Fytti dette kan bli stort:
Tas 60 øre ut nå, kan oppgangen mot 1,70 komme raskere enn vi tror!
Kjøper heller etter emisjonen. På en mcap så lavt. Kan man bli utvannet opptil 90%
Insentivet for å levere verdi til aksjonærene er vel større om ikke opsjonene justeres ned
Vi handler på 50-60 øre og ledelsen evt. på 80 øre mot 3 kr er ok for meg.
Det er bare spørsmål om tid før vi passerer 1 kr
Hvordan dette kan tolkes negativt forstår jeg ikke helt
For først å oppsummere litt:
Dette er altså et opsjonsprogram som er korregert for å gjennspeile markedsvilkårene slik markedet er idag.
Det er snakk om opp til 10 % av utestående aksjer. Til nå er det snakk om 2,4 millioner fordelt på 6 ansatte a’ 400K opsjoner til hver. De resterende ca 3,1 mill aksjene er ikke fordelt enda, men faller inn under samme kategori. Altså totalt ca 5,56 Millioner aksjer på samme terms.
1: For det første er det alfaomega i et selskap å ha motiverende omgivelser for de ansatte. Enten i forhold til dem som allerede jobber i HYON, eller for å tiltrekke seg kompetanse for fremtidige ansettelser.
2: Strikekursen på de 2,4 millioner aksjene er fordelt i 3 transjer som følger (bassert på 0,6 NOK idag)
- (1/3) = 800K aksjer - Vesting Okt/Nov 2023 - Kurs 0,8 NOK - + 33% opp fra idag
- (1/3) = 800K aksjer - Vesting Okt/Nov 2024 - Kurs 1,5 NOK - +125% opp fra idag
- (1/3) = 800K aksjer - Vesting Okt/Nov 2025 - Kurs 3,0 NOK - +400% opp fra idag
Altså er disse innløsbare om ca 1 - 2 og 3 år og til kurser som ligger godt over idag…
Og til dem som tror at opsjoner er noe som gis bort, så er det feil. Når man innløser en opsjon så må man betale selskapet overnevnte strikekurser. altså, man tilfører selskapet kapital
Så for min del er dette musikk i mine ører.
Og til deg som er redd for 90 % rabatt på utvanning. Dvs at du tror at det kommer emisjon nå OG at den blir satt på 6 Øre. Med tanke på at jeg mener at HYON på presentasjonen for vel en mnd siden sa at de hadde omkring 28Mill NOK cash på bok per 31.12.2022 = 50 øre cash per aksje, så vil det nok være århundrets største rabatt et selskap som har penger i banken må gi. Man skal aldri si aldri, men jeg har mine tvil på akkurat det… (mildt sagt)
Ja, det er nok ikke noe mere vi kan gjøre.
Om så HYON kommer rekende med en emisjon like etter å ha rettet opjonsprogrammet, så tviler jeg på at HYON hadde rettet på opsjonsprogrammet i første omgang - vi ser:-)
Danske Bank: Vi liker særlig tre fornybarsegmenter
Analytiker Joakim Petterson i Danske Bank foretrekker selskaper som utvikler og selger prosjekter, installerer utstyr eller tjener på økt HYDROGENetterspørsel.(Fra artikkel i FA)
Teknisk analyse. Middels lang sikt, 24. mar 2023
Hyon ligger i en tilnærmet horisontal trendkanal på mellomlang sikt og videre utvikling i samme retning indikeres. Aksjen har støtte ved cirka 0.48 kroner og motstand ved cirka 1.70 kroner. Aksjen anses teknisk nøytral på mellomlang sikt.
Teknisk analyse uten noe særlig handel i aksjen og dager med null omsetning, vil jeg påstå at er rimelig ubrukelig.
Det blir meget spennende å se på presentasjonen nå i slutten av uken - jeg har troen !
Enig med @smisen, Jeg er fan av teknisk analyse som sådan, MEN ikke for enhver pris. En aksje må være litt mere stabil før teknisk analyse funker. Husk man kjøper ikke en konkret fremtidig kontantstrøm i HYON, men en story om et paradigme skift i energi sektoren - DET er for meg enda viktigere
Her er jeg enig med deg og @johnj. Her er man med på noe som er per definisjon i støpeskjeen. Og man har som Lindtvedt har sagt tidligere monopol og ingen konkurranse per nå.
Enig! Om HYON klarer å få dette til. samt er monopol situasjon, DA skal det lages mye tekniske analyser da - sammen har vi troen @Kaizers @Smisen !
av ren nyfikenhet, hvilke andre brukere her inne er long i HYON:
LONGS i HYON:
@johnj @Smisen @Kaizers
fyll gjerne inn
Fra Hegnar forum:
///
Minner om denne nå på Torsdag kl 0815
(Oslo, 22 March 2023) HYON AS (HYON, OSE: HYON) will publish its Annual Report for 2022 on Thursday 30 March at 08:15 am CET.
Presenter: Jørn Kristian Lindtvedt, Chief Executive Officer
Click here to join the meeting (https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3Ameeting_MzEyODRhYmYtYWU5NC00ODljLWEyOTUtNGE5OTQyMmZiZjFm%40thread.v2/0?context={"Tid"%3A"ba8b226d-e1db-4d3c-9c8c-d69f54bb0064"%2C"Oid"%3A"69088468-6481-404d-9938-6a378c57c239"})
Meeting ID: 313 787 126 052
Passcode: KhdJxh
Link to Teams Meeting:
For further information, please contact:
Jørn Kristian Lindtvedt, CEO, +47 95270739 or
Jan Frode Andersen, CFO +47 9822 8115
About Hyon | https://hyon.energy/
HYON delivers high-capacity hydrogen fueling systems for ships. We enable hydrogen to be transferred from shore to ships in a fast and safe manner. HYON was founded in 2017, is headquartered in Drammen, Norway and is backed by strong industrial owner Norwegian Hydrogen. We’re on a mission to accelerate the energy transition in the maritime sector, aiming to be the leading provider of high-capacity hydrogen fueling solutions for ships.
Annual Report for 2022 on Thursday 30 March at 08:15 am CET.
Hva kan vi forvente på torsdag?
Synd Hyon ikke er i Hannover på messe innen Hydrogen.
Forventer Enova og stat bidrar med penger.
Kanskje litt enklere med HYON nye innlegg på Linkedin
here goes - 0815 imorgen
Det var jo ikke rare meldingen. Får ikke åpnet