Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvem bør moderere forumet? :)

Så lenge jeg får fyre opp troll er jeg fornøyd :wink:

1 Like

bilde

Jeg nominerer @Lothian @larsmkn @Mani kandidater.

Kandidater for biotek-tråden: @Savepig, @Nocturne, @studenten86, @Oilimp, @Fornybar og @anon21766851.

1 Like

Jeg tror man skal være forsiktig med å utnevne de beste og mest aktive skribentene/debattantene til å være moderatorer. Det kan fort gjøre at de holder igjen i diskusjonene, og blir mer opptatt av jobben som moderator enn å være debattant. Jeg vet at jeg ville reagert med å sørge for at alt gikk riktig for seg fremfor å argumentere i debatten. Det blir litt som å belønne de beste teknikkerne med en administrativ stilling.

Jeg har veldig tillit til de som er foreslått her, og tror de vil gjøre en veldig god jobb, men pass på at dette ikke ødelegger engasjementet

17 Likes

Ser dere nominerer ut fra kunnskap i aksjene, men husk at en god moderator mener helst ingen verdensting, har god folkeskikk og regelrytter, da de må være like for alle :wink:

13 Likes

Godt poeng!

1 Like

Er flere tendenser til gutteklubbengrei her inne. Dette er godt synlig i f.eks Funcom trådene. Helt uavhengige og upartiske moderatorer er et must om det skal fungere smertefritt og upartisk. Nominering av brukere (som et par eksempler over her) framstår ikke upartisk imo.

Jeg ville sett etter moderator kandidater bland de mest aktive hva angår innlogginger og diversifisert spenn i hva som besøkes av tråder. Ikke aktiv som i stort antall “likes” kommentarer og emojis.

8 Likes

Ingen er helt uavhengige og upartiske, det tror jeg blir å stille litt for strenge krav :slight_smile: Jeg tenker også at moderatorer ikke nødvendigvis trenger å kunne så mye om aksjene, det er sjelden det har vært nødvendig for å moderere. At én i moderatorteamet kan mye om den aktuelle sektoren/aksjen er selvfølgelig nyttig.

Det er nok mange gode kandidater som jeg ikke kjenner navnet på. Det er jo utrolig mange forskjellige selskaper folk følger her nå. En god miks av gamle og middels gamle brukere er sikkert bra :slight_smile: All ære til de som melder seg frivillig!

5 Likes

Jeg melder meg ut av diskusjonen, tror ikke jeg har tid til det. Et moderatorteam burde i mine øyne bestå av moderatorer som er effektive og følger forumets regler, samt et “ekspert team” innen biotek og gaming og andre sektorer som moderatorene kan spørre i tilfeller hvor de lurer på om noe er åpenbart baissing f.eks…

Forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet, antar du skjønte poenget her.
Skal man ta emojis med i beregningen hva angår trolling og dårlig folkeskikk, så får de kommende moderatorer mye på tallerkenen. Nå er det ot, men jeg ville seriøst vurdert å ta vekk emoji funksjonen på forumet. Antar majoriteten av brukerne her inne har passert tenalder og kan ytre seg skriftlig. Seriøsiteten har falt i takt med økt bruk.

5 Likes

Det håper jeg de gjør :slight_smile:

1 Like

I rest my case

Jeg kan påta meg ansvar for å moderere denne tråden etterhvert :joy::ok_hand:

Forøvrig enig i at det kan være hemmende å sette de dyktigste skribentene til moderering.
På den andre siden tipper jeg 80% av modereringen består av å fjerne poster som utelukkende dreier seg om drittslenging - eller så åpenbart trolling at selv hegnar hadde sett på det som for dumt!

Og det er jo ikke værre enn å forsøke noen - og fungerer det ikke får man evaluere og prøve noe nytt.

2 Likes

Mye av moderering forventer jeg skjer basert på rapportering. Noe kan de jo selvsagt også slå ned på etter eget initiativ.
Hvis en moderator blir for ivrig i jobben er det jo bare å rapportere det til @pdx også så tar jo han en vurdering av det som blir gjort.

Ingen som har interesse av at forumet modereres ihjel men aktiv moderering er slik jeg ser det den viktigste årsaken til at kvaliteten er langt høyere enn feks. Hegnar.

8 Likes

Jeg synes denne tråden er et godt eksempel på kvaliteten på dette forumet: saklig og god diskusjon.
@pdx gjør en god jobb, samtidig er de fleste brukerne ryddige. Så er det bare å luke u/sette på plass de som ikke kan styre seg.
Selvjustis og varlsling er vel det modereringen bør bygge på, da er det mange som følger med.

1 Like

Jeg vil anbefale de som blir utnevnt å tenke seg litt om, om det er det de virkelig vil, har selv erfart det thomas her snakker om, og man får automatisk litt munnbind, da man til enhver tid må følge alle regler selv. (nå er det kanskje ikke så mange her…) Man får automatisk en helt annen måte å skrive på…Fant det svært befriende å gå tilbake som normalbruker etter et års tid , da jeg liker å kalle en spade for en spade, være litt småfrekk i tryne, og si akkurat det jeg mener.

ønsker de som velger å gjøre denne jobben good luck :wink:

3 Likes

Ok folkens. Jeg tar på meg jobben :joy:

1 Like

Foreslår loddtrekning :rofl: