Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hydrogenpro - Småprat

10 dager ned på rad, i oversolgt territorium og under emikurs på 22,3.

Fundamentalt så vet jeg ikke så mye annet om denne aksjen enn at de har greit med peng og har en teknologi som kan produsere hydrogen billigere enn Nel.
Jeg har også forstått at det er usikkerhet rundt fremtidige kontrakter, er det dette som drar ned kursen?

Kunne ikke dy meg så tok denne på dippen idag, andre med tanker rundt Hypro😊?

1 Like

Har også vært inne på tanken om å satse på denne. Men det er jo ganske farlig å satse på en aksje som faller så mye uten at vi egentlig vet hvorfor…

1 Like

I know, min plan var å kjøpe når den ble oversolgt igjen på daglig chart. Ser at de to gangene den har vært i oversolgt teritorium før, så har den fått et rykk ila kort tid. Håper på det nå også :slightly_smiling_face:

Tenker også at 20 kroner er en grei psykologisk støtte, så setter stoploss her :slightly_smiling_face:

2021-06-11 11:46:44 CET

NORGE: VIL ETABLERE 1 TIL 2 HYDROGENINDUSTRIPROSJEKTER MOT 2025

Oslo (TDN Direkt): Regjeringen foreslår på kort sikt, frem mot 2025, å legge til rette for at det i samarbeid med private aktører kan etableres fem hydrogenknytepunkter for maritim transport, etableres ett til to industriprosjekter med tilhørende produksjonsanlegg for hydrogen, og etableres fem til ti pilotprosjekter for utvikling og demonstrasjon av nye og mer kostnadseffektive hydrogenløsninger og teknologier.

Det fremgår av energimeldingen fremlagt fredag.

På mellomlang sikt, mot 2030, er regjeringen ambisjon at hydrogen som energibærer er etablert som et reelt alternativt i maritim sektor, og modnes ytterligere som et godt alternativ i industrien.

Videre skriver regjeringen at de også vil gjennomføre en vurdering av nye virkemidler, som “contract for difference” (cfd), rettet mot realisering av store industriprosjekter som storskalaproduksjon og bruk av hydrogen.

Avsluttet med en grønn candle idag, en grønn doji, endelig. Sett i sammenheng med at den er oversolgt så kan dette være et bullish tegn på reversal :grinning_face_with_smiling_eyes:

image

1 Like

Må bare elske verdsettelsene til simplywall :sweat_smile: :joy:

image

Det som har bidratt til å presse kursen ned, i hvert fall fom 27. mai, er nedsalg av JPmorgan. De har siden 27. mai kvittet seg med 72% av beholdningen deres, så sannsynligvis så og si ferdigsolgt nå:

36. MEGLERKONTO INNLAND DNB NOR BANK ASA - KONTO #75 -71 131 -33,71% 139 871 0,24%
33. JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON -31 169 -15,53% 169 492 0,29%
39. JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON -21 431 -15,53% 116 536 0,2%
1 Like

Der spratt den dritten :smiley:

Noen som vet om handlemønsteret ser ut som en typisk shortskvis:

1 Like

er algo som har begynt å handle ser ut til for å dekke inn?

1 Like