Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Tok en post i GOMX også. Har en del cash tilgjengelig etter salg i PCIB og Funcom med gevinst.

EDIT:
Et annet mer investerings-strategi-spørsmål er om man i det hele tatt skal selge lytteposter. Jeg har hatt en tendens til å selge de pga. jeg mener de skal ned og det har alle lyttepost-salgene gjort faktisk, men nedturen har stort sett vært kortsiktig og ofte går kursen etter en stund over det jeg solgte for…
Det gjelder f.eks. KIT, GIG, GOMX, PDX (alle bom), men SEAM over 10 sek var riktig sett i ettertid.

3 Likes

100% PCIB for øyeblikket. Sinnsyk risiko, jeg vet. Men hvis triggerlisten fremover går i orden så tror jeg at vi kan stå forran så mye som en 4-5 dobling de neste 6 mnd. Snitter 36,6 så har en del minus foreløpig.

Venter på disse triggerne:

1. FimaVacc Fase I resultater
  2. ODD USA
  3. Privotal Fase II av FimaChem

Kommer til å vekte litt over i TRVX etterhvert som vi nærmer oss sommer og readouts. Begynner å like biotech mer og mer. :slight_smile:

5 Likes

PCIB og TRVX er de mest spennende selskapene i min portefølje.

Gøy med satsning innen dette området i Norge også!

Spennende trigggere du nevner, @100dollabills.

Virker som disse biotech-selskapene får mer og mer oppmerksomhet via Radium podcast osv.

2 Likes

1 Like

98% Nordic Nanovector
2% Havila :sweat_smile:

3 Likes

100% Nano her. Oppa Gagnam Style. # YOLO #Uglyrich

Nordnet tjente en del kurtasje på meg i dag :slight_smile:

3 Likes

Tror ikke du er den eneste som har gjort den byttehandelen der. : )

1 Like

@Nocturne jeg har “bare” 98,3% Nano :smiley:

3 Likes

3 Likes

@larsen, hva snitt har du på wr? Hva skal du gjøre med det? Har du tenkt å stå løpet eller blir det å redde seg? :slight_smile:

Egentlig rimelig likt som tidligere. Fyllte på litt lønningspenger som endte til slutt opp i PCI biotech. Nå blir det nok ikke påfyll til nordnet på en god stund da jeg må spare til å betale vivela skattesmell.

2 Likes

Liker ikke at kaken din ikke er symmetrisk :slight_smile:

Kan du ikke selge den røde biten (IDEX) og fordel den likt på resten? :smile:

3 Likes

Hehe, ironisk nok så som eneste aksje så ligger den faktisk til salgs :smile: Jeg er dog gjerrig og har satt den på 7.

1 Like

Jeg sitter, mulig jeg fyller på litt mer snart også, får se.

1 Like

Irriterte meg og den kaka :joy:

2 Likes

Eg har begynt å handle marine harvest til 140,-. Søkte jobb der så tenkte å sette meg litt inn i det, pluss at eg bor i hardangerfjorden, er det noen med noen tips ang caset? Liten pekepinne blir varmt tatt imot:)
Edit: dette med utbytte, kan noen forklare litt nærmere?

Kontanter. 0,-
Lyttepost i funcom
Lyttepost i apcl
Lyttepost i Marine harvest

Solgte nel i håp om ny inngang om en til to uker, gikk fire hundringser i tap på nel i denne omgang… kjøpte mer enn eg hadde råd til å tape og måtte selge på ugunstig tidspunkt, måtte handle kattemat.
Rookiemistakes

@larsen, kahnsje går det, kahnsje kommer hun, det er mange spreke sinn i swing ihvertfall :slight_smile:

Du glemte det viktigste taggen #Nav4Lyfe

Nu vel, har fast jobb så kommer til å klare meg helt fint om dette ikke går veien :slight_smile:

1 Like

Hvis du ikke allerede har kjøpt ville jeg trukket pusten og vurdert caset på nytt i lys av innsidesalgene nettopp. At ledelse selger innløste opsjoner til 141,- er negativt.

Personlig tror jeg tiden med rekordpriser er over for denne gang og at inntjeningen vil bli svakere framover. Tilbudssiden vil styrke seg med økt biomasse fra spesielt Chile framover. Store mengder biomasse gikk tapt på grunn av algeoppblomstring. Dette vil komme tilbake og de vil forsøke ta tilbake markedsandeler.

MHG er antagelig ikke feil hvis man bruker kikkert, men kursene vil komme ned fra dagens nivåer.

1 Like

Vurderer en svinge fra PCIB til NANO for å (forhåpentligvis) få med meg en kjapp opptur ifm melding om 20/100 doseringen og satse på å komme meg inn i PCIB til omtrent samme pris igjen etterpå, men vet ikke om jeg tør. Typisk meg at PCIB stikker så jævlig med en gang jeg selger. :scream: Meninger?