Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IDEX Biometrics (IDEX)

Tweaket litt så det vil komme børsmeldinger om IDEX her fra nå av :slight_smile:

6 Likes

Hoppet på dette toget for noen dager siden, og er vel i senere tid jeg har klart å fått lest meg noe opp. Fant denne tilbake fra mai:

Mastercard får Idex-teknologi i år: – Banebrytende
02.05.2018 · André Haugen
Det norske selskapet Idex har samarbeidet med gigantfirmaet MasterCard om kredittkort med avlesing av fingeravtrykk. Produktet blir tilgjengelig i løpet av året.
– For oss er dette banebrytende, sier Charlotte Knudsen, kommunikasjonssjef for Idex, til NTB i etterkant av Mastercards pressemelding tirsdag.
Knudsen forklarer at hennes firma har samarbeidet med MasterCard om utvikling av biometriske kort, kredittkort med fingeravtrykk, siden 2015.
Løsningen presentert tirsdag gjør det mulig for brukeren å selv kunne registrere sitt fingeravtrykk i kortet, noe som kan erstatte dagens bruk av pinkode.
– Produktet skal etter planen ut til forbrukerne i løpet av året, sier Charlotte Knudsen.
Kommunikasjonssjefen ønsker ikke å kommentere hva Idex har tjent på samarbeidet med den multinasjonale betalingsgiganten. Hva det norske selskapet tjener i framtida vil være avhengig av videre salg til kortprodusenter.

Er det noe forventninger til Q2 her, eller er det Q3/Q4 som vil være av mer interesse? Meninger?

Får også takke @Mr.Tortilla for aktiviteten her i det siste. Mye grunnet denne tråden at jeg fikk øynene opp for selskapet og fikk kastet meg inn på lavt 4 tall :slight_smile:

4 Likes

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/07/Har-doblet-seg-paa-en-maaned-tror-festen-fortsetter

3 Likes

Denne lå på HO.

Mye fin lesing og jeg gleder meg til fremtiden i IDEX :slight_smile:

Ha ellers en fin aften!

2 Likes

Author
The Death of the PIN TechNativeDavid Orme is the Senior Vice President at IDEX Biometrics. Holding a BA Honours in Management Studies, and a member of the UK institute of Directors, Orme has a strong track record in sales, marketing and business development within the payments industry.

4 Likes

En pust i bakken i dag. Jeg har ikke solgt i frykt for at den faktisk øker mot slutten når kanskje nlen større vil inn:) jeg holder videre

Ser det er nevnt at de har et pengebehov om ikke så lenge, noen som vet noe om det?

Et tips. Fingerprint cards lå på topp når de hadde fingerprints til apple telefoner, etter apple kuttet ut det lg begynte med ansiktsgjenkjenning falt aksjen. Nå er det slik at fingerprint har samarbeid med huawei og andre telefoner med fingeravtrykk, samt dette vil bli populært igjen med tanke på betalingsløsninger md tlf.
Godt nytt

1 Like

Enn så lenge er det vel bare penger ut og ingen inntekter, men tidsperspektivet 2019-2021 blir avgjørende, @Mr.Tortilla og jeg har diskutert litt om hvorvidt neste PM fra selskapet blir bestillinger fra UK.

Noen notoriske baisere skriker om dette ja, men de har nok cash til ut i midten av 2019 sånn jg har forstått det. En annen ting er at trenger de virkelig det hvis de nå får inn store ordre !? :face_with_monocle:

250MNOK på bok pr Q1 18, 50MNOK cash burn pr Q, så de har vel penger til Q2 2019, så må vel begynne å generere en del penger snart.

Noen som har en formening på hvor mye de kan få for en slik chip?

1 Like

Takk, det var den type info jeg lette etter. Da er emmisjon nært forestående med andre ord.

Pris pr chip er fryktelig liten. tipper en plass mellom 10-50øre.

2 Likes

Tipp i vei du :crazy_face: se på fingerprint hvor mye de har tjent de siste årene!! Kommer det inn store ordre hær så kommer idex tjene store penger

Penger tjener man uansett. Men pris pr sensor er ikke høy. Er jo derfor man kan putte dem i kort :=)

1 Like

Men hvis du ikke skjønner at hær snakker man om at alle kort skal ha fingerprint sensor fra neste år, milliarder av kort !! Og den prisen du snakker om har jg ikke tro på

Har ikke sett tall på hvor mange kort det blir, men vi snakker ikke en dyr sensor. Og det er vel fortsatt opp til den enkelte kortutsteder om de vil kjøre på med denne sensoren eller ikke. Slik det også er med nfc chippen som noen har mens andre ikke har enda. ( den koster forørivg 0,02USD ish pr chip.

1 Like

Det er nok riktig at chipen blir ikke den store kostnaden. Men regelverket fra EU krever nye løsninger ifht pinkoden.

Yep, og det er jo prisen som gjør at den blir spredt på flest mulig kort ( er jo marginen de uansett lever av ) :smiley:

Hær handler det jo oxo om teknologi og forskjellige løsninger på sensoren samt sertifiseringer noe idex har fått av mcard etter ett flere år langt samarbeid
Feitan og Jinco som er kortprodusenter har valgt idex sin sensor

Skjønner ikke helt hva du prøver å si. Eller hva du prøver å komme frem til.

2 Likes