Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hydrogenpro - Småprat

10 dager ned på rad, i oversolgt territorium og under emikurs på 22,3.

Fundamentalt så vet jeg ikke så mye annet om denne aksjen enn at de har greit med peng og har en teknologi som kan produsere hydrogen billigere enn Nel.
Jeg har også forstått at det er usikkerhet rundt fremtidige kontrakter, er det dette som drar ned kursen?

Kunne ikke dy meg så tok denne på dippen idag, andre med tanker rundt Hypro😊?

1 Like

Har også vært inne på tanken om å satse på denne. Men det er jo ganske farlig å satse på en aksje som faller så mye uten at vi egentlig vet hvorfor…

1 Like

I know, min plan var å kjøpe når den ble oversolgt igjen på daglig chart. Ser at de to gangene den har vært i oversolgt teritorium før, så har den fått et rykk ila kort tid. Håper på det nå også :slightly_smiling_face:

Tenker også at 20 kroner er en grei psykologisk støtte, så setter stoploss her :slightly_smiling_face:

2021-06-11 11:46:44 CET

NORGE: VIL ETABLERE 1 TIL 2 HYDROGENINDUSTRIPROSJEKTER MOT 2025

Oslo (TDN Direkt): Regjeringen foreslår på kort sikt, frem mot 2025, å legge til rette for at det i samarbeid med private aktører kan etableres fem hydrogenknytepunkter for maritim transport, etableres ett til to industriprosjekter med tilhørende produksjonsanlegg for hydrogen, og etableres fem til ti pilotprosjekter for utvikling og demonstrasjon av nye og mer kostnadseffektive hydrogenløsninger og teknologier.

Det fremgår av energimeldingen fremlagt fredag.

På mellomlang sikt, mot 2030, er regjeringen ambisjon at hydrogen som energibærer er etablert som et reelt alternativt i maritim sektor, og modnes ytterligere som et godt alternativ i industrien.

Videre skriver regjeringen at de også vil gjennomføre en vurdering av nye virkemidler, som “contract for difference” (cfd), rettet mot realisering av store industriprosjekter som storskalaproduksjon og bruk av hydrogen.

Avsluttet med en grønn candle idag, en grønn doji, endelig. Sett i sammenheng med at den er oversolgt så kan dette være et bullish tegn på reversal :grinning_face_with_smiling_eyes:

image

1 Like

Må bare elske verdsettelsene til simplywall :sweat_smile: :joy:

image

Det som har bidratt til å presse kursen ned, i hvert fall fom 27. mai, er nedsalg av JPmorgan. De har siden 27. mai kvittet seg med 72% av beholdningen deres, så sannsynligvis så og si ferdigsolgt nå:

36. MEGLERKONTO INNLAND DNB NOR BANK ASA - KONTO #75 -71 131 -33,71% 139 871 0,24%
33. JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON -31 169 -15,53% 169 492 0,29%
39. JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON -21 431 -15,53% 116 536 0,2%
1 Like

Der spratt den dritten :smiley:

Noen som vet om handlemønsteret ser ut som en typisk shortskvis:

1 Like

er algo som har begynt å handle ser ut til for å dekke inn?

1 Like

Hvor lenge kan selskapet klare seg med 0 inntekter før de må hente penger?

Vet ikke så mye om caset, bare trade den litt. Jeg antar de har rundt 470-480 mill i cash pr q2, og de brant ca 16,5mill i q1, så det burde holde noen kvartaler til👍

Vet ikke når de større investeringene ifm. fabrikken etc. vil skje, sikkert noen andre som har mer peil på Hypros timeline👍

Edit: @pdx jeg kan ikke se at børsmeldinger dukker opp i denne tråden.

Er du fortsatt inne?
Jeg har latt meg friste til et kjøp rundt dagens nivåer. De nylige innsidekjøp, der to styremedlemmer har kjøpt for over en mill kr hver, er et tegn på at det ikke er noe fundamentalt galt i selskapet som forsvarer det enorme fallet fra rundt 75 kr. Pengebeholdningen tilsier samtidig at det neppe er kurspleie før en emisjon som er årsaken til disse innsidekjøpene!

Til og fra i denne, ikke akkurat nå :slightly_smiling_face:
Men absolutt verdt et bet på disse nivåene:

  • Den konsolidert rundt 20-25 i halvannen måned, tror selv vi har sett bånn nå
  • Flere innsidekjøp rundt 20 kroner
  • Nok av cash, så emisjon i nærmeste fremtid lite sannsynlig.

Det som har dratt ned denne er vel short og usikkerheten rundt kontrakter.

Så shortskvis eller/og melding om kontrakter tror jeg kan dra denne raskt over 25 :slightly_smiling_face:

2 Likes

Noen som har tilgang til denne?

Ikke noe spesielt, bare at ting tar tid og at konsernsjefen mener at det underliggende fortsatt er fullt intakt :+1:

1 Like

Du har m.a.o. lest artikkelen? Da bekrefter han jo at det egentlig ikke er grunnlag for det enorme kursfallet, men derimot et grunnlag for hans eget innsidekjøp!
Det betyr at det skal bare en liten gnist til før kursen får en meget kraftig rekyl opp igjen. De to innsidekjøpene viser vel at ledelsen forventer snarlig positiv utvikling.

Stemmer det, bare usikkerheten og utålmodige småsparere som har vært drepen for denne aksjen her…

Men tror ikke det skal mye til før det kommer en kurant rekyl :slightly_smiling_face:

Hva med avklaringen i Frankrike som skulle komme rett over nyttår (altså typ i Januar?

USA skulle vel vært avklar for lenge siden også.

Hva mener dere egentlig at de har levert på?

Sjekk hva de sa de skulle gjøre for et år siden, så sjekker dere hvor mye de har fått til.

Er de ikke som de aller fleste nye på børs, lover mye men innfrir på svært lite?

1 Like

Stemmer veldig bra det :slight_smile:

Stemmer.

Det er ikke mange dagene siden Espeseth kjøpte 10 000 aksjer.

På en annen side så har han over 11 000 000 aksjer fra før av. Så han økte beholdningen med 0,1%.

Så det kjøpet og de andre småkjøpene betyr vel sånn cirka ingenting.