Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvordan begynne med kryptovaluta?

Noen som har erfaring med Bitcoins Norway? Virker som enkel registrering og raskt å komme i gang.

Det er kun når du skal overføre USD eller Euro at du må oppgradere verifikasjonen med shitloads av info. Du trenger ikke engang scanne inn pass eller førekort hvis du overfører cryptovalutta. Bare å kjøpe i vei :slight_smile:

2 Likes

Ja jeg fant ut av det etterhvert men takk for tips! Registrerte meg på Coinbase så får vi se om jeg får overført litt Bitcoins eller Ethereum etterhvert.

Hva gjør du om du vil cashe ut til USD eller Euro da? Overfører til Coinbase eller noe annet igjen?

1 Like

Ingen som casher ut fra Krypto, det skal jo til himmelen :stuck_out_tongue:

2 Likes

Mange veier til Rom. Personlig: bitmynt.no —> Bittrex for handel/altcoins og Trezor for «oppbevaring».

3 Likes

Jeg pleier alltid å overføre fra Coinbase til Gdax.
Det er samme eierne, men man betaler ikke fees på limit-ordre hvis på du vil trade Btc, Eth og Ltc. De tar kun 0,25% på market-ordre.
Det er også billigere å overføre til andre børser fra Gdax enn fra Coinbase.

Du kan lese mer om det her: https://thewalletgenius.com/coinbase-vs-gdax-fees/

Jeg har ikke cashet ut noe ennå, men kommer nok til å bruke Gdax eller Bittrex.

2 Likes

Du kan vel ikke cashe ut eller sette inn Fiat uten å være registrert? Nå snakker jeg om Bitfinex. Jeg fikk i allefall ikke lov. På Coinbase får jeg ikke lov å overføre til Gdax for handel uten å være registrert med pass etc på Gdax, så jeg er like langt der.

Håper jeg slipper pass og drit på Bitrex.

Sprøtt! Høres jo ut som svindel 101!
Gi bort all kortinfo, fra pass, førerkort etc. Hadde ALDRI gitt det bort.
Må jo gå an å overføre penger til en typ handlekonto/exange e.l via banken sin. Eller en annen velrenommert betalingstjeneste?

1 Like

Jeg ga Bitfinex førerkort og bostedsadresse og alt sånn og trodde det var OK, men så begynte de med pass og creditkort og all info på disse og da sa jeg bare nei takk.

Kommer nok til å kjøre den vanlige veien: Coinbase -> Gdax -> Bitrex.

3 Likes

Er nok best. Greit å gi kopi av legitimasjon men ellers var det vel drøyt… :stuck_out_tongue:

Tror kanskje sikkerheten er økt etter all hackingen… :slight_smile:

2 Likes

Noen med utfordringer med å overføre BTC til Bittrex? Hos meg genereres det ingen adresse… Har aktivert 2fa.

image

Ja, de har kommet med nye regler. Du må nå ha enchanched verification og ikke bare basic selv om du kun handler med krypto

Takk for bekreftelsen!

Altså, er det noen som har verifisert bitfinex kontoen? Herregud så mye som må fylles ut…
Trenger vel ikke verifiseres om selger IOTA/BTC og overfører BTC til coinbase?

  • Pass
  • Førerkort
  • Faktura som bekrefter hvor man bor
  • Selfie, med pass og en lapp hvor det står “bitfinex” + datao
  • Bankinfo
  • Ansettelesinfo

Skjedde noe feil når jeg skulle laste opp pass osv, så etter det droppet jeg bare det hele…

Har bare hørt om det. Høres helt drøyt ut og totalt uaktuelt. Synes det var ille nok å ikke kunne stryke ut siste fem sifre på personnummer hos bittrex.

Du slipper verifisering om du velger å bruke Binance. (Max uttak på 2 btc hver dag) Sikter til BTC/IOTA

Ok, har alt kjøpt IOTA via Bitfinex - men det er faktisk helt uaktuelt å verifisere meg med den prosessen som er nå. Får heller selge IOTA mot BTC, så overføre BTC’ene til Coinbase den dagen jeg skal selge - da jeg ikke trenger å verifisere meg for å overføre BTC.

Mon tro hva som hadde skjedd om jeg hadde stilt opp med pistol mot hodet, på selfien som må lastes opp på Bitfinex :sweat_smile:

Haha. Bitfinex er drøy ja, droppa den jeg også. Holder på å verifisere meg på Bitrex nå.

1 Like

Da har jeg blitt verifisert på Bitrex (f*** Bitfinex!) - men hvordan setter jeg inn penger? Ikke si meg at jeg MÅ handle krypto først og bare kan overføre krypto til Bitrex… :roll_eyes:

1 Like