Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvordan begynne med kryptovaluta?

Det stemmer :sweat_smile:

F… drit! Arh… da blir det Coinbase-Gdax-Bitrex veien da. Fy søren så knotete dette er!

Et annet spørsmål: hvis jeg overfører 6-siffret beløp til en utenlands børs, vil ikke det bli flagget?

Hvor lang tid tar det å bli verifisert hos Coinbase? Sendte inn i går og så stod det at jeg skulle få epost når jeg var verifisert. Men kan ikke se i loggene eller noe sted der inne at jeg har submitta request så er veldig usikker på om requesten faktisk gikk gjennom.

Min erfaring så var Coinbase mest smertefri når det kom til verifisering. Bitfinex var værst!
Jeg ble verifisert samme dag men de har stor pågang så du må kanskje vente litt til.

1 Like

Er ganske knotete ja! Jeg overførte til Kraken, kjøpte BTC og overførte deretter til Bittrex.

Ja det tror jeg også stemmer

“Best for USA” står det her men det har vel neppe noe å si.

https://www.iotasupport.com/buyingiotaotc.shtml

Fant ut at det hadde feila - sikkert pga. stor pågang. Står at de hadde problemer i går på status-sida. Sendte på nytt nå så får vi se.

Har brukt dem selv. Ikke noe problem dessuten er det lavere gebyrer ved uttak kun 50k satoshi mot 100k på bittrex.

1 Like

Jeg registrerte meg også igår. Ble verifisert etter en snau time.

1 Like

Det er fordi Amerikanerne ikke har tilgang til Bitfinex.

1 Like

Personlig har jeg satt inn Fiat på Kraken, er som regel inne før 12 neste arbeidsdag (noen ganger raskere).
Har tidligere tatt ut Fiat fra Kraken uten problemer, og i dag overførte jeg ETH fra Kraken til Bitfinex, gikk meget enkelt.

Kraken er noen ganger litt treg når man skal legge inn kjøp- og salgsordre, men har vel sjeldent tatt mer enn et par minutter med prøving før jeg har fått inn en ordre. Kan i hvert fall anbefale Kraken som en enkel måte å få handlet BTC/ETH.

1 Like

image

Sliter med verifisering på Coinbase. Andre gang det feiler nå.

Ja - dårlig erfaring.

Et lite eksempel:

Når du oppretter konto skriver du inn fullt navn. Når du skal overføre blir du instendig bedt om at du må ha riktig navn på avsenter, hvis ikke kan registreringen ta lang tid. Når du så faktisk setter opp en overførsel viser det seg at avsender skal være epostadressen du satte inn. Det er det siste jeg husker da jeg hjalp en å åpne konto. Det virker som de skal prøve å stjele litt penger her, holde litt på pengene dine der, og sånt irriterer når man er vant til åpenhet og ærlighet de fleste andre steder.

Anbefaler varmt:

http://www.bitmynt.no/handel.html

2 Likes

Bitcoinsnorway gikk smertefritt for meg. Registrerte meg på søndag og ba om innskudd. Det stod riktignok mail som skrevet over her og ikke navn. Min mail er det samme som navnet så der hjalp muligens for meg. Men tror de mener at konto de får penger fra må stemme med bruker. Jeg satte inn med felleskonto så stod kona sitt navn, men tok kontakt og de sa det gikk fint. Tirsdag var jeg klar for handel.

1 Like

Takk for svar!:+1: Har ventet med å overføre, da jeg ble litt skeptisk til hele denne plattformen. Prøver å finne noe annet​:+1:

1 Like

Hvor lang tid tar dette vanligvis, og hvor lenge måtte du vente før du fikk feilmelding?

Snart et døgn siden jeg sendte inn id, fikk bare beskjed om at jeg ville få en epost når alt var ok.

Hmm går an å komme inn på en side hvor det står men den er vanskelig å finne. Fant den via supportsidene. Skal sjekke når jeg kommer på pcen senere.

Når det funka (3. forsøk) ble jeg verifisert på under 1 time.

1 Like

Bitfinex har også en slik status side her:

https://bitfinex.statuspage.io/