håper på å kunne “jobbe” fulltid som investor
Du før ha lykke til. Du bør ha en arbeidskapital på 8-10 mill mener jeg å ha lest her inne før.
Kan klare seg med mindre men 10mill er bra, slipper man å treffe hver gang
Spørs jo hvor mye en «må» ha avkasting/lønn.
Gjeld, faste utgifter og leve standard .
Kan jo klare deg med 4-5 mill om en klarer å leve på 20k i mnd.
Da må man vel omtrent bo i en pappeske og spise gress og patte på brødfjøla halve måneden?
20 laken i mnd dekker lite boliglån/husleie, alt av regninger, mat og andre nødvendigheter vel?
Akkurat .
Tror ikke jeg hadde vurdert å være investor på “full tid” hvis jeg ikke kunne tatt ut (minst) samme lønn som i en vanlig jobb.
Så er spørsmålet mitt, hva tjener dere ca i året?
På Børs eller På jobb?
% avkastning er forsåvidt mer imponerende enn kroner.
Ja tenkte på jobb, burde skrevet det
Kan nevnes at snittmånedslønn alle sektorer for både menn og kvinner i 2017 var 44310kr.
Tjah, tror ikke jeg bruker mer enn rundt 10k, resten er sparing. Det skal sies at jeg er omtrent ferdig med huslånet og ikke har noe husleie.
Må legge til at dette ikke var ment som noen skrytetråd - det var mer av interesse og en anonym sjekk for å se hvor gal jeg var selv.
Bedre å eventuelt kjøre en poll på det også, så slipper vi x antall kommentarer med hva folk har i inntekt. Bare å mekke om du vil
I aksjemarkedet, kan man ha ganske ekstrem flyt, men man kan også ha det samme andre veien. Dette eksempelet viser begge deler… Du kan tenke deg hvordan de neste 5 årene så ut?
allt berår seg på utgiftene sine
Done.
Ikke alltid det finnes en jobb man kunne tenke seg å bytte til heller? Drømmen min er å drive for meg selv. Er mye jeg kunne tenkt meg å gjøre, men jeg tror jeg ville slitt med å skape noe inntekt ut av det (til å begynne med hvertfall), og det er hovedgrunnen til at jeg blir værende i jobben jeg har.
Edit: ref. det som @pleximus83 skrev; har vært inne på samme tanke selv. Regnestykket jeg satte opp tilsa nærmere 5 mill. i kapital enn 10 for å kunne trade fulltid. Men det kommer altså veldig an på hvilken levestandard man er villig til å akseptere. Må også legge inn den enorme risikoen det fører med seg (ingen garantert inntekt og sannsynligheten for evt. tap).
Flyttet opp til 5+ millioner i markedet etter en fin uke
God helg!