Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Siden sist har jeg tradet NEL med gode resultat, tatt gevinst i OLT (10% på et år, men kjeeeeedelig aksje) og flyttet det over i OPERA ettersom DnB Markets er svært positiv til den fremover. Får se om den får bli etter kvartalstallene på tirsdag.

Det gjelder forsåvidt HLNG og Frontline også ettersom de også rapporterer Q4 på tirsdag.

3 Likes

Får håpe DNB har rett denne gangen, husker de hadde rimelig luftige kursmål da jeg handlet litt i
"gamle" Opera aksjen :slight_smile:

Ja det er en grunn til at jeg ikke har tatt en større posisjon enn 6% :slight_smile: Har brent meg på Opera før, men i det siste har de vært gode med utbytte etterhvert som selskapet har blitt hakket opp, og det ryktes at det skal komme ytterligere 9,5 kr per aksje i tillegg til det som allerede har kommet etter salg av deler av virksomheten.

2 Likes

Vurderer å diversifisere litt utover i mars :slight_smile:

All in Axa med snitt 2,7. Føkk. Fikk meg en lærepenge i dag.

3 Likes

Etter verdi:

  1. NAS
  2. KOMP
  3. TWTR
  4. SDSD
  5. DRYS
1 Like

Går nok bra, men du må muligens sitte en stund

Enig med @Fenriz, Axa kommer, Axa er også høy risiko, ikke så høy som biotek, men allikevel høy.
Men vær tålmodig.
Ikke la tap og kurtasje spise opp pengene dine.

Hvorfor er AXA høy risiko? Aldri satt meg inn i selskapet - merket at det var flere her som hadde aksjer i AXA og mente den skulle langt opp. Hva har endret seg?

Det er et selskap som er i oppstartsfasen, “alle” tror dette er en seddelpresse, høyt prissatt uten nevneverdige inntekter.
For meg var Axa min "banksparing ift Fun, biotek, GIG…sammenlignet med disse er Axa lav risiko.

2 Likes

Planen var å komme seg ut før q4, men nå sitter jeg noen måneder og håper de leverer. På sikt blir dette bra, men jeg er redd de har en del kostnader “oppstartsfasen”. Noen meninger?

Axa ble cash flow positive i slutten av Q3. De har også kontanter og lånefasiliteter til å vokse videre.
Markedet virker å være perfekt for et inkassoselskap i vekstfasen. Mye gjeld som er tilgjengelig for oppkjøp, og det blir trolig mer tilgjengelig i årene fremover.
Erfaren ledelse som har vist sine evner og handlekraft.
Aksjekursen har steget endel og nå må nok selskapet vise til lønnsomhet i et par kvartaler før det løsner. Men da mener jeg at det skal løsne skikkelig :rocket:

4 Likes

Dippen min portefølje har vært ned fra ath i kroner tilsvarer ca 50% av kapitalen jeg startet med for ett år siden…
Blir litt fartsblind!

1 Like

I know. Kjennes absurd. Men dette er bare begynnelsen @Duogdu :slight_smile:
Bare vent til Nanotoget kommer opp i fart igjen. Om 2 mnd. kan du plusse på 50%.

#uglyrich

3 Likes

Noen verre? :sweat_smile:

4 Likes

Har begynt en ny portefølje som skal være mer langsiktig, mindre aktiv og lavere risiko. Fokus på “verdi” og ikke så mye trading. Ikke så mye kapital der enda, men tanken er å bygge opp denne sakte, men sikkert.

9 Likes

Liker at du har Stillfront der :blush:

1 Like

Jeg starta med en ny konto og et beløp fra hovedkontoen, begynte litt ned, men så snudde det:

7 Likes

Hvilke aksjer skjuler seg der? PCIB og Fun?

Ja og TRVX, men også STAR så alt jeg tar i blir ikke til gull.

1 Like