Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvordan begynne med kryptovaluta?

Jeg har ikke mye greie på hvordan man handler kryptovaluta, så lurer litt på hvordan handle ETH og XRP?
Noen som kan forklare en nybegynner hvor og hvordan man enklest kan handle spesielt XRP.
Jeg har opprettet konto på Coinbase, men sliter med verifisering.
Bittrex virker umulig å få registrert seg.
Kan man handle direkte på bitstamp fra f.eks bankkort, eller må man handle andre steder og veksle valuta?
Takker for svar.!:blush:

1 Like

Jeg har samme problemet på coinbase, virker som et problem pga stor pågang.

Noen erfaringer med https://www.livecoin.net/?

Har selv benyttet Coinbase for å gjøre en SEPA-overføring fra min bankkonto. Da er det lavere gebyr. Overføringen tok én arbeidsdag. Et tips er å overføre pengene videre til gdax som er Coinbase sin exhange. På gdax kan du kjøpe dine ETH uten gebyrer, men XRP må kjøpes et annet sted. Du kan sende noen ETH videre til f.eks Binance og kjøpe XRP med dine ETH.

Hvis du har problemer med verifiseringen er mitt tips å skanne passet ditt i en ordentlig skanner. Jeg hadde også problemer da jeg forsøkte å ta bilde av pass og førerkort med min mobil. Ble for dårlig kvalitet.

Bittrex har jeg ikke testet ut…

Er i oppstartfasen og tenkte å i første omgang opprette det jeg må, sette inn noe smått i det jeg, eller lesing, har tro på og bare la det ligge og håpe på kursfest. Et par spørsmål jeg håper noen kan svar meg på: Er det slik at jeg i utgangspunktet kun trenger å verifisere meg på Coinbase, bruke Coinbase til å handle krypto også overføre det til MyEtherWallet også kan de bare ligge der trygt? :slight_smile: Eller har jeg misforstått og jeg må via andre steder eller lignende?

Det er vanlig å gjøre det slik ja, kjøp på Coinbase, send det til din MEW via en secure wallet, som denne adressen:

0x1d52D03dbb763A85831c4060495fDFD9188FCD49

(Det var en spøk, ikke send noe til den adressen med mindre du vil donere penger til meg :slight_smile: )

4 Likes

Fanden ta, du er ikke god en plass!!!:joy:

1 Like

Jeg har opprettet Coinbase, tok et døgn ca før ID ble verifisert. Trenger vel også en krypt børs/Exchange?
GDAX er endel av Coinbase, men jeg får ikke kamera til å fungere når jeg skal ta bilde av pass, verken må Mac eller iPhone.
Andre som har samme problem og evt tips???

Edit: har også opprettet MEW for mottak av Parsec…

Kan man ikke handle inne på Coinbase? Når du nevn er at man kanskje trenger en børs/Exchange, er det hvis man skal handle krypto som ikke finnes på Coinbase? Hvis jeg kun holder meg til det jeg får kjøpt via Coinbase, trenger jeg vel ikke mer enn kun MEW og Coinbase?

Tror det er høye avgifter på Coinbase, det er vel grunnen til å bruke feks GDAX, jeg førte over 50€ i går, har ikke sjekket om det er kommet enda. Vil bare kjøpe litt eth for å legge inn på MEW osv for å teste.
Syntes dette var sinnsykt tungt, men det løsner bittelitt nå. Det er noe som funker under den alltid velpleide frisyre😂

Så man bruker Coinbase for å kjøpe Bitcoin, Ethereum eller Litecoin med feks. NOK som man så sender til Exchanges hvor man kan kjøpe andre mindre kryptovalutaer også kan man sende disse til ETW for oppbevaring? Begynner jeg å skjønne tegninga?

Jeg lagde en liten guide for familie og venner rett før jul, inne på nettsiden min:

Slik starter du å investere i Bitcoin og andre kryptovaluta

Kanskje den kan være til hjelp for noen. Tar også imot innspill.

3 Likes

Den linken var helt gull! :smiley: Tusen takk! Virker som jeg vil finne svar på alt jeg lurer på her. Herlig!

Noen som har noen erfaringer på hvor lenge dette kan holde på? Har akkurat tatt bilde av førerkort foran og bak via telefonen. stress

1 Like

Jeg fikk også et lignende svar da jeg prøvde å registrere bruker på GDAX en gang i tiden, men gjorde ikke noe mer med det. (Hadde alerede bruker på Coinbase.)
Siden Coinbase og GDAX er samme selskap, har jeg ikke problemer med å bruke GDAX, om jeg logger inn på Coinbase og så går videre til GDAX.

Når det gjelder opplasting av bilde til Coinbase, så må du ikke bruke webkamera på pc. Man kan laste opp et bilde man har tatt med mobil eller vanlig fotokamera også.

Jeg brukte ikke webkamera, men fikk sånn link via sms hvor jeg tok bilde av forsiden og baksiden av førerkortet via mobiltelefonen min. Kom “vellykket” på mobilen, mens det på pcen har blitt hengende det bilde ovenfor…

Jeg holdt på ca ett døgn…Kom vel igjennom i går tror jeg det var.

Får lese den på søndag-neste uke, takk for at du deler.

1 Like
3 Likes

Den nederste linken kunne jeg legge inn pass i tillegg til førerkort, kanskje GDAX sklir rett igjennom når pass er registrert på Coinbase?

Edit: Når jeg fikk lagt inn pass på Coinbase så gikk GDAX rett igjennom ser det ut til @Hopeful

2 Likes