Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvordan begynne med kryptovaluta?

Lager denne tråden i håp om at noen kan lage en enkel oppskrift for å begynne med kryptovaluta. Hvordan/hvor opprette konto etc. Jeg kunne tenkt meg å kjøpe litt bitcoin selv, men er for dum/lat til å finne ut av hvordan man gjør det.

Kraken.com–>sign up–>Funding–>Trykk på euro–>Select Fidor bank ag (SEPA) og følg instruksene som står der.
Tror du må være verified tier 2 får å sette inn fiat. Dette gjør du på Get verified.
Og ikke sats mer enn du kan tape :smiley:

3 Likes

Jeg har registrert meg på Kraken og fullt inn verifiseringsdetaljer for å komme på tier 1, men har nå stått i over ett døgn uten å komme meg opp over tier 0. Er dette vanlig liksom?

Det har vært så stor pågang i det siste at jeg har hørt det kan ta 2 til 4 uker for å bli verifisert! Er nok bare å smøre seg med tålmodighet. :slight_smile:

2 Likes

Kan kanskje tyde på at jeg er litt sent ute…

1 Like

Jeg registrerte meg på Coinbase.com, registrerte førerkort, la inn 5000 kroner med Visa-overføring. Deretter lagde jeg Bittrex-konto hvor du kan kjøpe de fleste valutaer. Da finner du adressen til Walleten din, så overfører du bare BTC / ETH / EUR fra Coinbase til Bittrexx. Du trenger eventuelt Bitfinex for å kjøpe IOTA.

Du kan kjøpte ethereum, bitcoin og litecoin direkte gjennom Coinbase, men hvis du vil sette inn mer enn 5000 kr må du gjennomføre en Sepa-betaling (utenlandsbetaling), og betalingsinfo finner du på hjemmesiden. Bankoverføring tar vanligvis 2-3 virkedager.

1 Like

er det noen som kan si noe om hva som er bedre av kraken og caoinbase, også spesielt gebyrer?

takk

Coinbase er sikkert blant dem med høgst gebyrer, men en kan fra Coinbase bruke GDAX hvor en kan slippe gebyrer. Coinbase har lite utvalg av valutaer. Kraken er bra der.

okei, takk!

Hei, har nettopp laget en artikkel som forklarer hva man må gjøre for å kjøpe IOTA. Bitfinex er den eneste exchange hvor man kan kjøpe IOTA, så derfor må man først overføre Bitcoin (eller annen crypto-valuta) for å få handle der. Anbefaler derfor Coinbase (selv om jeg vet at mange andre også anbefaler Kraken).

5 Likes

Jeg har akkurat registrert bruker på coinbase, lastet opp bilde av sertifikat, og fått beskjed på mobil “upload successful”. Så står det: Return to your computer to complete verification. På pcen står det fortsatt “Verify your identity”, er dette noe som tar tid, eller skulle det ha blitt akseptert med en gang?

Whad’up cryptoholikere!

Jeg trenger litt hjelp. Jeg er ikke komfortabel med Bitfinex kjenner jeg. Litt pga. Thether konspirasjonen, litt pga. meldinger som dette:

“Please be aware that withdrawals are currently backlogged. The current extraordinary demand for deposits and withdrawals exceeds what the wallets and staff can immediately process. Resources are being added to improve delays. In the meantime, withdrawals may take more than 24 hours to complete. Canceling pending withdrawals and resubmitting them will only cause more delays. Thank you for your patience.”

… men mest pga. de spør om så sinnsvakt mye info for å få lov til å sette inn og ta ut penger hos dem. Førerkort, bankkort, all info på kortene osv. - Jeg kan forstå de må verifisere deg, men en av disse bør holde. Hos Coinbase fikk jeg laget konto og bli verifisert ila. 1 dag.

Anyway, hvilken exchange bør man bruke som har et bredt utvalg av coins?
En som kanskje også er litt tryggere enn en som ligger i Taiwan?

2 Likes

Jeg bruker Bittrex og de har bra utvalg av coins. Anbefaler å laste ned denne Chrome-pluggin’en som gjør Bittrex enda bedre

2 Likes

Takk, da får jeg prøve meg på Bittrex :slight_smile:

Som @Gamer1 sier så er Bittrex en meget bra side. Anbefaler også å aktivere 2 trinns innlogging med Google authenticator.

1 Like

Får man kjøpt Iota hos Bittrex?

Nei.
Men de fleste altcoins er der :slight_smile:

Den er grei :slight_smile: Bittrex skal sjekkes ut!

Kan anbefale Binance.com også

2 Likes

Har veldig lyst på litt IOTA men jeg tror jeg dropper det når
jeg ser hvor mye info de skal ha…

2 Likes