Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IDEX Biometrics (IDEX)

Gir deg litt info da det virka som du ikke forstod at hær kommer sannsynligvis idex tjene en god del penger
Les linkene som er lagt ut de siste dagene :nerd_face:

2 Likes

Du har ikke gitt noe info, du har egentlig bare prata svada.

Dit svar = Svada.

@Konamixx sitt svar = opplysende.

Dette handler heller ikke om hvor mye penger de vil tjene i fremtiden, men hvor mye penger de har og hvor fort de brenner disse.

3 Likes

Jeg kjøree idex og Fingerprint, fpc er priset til typ 2,4 milliarder nå, billig synes jeg. De har Visa og mye av telefonmarkedet. De har teknologien til on-screen fingerpeint sensors.

1 Like

https://mobileidworld.com/huawei-display-fingerprint-scanning-porsche-design-phone-903275/

Dette handler ikke om baising, og det er litt rart du ikke skjønner det. Rapporterte forsåvidt det siste innlegget ditt da det hverken fremmer diskusjonen eller er særlig konstruktivt.

En emisjon er meget praktisk om man skal inn i en aksje med større volum. *Det er heller ikke farlig for et selskap å gjøre en emisjon for å kunne ta investeringer til en større kontrakt de har vunnet.
Hvis mange større aktører venter på en emisjon for å komme inn i aksjen kan den stige MYE i etterkant når folk ikke får så mye aksjer de ønsket.

2 Likes

En emi trenger ikke å være negativt for selskapet. Om de har behov for dette tror jeg ikke de setter emien på disse nivåene. Jeg er nokså sikker på de melder ordre for å få opp kursen så setter de eventuelt en emi.

3 Likes

Det vil være det naturlige. Jeg har ikke oversikt over hvor store investeringer de må gjøre for å kunne håndtere disse gigant kontraktene. Men det vil vel ikke overraske noen om det kommer ekstra investeringer nå som kontrakter og avtaler er sikret. ( jeg ser heller ikke det som noe negativt).

Vi snakker om et eventuelt kapitalbehov fra eksterne kilder. Emisjon er kun et alternativ. Selskapet er pr dags dato uten gjeld og med eventuelle kontakter på baklommen burde låneopptak være et alternativ med dagens pris på kapital.
I den grad produktet er tenk å komme i markedet i løpet av 2H18 så kan det dog hende at kapitalbehovet slett ikke blir så prekært som enkelte her fremstiller det som. Den som lever får se.

Men uansett, en emisjon er ingen katastrofe, dersom pengene da ikke skal gå til å betale for gammel moro. Det er det ikke snakk om i Idex sitt tilfelle.

Men den økono,miske stoda er vel sikkert noe man får mer info om på halvårlige presentasjonen 16 august 18.

3 Likes

Helt enig med deg her L!

Gjeld er aldri dumt for selskaper med inntekter. Samtidig vil en emmisjon også være et verktøy for å få inn institusjonelle investorer ( om det er noe man ønsker).

Jeg kom til å tenke på en artikkel som ble lagt ut enten her eller HO ang UK og kort med sensor som var datert den 7. Juli. Det ble det skrevet at dette kunne komme igang i løpet av en mnds tid. Dvs at en melding om den første ordren kan bli meldt når tid som helst…

Den som lever vil få se :slight_smile:

Jeg tror første mld om ordre vil være fra den første avtalen - fransabank!

1 Like

Kjørte 1/3 av potten ut på 5,65 og inn igjen på 5,28 så får vi se om det va lurt :grimacing:

1 Like

Hvis det var du som fikk snaue 6k aksjer på 5,28 så har du jo gjort en 37øres trade. Ser ikke hva som ikke skulle være lurt med det.

image

1 Like

Var nok mer enn det, kjøpsordren lå der lenge så kan du jo se om du finner den :face_with_hand_over_mouth:

1 Like

image
image
image
image
image

Skulle vel dekke det som er gått for 5,28 eller mindre idag.

1 Like

Har et reelt snitt på 3,7 så jeg sitter komfortabelt enn så lenge :joy: - Synes det er bra at Evil belyser slike problemstillinger, er lett å bli blind på egne investeringer, og det er bra med diskusjoner da det har en tendens til å bli stille på forumet når det ikke skjer så mye… Gleder meg til neste PM :slight_smile:

4 Likes

Strengt tatt er det jo ikke en problemstilling, men en potensiell inngang eller trading event.

Ler alltid like mye når første “baiser” dukker opp. Tenker det er greit vi har noen sånne også.

1 Like

Vet ikke om du leser på HO også Evil, men det er mye bra info der i mellom all trollingen også. Eller så kan du sjekke twitter, der pleier det å bli lagt ut nyheter

Leser ikke HO lengre. Er flere år siden jeg var der sist. Orker ikke alle trolla, så satser på at det er som er fornuftig og relevant kopieres over hit.