Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvor mye penger har du investert

håper på å kunne “jobbe” fulltid som investor :wink:

2 Likes

Du før ha lykke til. Du bør ha en arbeidskapital på 8-10 mill mener jeg å ha lest her inne før.

Kan klare seg med mindre men 10mill er bra, slipper man å treffe hver gang

Spørs jo hvor mye en «må» ha avkasting/lønn.

Gjeld, faste utgifter og leve standard .

Kan jo klare deg med 4-5 mill om en klarer å leve på 20k i mnd.

Da må man vel omtrent bo i en pappeske og spise gress og patte på brødfjøla halve måneden?
20 laken i mnd dekker lite boliglån/husleie, alt av regninger, mat og andre nødvendigheter vel?

3 Likes

Akkurat .:+1:

Tror ikke jeg hadde vurdert å være investor på “full tid” hvis jeg ikke kunne tatt ut (minst) samme lønn som i en vanlig jobb.

2 Likes

Så er spørsmålet mitt, hva tjener dere ca i året?

På Børs eller På jobb?

% avkastning er forsåvidt mer imponerende enn kroner.

1 Like

Ja tenkte på jobb, burde skrevet det :slight_smile:

Kan nevnes at snittmånedslønn alle sektorer for både menn og kvinner i 2017 var 44310kr.

1 Like

Tjah, tror ikke jeg bruker mer enn rundt 10k, resten er sparing. Det skal sies at jeg er omtrent ferdig med huslånet og ikke har noe husleie. :slight_smile:

5 Likes

Må legge til at dette ikke var ment som noen skrytetråd - det var mer av interesse og en anonym sjekk for å se hvor gal jeg var selv. :slight_smile:

1 Like

Bedre å eventuelt kjøre en poll på det også, så slipper vi x antall kommentarer med hva folk har i inntekt. Bare å mekke om du vil :ok_hand:

2 Likes

I aksjemarkedet, kan man ha ganske ekstrem flyt, men man kan også ha det samme andre veien. Dette eksempelet viser begge deler… Du kan tenke deg hvordan de neste 5 årene så ut?

2 Likes

allt berår seg på utgiftene sine :wink:

1 Like

Done.

1 Like

Ikke alltid det finnes en jobb man kunne tenke seg å bytte til heller? Drømmen min er å drive for meg selv. Er mye jeg kunne tenkt meg å gjøre, men jeg tror jeg ville slitt med å skape noe inntekt ut av det (til å begynne med hvertfall), og det er hovedgrunnen til at jeg blir værende i jobben jeg har.

Edit: ref. det som @pleximus83 skrev; har vært inne på samme tanke selv. Regnestykket jeg satte opp tilsa nærmere 5 mill. i kapital enn 10 for å kunne trade fulltid. Men det kommer altså veldig an på hvilken levestandard man er villig til å akseptere. Må også legge inn den enorme risikoen det fører med seg (ingen garantert inntekt og sannsynligheten for evt. tap).

4 Likes

Flyttet opp til 5+ millioner i markedet etter en fin uke
God helg!

Screenshot 2021-02-19 at 21.24.32

32 Likes

sxhfq

3 Likes