Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvilken Handelsplattform?

Noen med innspill til god og alt dekkende handelsplattform for kjøp og salg av skandinaviske aksjer. Chart alla tradingview er et must. Og fortrinnsvis innebygget.

Nordnet er mer eller mindre ubrukelig blitt.
Pareto har også sine utfordringer. Tungvint.

Tja, de fleste bruker vel Infront

Ja, så spørsmålet er:
Finnes det noen handels plattformer der ute som dekker overstående og har dette innebygget. At ikke Nordnet beholdt netfonds sin løsning er jo ikke til å begripe.

Ja, jeg bruker handelsplatformen Infront gjennom Nordnet. Den har charts innebygget.

Irriterende at man må over på cfd handel for å få en plattform for alt. CMC / IG

3 Likes

Jeg har sett litt på Saxo Bank, men blir ikke helt klok.
Det står at de tilbyr handel i aksjer, med kurtasje fra 0.035% til 0.1% (min. 0,-).

1 Like

Er noen eksempler her med forskjellige handels beløp:

1 Like

Nordea er jo i en klasse for seg. Billigere en Nordnet vip, jeg har i dag.
Noen som bruker Nordea i dag og kan si noe om om stabilitet og brukergrensesnitt på handelsplattformen?

07 45

1 Like

Så på dette her, ikke så godt å bli klok på. Ringe dem er nok løsningen. Men selv deres Premium er nesten dobbel pris av hva man får hos Nordea.

Har brukt Nordea siste halve året, siden kurtasjen er såpass billig på mindre handler, handler jeg egentlig uten å tenke på kurtasje kostnadene.

Ang stabiltet så har jeg ikke ennå hatt handler som ikke har gått igjennom, og har ikke hatt noe mer innloggingsproblemer enn jeg hadde på nordnet.

Trailing stopp loss tilbyr ikke Nordea, men de har vanlig trigger ordre.

Jeg har konto i Nordea. Har prøvd meg litt på Nordea Investor. Det var helt pyton. Gikk tilbake til Nordnet etter et par handler. Tenkte jeg skulle bruke den på litt mindre aksjeposter for å minimere kurtasje, men det var en helt forferdelig platform.

Tar en stund å bli vant til ja :joy:, men fungerer helt ok

Hehe, får se om jeg prøver meg igjen da :sweat_smile:

Hvor dyp er ordreboken har den nivå 2?
Er chartene bra og med eller uten TA verktøy?

Man ser bare én linje. Så det er vel nivå 1?

Er du vant med TradingView, så er ikke dette chartet i nærheten.
Chart ser slik ut:

Nordea får du opp 5 nivå hos meg ihvertfall når du trykker for å legge inn ordre.

3 Likes

Om du trykker på Kjøp eller Selg knappen, får du velge 5 nivå til høyre i bildet

Noe bedre TA enn Nordnet, men uten candle. Rart.

Så lenge vi har Minervini screeningen din og Tradingview så kommer man langt! Da er det strengt tatt kurtasje og innsyn i ordrebok som er det viktigste. Eller hva tenker dere?

L1 på ordreboken da, L2 er nok en ekstra betalingstjeneste som hos de fleste. Er vel kun cfd gutta som har dette som standar.

Du kan vel velge candlesticks i chartet ja, bare at linje er default :slight_smile:
Stemmer at det er snapshot av 5 nivå inne i kjøp/selg ja. Tenkte ikke på den :slight_smile:

1 Like