minske risikoen etterhvert.

Mulig jeg reduserer prosentvis i biotek og Funcom, for å gå inn i noe mindre volatilt.
Porteføljen var på ath før den falt drøyt 10%, trenger en oppgang på rundt 5% for å nå ath.
Alle tall er omtrentlige.

Frister litt med en liten trade i Fun, var heldig/flaks i går, men det blir fort å løpe etter.
Ordet er: Tålmodighet (gjentar for meg selv…)

4 Likes

Høres ut som at du burde kjøpe litt aksjer i Stillfront

1 Like

Drøyer litt, men det er greit p ha flere ben å stå på…

I dag måtte Targo gi slipp på plassen i laplagam sin portefølje. Inn kommer spiller nummer 9, Hugo Games. Fikk kjøpt meg inn på 1.41, noe jeg mener kan gi god avkastning om ikke de finner på noe tull som f.eks. å gå tom for penger før neste lansering. Potensialet oppover tror jeg her er veldig stort så glad for å ha en liten gambling post der.

Fortsetter også med IDEX som har holdt ut usedvanlig lenge i porteføljene med tanke på at den ikke er veldig bevegelig.

Ellers solgte litt Funcom på 4.41 og la over på Nano på 104.50. Ellers er det uforandret. Ble en en god blå dag i dag på 5.74%.

4 Likes

:anguished: hver dag

2 Likes

@OnkelStevart imponert av at du har en beholdning på 102% aksjer :grin: er det avkastningen du har tenkt inn der? :laughing::+1:

Hvorfor tok du inn Hiddn? Var ikke det gamle AGA eller noe? Ser jo at den har falt bra mye

Du får ikke prestasjonsangst med den fanskaren? :sweat_smile:

1 Like

Jo vist fan :sweat_smile: :laughing: økt med 30 siden den posten der :fearful:

3 Likes

Hehe. Bare vent, jeg slenger meg nok på jeg også. :laughing:

1 Like

2016 ble det mye fokus på AXA og Hyard, hvor AXA gevinst ble omdirigert til Havyard.
2017 skal det bygges en mer long portefølje som kan flyttes over til aksjesparekonto iløpet av året uten å utløste skatt? Songa, BWO og AXA + litt NANO til Linkkontoen:)

1 Like

Oisann… Har ikke sånn flott kakeform med prosenter hos min trader så ble på ca. Så ble jeg litt lei rett og slett😅

Jaja mere er stort sett bedre da​:+1: lykke til og god kveld! :full_moon_with_face:

Hiddn overtok skallet Aga. Hiddn/Aga som selkap er priset rundt der det var priset før inngang på hovedlisten mener jeg.

Hiddn har fått godkjent sine krypteringsløsninger i USA og EU for minnepenner og dataløsninger.

-Salgs- og markedsdirektør Leif Sundsbø forteller også alle konkurrentene til Hiddn Security viser til FIPS-2-sertifisering, men at de ikke oppgir nivå.

– Men de er på nivå 1 og har ikke sjans til å komme opp på nivå tre, hevder Sundsbø. Årsaken til dette er at mange av løsningene er programvarebaserte og at programvaren må ha tilgang til krypteringsnøkkelen i klartekst for å kunne bruke den.

“– Vi regner med å tredoble omsetningen til neste år”

1 Like

Og kursmessig har Hiddn nå falt ned til emikurs. En emi for å ta inn penger til oppkjøpet av tidligere eiere som ikke gikk med på overføringen.

Kan desverre ikke nok om detaljer men liker caset å tror datasikkehet kommer til å få mye fokus fremover. Både millitært, offentlig og privat og et selskap fra Norge som eneste med høyeste sikkerhetsklarering å produksjonen i Norge.

Litt på magefølesen her.

Sitter all in i Axa på 2.7

solgte meg helt ut av funcom etter jeg fikk snittet ned å kom i pluss.

Siden Portisen er spredt utover flere meglere.

  • Funcom
  • Starbreeze
  • Komplett Bank
  • Nel
  • Axa

Rekkefølgen og mengden aksjer har ingen sammenheng.

2 Likes