Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvordan begynne med kryptovaluta?

Pr. nå har jeg 5000 NoK i ETH @Duogdu - om summen blir større skal jeg vurdere å gjøre andre tiltak. Pr. nå ligger nøkkelen på dataen. Skal ta en backup.

Vurderer å gå til innkjøp av en dedikert krypto laptop hvor alle wallets etc. skal være på. Kom gjerne med tips til driftsikre maskiner. Pr. nå er heteste kandidat nye Dell XPS 13 som kommer for salg i mars / april.

1 Like

Private key med penn og papir er nice, eller printer hvis man er fin på det.

Husk også å printe ut 2FA kodene, kan spare dere mye mas hvis telefonen tar kvelden. Hvis dere ikke bruker 2FA, så begynn med en gang.

Hva mener du? Bruker Google Authenticator. Der endres kodene hvert 20’sekund?

Ja, men du skriver ut koden du bruker når du aktiverer 2FA. Kommer opp en QR kode og et langt nummer. Så blir en kode for hver site du har aktivert google authenticator på.

OK. Noen måte å få denne koden tilbake på? Jeg kommer rett til skjermen som viser alle kodene når jeg åpner Authenticator nå.

Nei, du får ikke den tilbake. Eneste måte er å disable 2fa på siten og sette det på igjen. Da får du en helt ny kode. Dette må gjøres separat for alle steder du bruker google authenticator.

edit: De backup kodene du printer ut hos på google authenticator hjemmesiden fungerer bare på google kontoen din, vet det er mange som misforstår det.

1 Like

Takk!

Når jeg får kjøpt meg en ny krypto-laptop skal jeg sette opp alt på nytt! :slight_smile: