Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IDEX Biometrics (IDEX)

Next driver vel med ID-kort/terminaler for adgang til lokaler mens Idex lager fingeravtrykkssensorer til bankkort (hovedsakelig).

Kan ikke sammenligne verdsettingen av de to selskapene da de driver innen to vidt forskjellige markeder (men begge innen biometrics).

Idex er vel i en ganske unik situasjon nå da de er veldig nære på å få noen gigantiske ordre. Snakker hundre millioner sensorer per år allerede i 2020.

2 Likes

Next driver innen 4 segmenter, smartkort, Goverment id, accses control og notebook. Fokus er Smartkort nr 1, Goverment nr 2, accsess control nr 3 og notebok nr 4. De forventer å ta 25% av markedet i 2020 i Smartkort og Goverment id. De andre accsess control og notebok tror de ikke at de klarer å ta like mye av markedet. Markedet i 2020 er ca 300mill i smartkort og 300mill dollar i goverment id, om next tar 150mill dollar av det så vill jeg si at de bör vureres till samme börs verdi selv om idex tar 50% av smart kort markedet.

her er lite lese stoff om du er interessert

http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=77876021

Mvh Kana

3 Likes

Fra Idex sin Investor presentasjon Januar 2018:
Mål: Mer enn 30% markedsandel av 750-1500 mill USD i 2020, altså 225-500 mill USD.

Edit:
Kan også legge til at bankkort skiftes ut etter 2-3 år (?). Så hvis Idex skulle få en stor markedsandel så vil de nok være sikret svære inntekter i mange år fremover.

1 Like

jeg håper at det stemmer, i det tilfelle vill next sine inntekter vare 250- 450 mill usd, det forsvarer forsatt ikke 1/4 av verdien til idex. Misforstå ikke, jeg tror også at dette blir bra for idex, men jeg forstår ikke den store premien. hmmm

1 Like

Kan alt for lite om Next til å argumentere mot deg der. Får bruke litt tid til lese meg opp før vi tar det videre. :smile:

4 Likes

Se siste twittermelding fra IDEX og les denne. Tror vi er kun kort tid unna den første ordre!

5 Likes

Konkurrent eller partner?

Gemalto bruker fingerprint cards sine sensorer. Derfor sitter jeg også med den:D og hvis du ser det tekniske jeg har delt på fing sin tråd vil du se også at det tekniske ser meget bull ut

1 Like

Kanskje de har skrevet under en avtale om bestilling nå, siden mastercard delte den! Spennende!

Oi, denne har jeg ikke sett. Det betyr jo at kortene lanseres der nå og at det har kommet/snart kommer bestilling :clap:

1 Like

Da gikk det med litt Nano-penger for å fylle på ved 4.91. Var ca her det snudde opp sist. :slight_smile:

Tok litt selv i dette området i dag. Satser på at den snur og melding kommer i løpet av kort tid :slight_smile: Satt en stop-loss på andelen jeg kjøpte i dag.

1 Like

Brutalt, støtte på 4,5 ser det ut som.

vurderer plukke litt her , men er på jobb og får ikke lest noe særlig… Skjedd noe pga dette fallet eller ?

Ja, men ser det er blitt tatt en del store poster på kjøp i dag. Vurderer å fylle på mere selv, men venter litt for å se hvilken vei det tar.

Ikke noe som har skjedd.
Er naturlig med en pullback etter en så stor oppgang. Men var ganske brutalt i dag ja. Ser det som en kjøpsanledning.

1 Like

Ser ut som den traff en bunn nå. Landet på ema20 og sma20, og gmma linjene på kortsik møter hverandre som er et godt tegn, tror jeg:p når de møtes mener jeg markedet begynner å bli enige om prisen før den fort kan starte turen opp igjen:) jeg er fersk i det her så ta alt med en klype salt!

2 Likes

tok ett lite lodd på 10K, så får vi se :slight_smile: solgte 40K på 5,50 tidligere så er vel gevinst penga som er inn igjen da :stuck_out_tongue:

2 Likes

Kanon bra!

lykke til :+1: en ting å tenke på er at vi er ned nesten 10% siden nyttår og jeg tør påstå å si at en god del har skjedd siden da… :sweat_smile: da tenker jeg på flere sertifiseringer, ansettelser osv osv.
Jeg tipper denne stikker nordover seinest 16.aug (2Q raport)

3 Likes