Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ICO Telegram

Telegram skal ha en ICO. Det ryktes at de vil hente inn mellom 500 mill og 1 mrd USD.

Her er en “leaked” whitepaper - har ikke lest det selv enda.

Telegram Whitepaper.pdf (1.6 MB)

Siden det garantert blir litt diskusjon rundt Telegram oppretter jeg like gjerne en tråd først som sist.

3 Likes

Dette er et wiki-innlegg som alle kan redigere for å lage en oversikt over alt man bør vite om denne investeringsmuligheten. Det hjelper nye og eksisterende medlemmer raskt forstå og ta stilling til en investering. Bruk Rediger-knappen nede til høyre for å legge til noe :slight_smile: Takk!

@VargVemund

Førsteinntrykket er bra, de skal gjøre langt mer enn det jeg så for meg. Det eneste negative jeg ser er ekstremt high supply! Men som de skriver, hvis dette skal bli en valuta man skal bruke day-to-day MÅ man ha nok til alle.

Blir spennende å se hva kriteriene for ICOen er. Kommer nok til å bli med på en slant.

1 Like

Hva tenker dere om token sale price kommer på 0.1 USD med 5 billion supply?
Virker som et spennede konsept som er fremtidsrettet. Ser ut som at teamet bak er av top kvalitet også :slight_smile:

Som jeg skrev lenger over, tror ikke Supply betyr så mye som hype. Se på Cardano og Ripple. Jeg hadde ikke tenkt å tegne meg i denne men etter å ha lest whitepaper tror jeg denne vil gå mye på hype. Alle de store kryptonettstedene skriver om denne nå.

Jeg tenker folk vil sammenligne litt med aksjer som SNAP, og at 500 mill ikke er så ille. Personlig synes jeg det er mye. Hva skal de gjøre med pengene?

I motsetning til andre kryptoer har de ca. 200 millioner brukere og det øker med 500k dagen. Det er selvfølgelig verdt noe. Tenk når alle MÅ bruke token for å bruke platformen…

1 Like

Enig! Har lest om denne flere plasser. Følger, blir spennende å se.

1 Like

Det tenker jeg er en gavepakke til konkurrenter? Løfter lista ganske mye. Men jeg har ikke lest noe om icoen.

Halvparten av dem i forbindelse med krypto! Tipper jeg da.

1 Like

Ja, det er nok ikke helt feil. Det er go-to platformen for krypto atm. Tror den blir solgt ut lett jeg.

1 Like

Så ser det ut som det er begynt. Kan hende jeg tar feil! For å sikre meg mot en eventuell scam har jeg:

  1. Brukt passordgenerator
  2. Satt inn bare en liten sum (noe jeg stort sett gjør uansett), så setter jeg kanskje inn mer senere.

Dette er en pre-ICO, bra bonus å bli med nå.

Bruk gjerne referral-linken men jeg er mer og mer sikker på at dette er SCAM:

http://gramtoken.io/register?reference=6229

Altså, jeg tror egentlig dette er svindel.

Gjør dine egne undersøkelser: jeg er stort sett ikke flink nok til dette selv og baserer mye på magefølelse etter en ikke grundig undersøkelse.

EDIT: la dette stå som en advarsel til meg selv og andre blåøyde og utålmodige folk med litt ekstra ETH på myetherwallet:

  1. Ikke kast deg inn i en ICO når du er sliten, selv om det er et lite beløp.
  2. Ikke kast deg inn i en ICO selv om du har blitt tilsendt link av en du stoler på.
  3. Sjekk ICOen litt bedre enn du egentlig har lyst til.

I whitepaper står det at “The price of the first token to be sold will be approximately 0.1 USD”.
Men i linken din “Gramtoken.io” så selges den for 0.8 USD pr token.
Hvorfor har den gått opp ? Og tror du Gramtoken.io siden er fake?

Jævlig proff scam site det der. Skjønner du og 23% andre som har sendt inn penger gikk på den…

Skummelt proff side. Viktig å sjekke twitter/facebook/telegram etc for offisielle uttalelser hvert fall. Tipper de får inn en del på den der…

1 Like

Dessverre så tror jeg vel egentlig det ja…

Prøver jo å si hvorfor due dilligence er viktig!
Håper det ikke var store summen for din del :thinking:

Veldig liten sum!

Ja jeg burde vært litt mindre på rappen på den der, jeg visste jo at Telegram ville bli en stor greie og sannsynligvis ville være bedre kjent. Jeg fikk linken tilsendt av en jeg kjenner så sjekket litt mindre enn jeg normalt ville gjort. 45% bonus burde også ringt en bjelle.