Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hydrogenpro - Småprat

Små støttekjøp, samt litt reklame i Finansavisen kan jo hjelpe de litt :slight_smile:

Hehe, ja, helt klart støttekjøp å regne.

Jeg vet ikke mye fundamentalt om dette selskapet, har bare tradet den litt, men vet om usikkerheten rundt kontraktene, det er jo hovedsakelig derfor den er under emisjonskurs nå. Den har konsolidert mellom 20 og 25 kroner og jeg anser derfor at kjøp rundt 20 kroner kan være et godt kjøp på kort og litt lengre sikt :slightly_smiling_face:

Espeseth har ved tre anledninger kjøpt totalt 57644 aksjer siden 15/7, og Mikalsen 50000 aksjer.
Begge spanderer over en million kr hver. At de har mange aksjer fra før, spiller ingen rolle. Alle som er med å starter opp selskaper får store beholdninger til meget gunstig pris. Nå bruker de likevel av sin inntekt til disse kjøpene. Det hadde de neppe gjort om de ikke trodde på kontrakter. De kaster ikke bort egne penger, og etter alt å dømme trenger de for tiden heller ikke hausse kurs for emisjon.

Ja, man får nesten selv styre hvor mye man legger i støttekjøpene.

Men det er i all fall liten tvil om at det er veldig store ord og lite som blir innfridd.

Lite er innfridd så langt ja. Men er ikke det noe som er felles i hydrogenbransjen? Det er jo et lengre lerret å bleke, det å gå over til en ny energibærer.

Men hvorfor skulle disse to styremedlemmene satse over en million hver av sin privatøkonomi for å “støtte” kursen, så lenge det ikke er behov for grunnlag for en emisjon?
Hadde de kastet bort disse pengene om de ikke trodde på kontrakter? Bør ikke de ha et godt grunnlag for å vurdere status?
Finnes det informasjon som tilsier at teknologien til Hypro ikke er konkurransedyktig nok likevel?

Har du basert din investering ene og alene på disse små støttekjøpene?

Eller er det noe selskapet har levert som har gjort at du har investert?

Støttekjøpene, info fra hjemmesiden, samt at jeg ikke finner konkret forklaring på så stor nedgang.
En ren spekulativ plassering. Fikk dermed litt kalde føtter i dag og solgte meg ut. Heldigvis litt på plussiden.

1 Like

Hydrogenpro har mottatt bestilling fra Mitsubishi Power
Hydrogenpro melder i en børsmelding at de har mottatt en kjøpsordre fra Mitsubishi Power for et alkalisk elektrolysesystem som produserer hydrogen.

Systemet vil bli installert på Herøya i Norge i løpet av første kvartal. Hydrogenpro skal drifte installasjonen og arbeidet vil starte øyeblikkelig.

Ifølge meldingen har partene blitt enige om å ikke avsløre hvor mye kontrakten er verdt.

Kunde ønsker ikke at eksakt sum oppgis, men han gir et invtervall om at ordren er verdt fra 3-5MUSD. Synd dette ikke ble flagget en dag før fremleggelse av Q2-tall, slik at han kunne kommet med noe konkret på presentasjonen.

Kilde:

2 Likes

Ny ATL i flere hydrogen-aksjer idag, noen som vet om det er noe spesiell grunn til at disse er så svake for tida annet enn sur makro og høy oljepris?

Høy oljepris bør vel paradoksalt være bull for hydrogen-aksjer🙂?

Eier ingen hydrogen-aksjer nå, men har blant annet Hypro og ACH i kikkerten🙂

Kan det være høy markedspris og langt fram til det vil komme noe særlig inntjening i sektoren?

Høy gasspris er døden for hydrogen. Ingen utsikter til enormt markedsvolum med det første. Overetablering av spekulative startups.

1 Like

Styreleder gikk vel av for noen dager siden.

Hvorfor mener du det?

Fordi prisen på hydrogen per nå er koblet til prisen på gass… og det vil det være i lang tid. Er det usikkerhet om prisen på gass fremover i tid skaper det dobbel usikkerhet for hydrogen.

Har du hørt om grønn hydrogen?

Jeg tror ikke du får kjøpt grønn hydrogen i dag. Og om du får kjøpt så får du versågod betale det samme som for grå, blå og rød hydrogen. Forskjellen er at produsenten av grå hydrogen må i europa betale kvoter for CO2-en. Det er innbakt i prisen.

Jo, det får du kjøpt.

Det er også det hydrogenpro “holder” på med.

Høye gasspriser er positivt for grønn hydrogen. Det skal selvfølgelig sies at strømprisen blir påvirket av høye gasspriser, men det er langt ifra eneste innsatsfaktor.

Ja jeg er forsåvidt enig i det du sier at høye gasspriser kan være positivt for grønn hydrogen og da NEL og hydrogenpro og dets like. Det er positivt mtp. å bruke hydrogen industrielt med lokal produksjon særlig.

Men jeg tror det er negativt for sluttkundene for hydrogen til f.eks. transport at gassprisen er høy siden det er en kobling til hydrogenprisen. Og problemet med transport er at det ikke eksisterer noe marked der - det hjelper ikke med høye priser.

Snipp snapp snute, så var Normandie prosjektet ute.

https://newsweb.oslobors.no/message/544867

Jeg har ingen tro på at Dunkirk blir noe av heller,