Det er fredag og det blir en spennende dag for oss IDEX aksjonærer. Vi er kommet til august og det er forventet at kontrakter kan bli offentliggjort når som helst. 18 juli ble det meldt at “IDEX contact-based fingerprint sensor has been certified” av det som viste seg å være MasterCad. Det er gjennomført flere pilotstudier og ettersom ting skjer fort i denne industrien, er der all grunn til å vente at IDEX lander sin første kontrakt any day.
Dersom man har fått IDEX på radaren og lest seg en smule opp på selskapet, så vil jeg tro at man også er rimelig interessert i å sitte på innsiden den dagen en slik kontrakt offentliggjøres. Joda, kursen har nok gått en del på kun forventninger, men jeg tror nok at markedet vil sende kursen enda noe opp den dagen en kontraktsmelding treffer markedet. Skjer det i dag, på mandag eller senere i august? Ikke mulig for meg å si, men etter å ha jobbet tett på MC siden 2015 og med de tilbakemeldingene IDEX har fått gjennom blant annet sertifisering, så burde det være en smal sak å skjønne at IDEX også vil få leveringskontrakter. Noe som kan skje any day.