Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvilken Handelsplattform?

Ja, så lenge man ikke driver med daytrading, så skal det vel funke :slight_smile:
Jeg abonnerer uansett på TV og syns den fungerer utmerket. Så er jo egentlig samma hvilken platform jeg handler i. Jeg bruker zero-konto på Nordnet, men går uansett for det meste i det skandinaviske markedet, så i utgangspunktet kan jeg bruke ASK også.

1 Like

Ja bruker TV med realtime fra OSE, chartet til Nordea er ubrukelig

3 Likes

Samma her. Det er verdt penga!

1 Like

Flere som sliter ofte med at mobilbanken til Sbanken automatisk logger seg ut etter et par sekunder? Ofte gjentatte ganger etter hverandre?

Er ny hos nordnet og egentlig ganske fersk i gamet generelt. Lurte på om noen her kunne gi meg en forklaring på de forskjellige ordretypene?
“fill and kill”, “fill or kill”, “glidende stop loss”, “åpent volum/iceberg”?

https://www.cmegroup.com/tools-information/webhelp/autocert-ilink/Content/Definitions.html

Snakket med en selger hos Pareto. Ved minimum 20 handler i måneden er kurtasjeprisen 39 kr
Jeg betaler kr 78 hos Nordea i dag
Er jo da selvfølgelig fristende å bytte

Noen som har erfaring med Pareto sin handelsplattform ?

Er vel Infront de selger inn

Ok noen som har erfaring med infront?

Bruker Infront Web Trader, funker bra.
Skal du daytrade mye så kanskje man burde gå for active trader, men orket ikke å sette opp den selv :sweat_smile:

Takker. Såvidt jeg forstår er eneste ekstrakostnaden 20 kr i måneden for real time
Når det rett og slett er halv pris på kurtasje så er det vel helt soleklart valg, så får vel bare gjøre det.

Andre tilbydere som bruket Infront plattformen tar også bare 39? Eller er det en helt spesielt god deal hos Pareto?

Koster 39 hos Nordea,
https://www.nordea.no/privat/vare-produkter/priser/priser-for-aksjer-og-verdipapirer-personkunder.html

:+1:Ok da har jeg blitt lurt av at det står «estimerte kostnader kr 78»
Snakket med Nordea nå. De skulle sjekke opp. Men selve kurtasjen er 39 ja, det var en lettelse.

Du ser det klart på sluttseddel. Kurtasje 39,00 NOK

1 Like

Noen som kan anbefale gode handelsplattformer som tilbyr lav kurtasje for både amerikanske aksjer samt opsjonstrading?

Er det riktig at gevinst på opsjonspremium og kryptohandel fortsatt skattlegges som kapitalinntekt og at dette fortsatt er 22 % i 2023?