En til, så er jeg ferdig for i dag
Angående det prosjektet i Texas som settes på vent, er det DG fuels prosjektet til $500mill eller er det et annet?
Jeg fant kun dette.
Men det er nok fordi det forklarer saken
Det er en Hydrogenpro-fabrikk for produksjon som settes på vent, ikke DG Fuel prosjektet for innkjøp av elektrolysører. Produksjonen kan nok gjøres i Kinafabrikken inntil videre, så det var positivt. Giga-ordren er altså fortsatt aktuell.
Du kan abbonere på nyheter, som du da få en gang i uken via linken. En av de få tingene jeg abbonerer på, og som er nyttige/ en slags barometer på hydrogent.
DG Fuels er fortsatt høy aktuelt.
Men FID blir muligens først i 2025.
Hydrogenpro har også satt i gang 3 ytterligere FEED i US.
Min personlige mening er at det er aksjonær vennlig å avvente med fabrikk, frem til Subsider/FID er mer avklart.
:
Det fosser på med positiv mediaomtale nå: Denne aksjen har mer enn 10 milliarder fugler på taket – E24
Ondt blod fra tidligere Styreleder?
Å benytte seg av omdiskuterte opsjoner på en torsdag, får så å dumpe alt i markedet påfølgende uke, i en aksje med så lav omsetning som Hypro.
Er faktisk noe av det mest illojale jeg har vært vitne til.
Styrer herved unna selskaper Ellen Hanetho har styreplass i. For en forkastelig leder!
https://www.dn.no/marked/hydrogenpro/styreleder-i-hydrogenpro-gikk-pa-dagen/2-1-1529583
BULL
noen heldige investorer som kan takke tidligere styreleder for billige aksjer.
(PS : på gårsdagens liste var Ellen Hanetho tom for aksjer)
Utdrag fra artikkel :
SAF-investering
De nye Airbus-flyene vil erstatte dagens langdistanseflåte. De bruker 25 prosent mindre drivstoff fordi de er bygget med lettere materialer.
Ifølge KLM er kjøpet et viktig steg på veien for å oppnå selskapets bærekraftsmål om å redusere karbonutslippene med 30 prosent pr. passasjerkilometer innen 2030, sammenlignet med 2019.
I tillegg vil de øke satsingen på bærekraftig flydrivstoff (SAF) ved å investere i SAF-produsenten DG Fuels. Flyselskapet har som mål å ha 10 prosent SAF på tanken innen 2030.
– Vi tenker langsiktig og har skaffet oss opsjon på å kjøpe opptil 75.000 tonn SAF per år fra 2029, opplyser Hagelberg.
Air France-KLM er ikke alene om å satse på SAF. Norwegian kunngjorde nylig at de kjøper fossilfritt flydrivstoff tilsvarende alt forbruk på 100 flyvninger i Danmark.
Sykt at denne tråden er helt død
Tipper at om et år fra nå av, er situasjonen en helt annen. Hydrogenpro satser på stor skala anlegg, å er snart igang med Kvina Energy Park & DG Fuels Prosjektet.
Lykke til dere som sitter inne. Virker som at ting skjer i kulissene nå. Å kommende styret virker sterkt med Dag Jakob Opedal i spissen.
LFG
Blir vel feil å dele screenshot av hele artikkelen.
Men finansieringen er på plass med Linde Gass i ryggen