Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Risikabelt, har man tro på begge bør man ikke være ute helt av noen av de. Men å selge max 50% av den ene og putte inn i den andre kan vurderes.

Hvis du ser min portis som er over 98% Nano, så skjønner du hva jeg ville/har gjort da :slight_smile:

Jeg venter til i morgen å ser tror jeg. Faller NANO litt til, og PCIB holder seg nøytral eller går opp - så svinger jeg over en slant. Mulig jeg går for 50/50 som Alex sier. :slight_smile:

Etter hard medfart pga manglende symmetri har jeg tatt skikkelig tak. Idex måtte desverre forlate åstedet. Det ble et par prosenter i pluss. Vi takker IDEX og ønsker de lykket til videre.

Videre ble pengene investert i Nordic Nanovector. Nå skal det knives mellom Nano og Funcom om å være min største aksjepost. Dette skal følges med argus øyne!

3 Likes

Det pie-chartet er nydelig å se på :smile: (Er på mobil - chat funker ikke). Bra jobba :wink:

2 Likes

Det chartet gjør en gammel snekker med ocd happy :sweat_smile:
Ocd for symmetry :joy:

3 Likes

Ny uke, ny liste fra størst til minst

FUNCOM
PCIB
NANO
SF
STAR-B
PDX
THQN-B
TRVX
G5EN
GIG
SEAM
EPIS-B
PHO
----------Lytteposter--------------------
GOMX
NATTO
NXTGMS
HUGO

Gjort hva siden sist: En rask vellykket trade (kjøpt før og så solgt ved trigger) i PCIB ifbm. konferanse. Kjøpt liten lyttepost i NXTGMS (finske next games oyi). Økt litt i GIG og i PDX.

6 Likes

Fra størst til minst

Gig
Apcl
Funcom

Vurderer Bergen, men ser Ann litt emisjonen, kanskje eg prøver meg på noe retter.
Har ingen lytteposter noe sted, så sitter med " lyttepost " penga disp.

Vil nok sikre noe lite i Gig etterhvert, sitter med flere små trader som var tenkt som korte trades, men som har blitt med lengre enn planlagt

1 Like

Solgt litt av alle aksjene unntatt Scatec og Storebrand. Noe med gevinst og noe med tap (Next). Litt fordi jeg er usikker. Litt fordi jeg føler det er litt negativ psykologi flere plasser og litt fordi jeg liker å ha cash tilgjengelig når ting stuper. Solgte ikke alt noen steder. Den aksjen jeg er mest tvilende til er Next. Det er den jeg har tap på. Beholder likevel litt og kan da sitte long med de jeg har.

3 Likes

Om ting ser mørkt så er det tydeligviis noe lyspunkter i portefølje avkastninga den siste måneden! :smile:

4 Likes

Har slått meg til ro med porteføljen min nå:

NANO
PCIB
EPISURF
OMER

3 Likes

Størst til minst?

1 Like

Størst til minst:

LINK
NOFI
B2H
PROTCT
XXL

Krydder: KOMP, MSEIS, SBVG, SBULK, ASETEK, AXA, og ARCHER

1 Like

Da har man 4-doblet kapitalen og kjøper derfor NANO inn i porteføljen. :slight_smile: Er også på utkikk etter et energiselskap (olje/gass) som jeg kan lese meg opp på og som ikke har gått for langt allerede. Noen tips?

Porteføljen:
25% PCIB
25% NANO
50% Saldo

1 Like

Ligger bra an ifht. indeks så langt i år… :slight_smile:

4 Likes

Interessante tider, hadde egentlig en bra dag i dag:

7 Likes

Fondsparing er tingen! Er der jeg skal hente inn tapet fra Funcom! :dagger:

2 Likes

Veldig bra @Larsen og @iHHelg - men året er enda ungt :wink: