Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IDEX Biometrics (IDEX)

Har ikke fulgt med så mye her før de siste par dagene, men IDEX virker som en super interessant aksje for tiden.

Opp 120% på ca 1 mnd, men fortsatt over 100% igjen til ATH.

1. Mai: IDEX is proud to announce that it’s fingerprint sensors are being deployed in biometric cards used for a new end customer trial, which is being run in the Middle East (Kuwait?)

2. Juli: IDEX’ sensors for dual-interface biometric cards have successfully passed engineering integration and validation at Feitian (major Chinese payment network)

3. Juli: IDEX ASA, the leading provider of advanced fingerprint identification and authentication solutions, is proud to announce its contact-based sensor has been certified by a major global payment provider. (Mastercard)

4. Juli: announces that JINCO Universal (“JINCO”) has successfully integrated its fingerprint sensors into dual-interface biometrics cards for multiple applications including payments and identification. “JINCO is a leading smart card integration pioneer and we are very proud that they have chosen to integrate our fingerprint sensor into their dual-interface biometric cards,” says Stan Swearingen, CEO of IDEX.“JINCO selected IDEX for its high performance, reference design and superior support which ensured that the development of our cards, with and without batteries, was achieved in record time”

5. Juli: IDEX is proud to announce that it’s fingerprint sensors are being deployed in biometric smart cards launched by a bank in the Middle East. (Libanon)

Har en følelse av at det kan komme mange land til på denne listen nå fremover. Blir spennende å følge med. Har selv tatt noen lodd her selv om kursen har gått 120% den siste måneden. Tror det er verdt risikoen selv om den skulle konsolidere. Kommer det flere meldinger kan det fort gå mot ATH.

5 Likes

Nå plukker jeg fra hverandre twittermeldingen de kom med i dag. Nå har jeg lest litt om Aratek som twittret meldingen først, som idex re-twittret. Og etter å lest om selskapet Aratek, mener jeg at det kan sees i sammenheng med meldingen IDEX kom med 16 juli,

"“We are very pleased that Feitian is using our sensors in their dual interface biometric cards, and that their feedback on the products is very positive. The application is for banking on a major Chinese payment network”
ref: https://www.idexbiometrics.com/newsroom/2205313

på nettsiden til Aratek står dette :
“Aratek is a global leader in biometrics and securities industry based out of China. We empower governments, law enforcement agencies, banks, retailers and other
enterprises to solve their identity management challenges through biometrics.”
Ref: http://www.aratek.co/company_overview

Hvorfor kommer siste brikken av puslespillet i dag? :slight_smile:

1 Like

Og hva med denne tweeten fra i går?

Skiftet navn på Twitter kontoen fra IDEXASA til IDEXBiometrics.

Setter man det sammen med denne artikkelen:
26. Juli: Former CEO of BELL ID, David Orme, joins IDEX Biometrics.

• The appointment represents the company’s mission to bring biometrics to the international market, placing an emphasis on the need to assess individual market readiness not only for biometric smart cards for payments but also for government ID and physical access control.

Kan på sikt bli andre børsmeldinger enn bare avtaler om chip i bankkort.

1 Like

Senior Vice President of Sales & Marketing in its UK headquarters.

Stikkord: Marketing & UK

Fra januar 2018 denne company presentasjonen men veldig mye bra info👌
http://hugin.info/131532/R/2160559/830887.pdf

6 Likes

Overraskende høy pris pr sensor, men ikke “milliarder” med kort som ble nevnt her tidligere idag.

Men 250-500MUSD er jo penger det også.

Idex tar ny sats…

1 Like

Jeg la denne ut på HO:

Vet ikke om folket har lest denne twitter meldingen fra 31. Juli fra MC:

Mastercard MEA
‏Verified account @MastercardMEA
Jul 31

Apart from the convenience of making payments to all three major domestic mobile payments services from one app, Nedbank Money users will be able to use biometrics as an authentication method, another first from Mastercard & Nedbank #ScanToPay https://mstr.cd/2KargH3

https://twitter.com/MastercardNews

Ha ellers en fin børsdag alle sammen!

2 Likes

Ny kunde? Det baller på seg, sa brura…

Ser slik ut :slight_smile:

Virker som noe skjer her. Hmm

Tok en post her. Interessant case.

2 Likes

Spennende det som skjer med kursen nå.

Tok litt selv her

Hadde vært deilig å kunne close 5.40 idag! Det dukker opp nye ting etterhvert som en roter rundt i artikkler om selskapet :slight_smile: Jeg gleder meg til neste ukene med IDEX i porteføljen!

Er det 5,7 som er den tekniske holy grail? man prøver å bryte?

5.80 om jeg ikke husker feil :slight_smile:

5.8 er det :slight_smile:

Må en melding til før det skjer. Etter close eller imorgen tidlig @Mr.Tortilla

Det jeg sa at jeg mistenker ja. Å følesen forsterker seg når det ser ut som noen tar posisjon. Jeg mener å lest en flagmelding fra fingerprint i dag om at goldman solgte seg ned. Kamskje noen store på vei inn her? Bare konspirasjon da men sånm blir det

1 Like

Hva skjer nå ? :joy: