Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IDEX Biometrics (IDEX)

Tenkte litt på det isted. Er jo en viss sikkerhetsrisiko ved at en tredjeperson kan registrere sitt fingeravtrykk på kortet. Kanskje Libanon eller Fransabank ønsker full kontroll over brukerne sine, ihvertfall inntil videre.

Selvom jeg mistenker at sleeven krever en form for 3D auth ala bankId før bruk? Ikke så inne på det.

Hjelp en nybegynner her.

Kan noen forklare meg vedvarende kursfall, selv med positive nyheter? Er det kortsiktig tenking blant investorer, evt. at noen gamblet på rakettoppskyting? Mister folk tro på produktet?

Etter alt jeg har lest, virker produktene til IDEX å være bunnsolide, og med første batch med Mastercard på tur ut i markedet ser jeg ingen umiddelbar nedside. Må være noe jeg misser. Er det mangelen på konkrete tall?

Ser forøvrig at det er to VELDIG ivrige bajsere på et annet norsk aksjeforum… uten at det trenger å bety noe.

Jeg solgte meg ut på grunn av mangel på tall. Kommer det noe positivt på Q rapporten så hopper jeg på igjen. Sitter klar til å hoppe på. Ingen fare om man misser en krone eller to.

1 Like
2 Likes

Det var nytt for meg at de i det hele tatt er på Money2020 messen! Er slike småting jeg synes burde meldes, bare for å vise at det er liv i butikken :slight_smile:

Må nok følge firmaene på Twitter for å få tak i det som ikke viktig nok til å meldes.

Lite fart rundt IDEX for tiden. Det var ventet flere kontrakter fremover.

Kan det være en fin inngang på dette nivået?

Er det noen andre triggere i nær fremtid?

Jeg har ingen anelse helt ærlig. Holder meg borte til de melder mer med hold i.

Det kan være smart å være inne før meldinger om nye kontrakter kommer tenker jeg. 4,40 kan vise seg å være fin inngang. Jeg posisjonerer meg nå, og satser på at noe kommer ganske snart.

Fra 17 sept:
Teknologiselskapet Idex er den klare vinneren på Oslo Børs mandag. Aksjen steg hele 24,28 prosent, etter at de klokken 14:44 sendte ut melding om at de hadde fått verdens første produksjonsordre på betingskort med fingeravtrykksleser, og at de venter flere slike.

Magefølelsen sier “kjøp nå” :slight_smile:

Mye jeg skulle kjøpt nå på magefølelse :blush: Meen har ikke konto som strekker seg like langt som følelsene :sweat_smile: men hadde jeg hatt ledig kapital, så ville jeg ventet til etter Q rapporten. Den er vel i neste uke en gang?

Rapporten er 8 november. Det kan komme mye hyggelig innen den tid.
Kursen er ned 40% siste 4 uker. Stoler på magefølelsen denne gangen:) håper på en ny kontrakt en av de neste dagene.

1 Like

Håp er noe jeg har sluttet med i aksjer :blush: men satser på at det går godt for ditt veddemål :grin: jeg ser sånn på det at om de skulle melde noe positivt. Så vil det bli flere dager med oppgang å gode muligheter for å tjene mange prosenter. Går heller glipp av 20% enn å tape 20%.

Gikk du inn i går? Fin gevinst til nå da :grin:

kjøpte meg inn på 4,40. Sitter med en fin papirgevinst så langt:)

Skal tydeligvis lytte til magen noen ganger.

Er ikke inne i IDEX med stort beløp.
Sitter tungt lastet i NANO, her har magefølelsen sagt kjøp i flere måneder. Har fulgt selskapet i flere år, og har sterk tro på fortsettelsen.

Ja var ikke feil inngang det der. Spennende så se hva de kommer med i Q

IDEX 10% idag på grunn av forventningsrally? Synes det var litt tidlig.

IDEX Biometrics partners with XH Smart Tech in China and receives initial order for dual-interface smart card sensors

Oslo, Norway, 31 October 2018: IDEX Biometrics (IDEX ASA) the leading provider of advanced fingerprint identification and authentication solutions, is pleased to announce that it has partnered with XH Smart Tech in China, the leading provider of solutions on IoT and blockchain technologies which are both data user and data centric. The objective is to deploy biometric cards and IDEX has received an initial order for its dual-interface sensor by XH Smart Tech to commence integration.

 

XH Smart Tech is ranked among the top 5 Chinese smart card vendors by international market share and has shipped more than 3 billion smart cards. The company has successfully passed certification of China UnionPay, VISA, Mastercard, and other smart card industry organizations. XH Smart Tech’s’ customer base includes international and Chinese banks, including Postal Savings Bank of China, DenizBank in Turkey, Commercial Bank of Kuwait, South Africa Laxton, South African Post Office, and Orientfinans Bank in Uzbekistan.

 

Stan Swearingen, CEO of IDEX Biometrics comments, “We are very pleased with the strong customer interest we are experiencing for our contact-less sensors. Card integrators are seeing the benefits of biometric smart cards, and the market is picking up speed. Chinese vendors are very keen to implement innovative technology, and we are proud to partner with a fast-growing company such as XH Smart Tech to drive commercialization of biometric cards”.

 

Leo He, CEO of XH Smart Tech adds, “The value proposition for fingerprints in a smart card is easy to understand, and we are confident there will be significant pull from issuers for this innovative solution. IDEX Biometrics’ solution is very compelling and we look forward to working closely with the company to develop biometric smart cards”.

 

Contact:
Henrik Knudtzon, CFO,
+47 9302 2827, [email protected]

 

About XH Smart Tech (China) Co Ltd
Founded in 2011, XH Smart is a NEEQ listed company and global technology leader that provides end-to-end digital security solutions, IoT solution, eUICC provisioning system, personalization system, smart cards and POS terminals.

 

The company’s vision is to be the global leader in digital security, providing smart secure solutions protecting business and consumer. As a reliable and value - added business partner for Financial & Non-Financial Institutions, Mobile Network Operators & Mobile Virtual Network Operators, Government & Public Sectors, XH Smart’s proven products and services are widely deployed in more than 60 countries covering Europe, Africa, Middle East, Americas, CIS and Asia-Pacific.

 

For more information, visit it www.china-xinghan.com

 

About IDEX Biometrics
IDEX Biometrics, also known as IDEX ASA (OSE: IDEX), is the leading provider of fingerprint identification technologies offering simple, secure and personal authentication for all. We help people make payments, prove their identity, gain access to information, unlock devices or gain admittance to buildings with the touch of a finger. We invent, engineer and commercialize these secure, yet incredibly user-friendly solutions. Our total addressable market represents a fast-growing multi-billion-unit opportunity.

 

For more information, visit www.idexbiometrics.com and follow @IDEXBiometrics

 

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.


This announcement is distributed by West Corporation on behalf of West Corporation clients.
The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.
Source: IDEX ASA via Globenewswire

Nyheten er levert av GlobeNewswire.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181031.GlobeNewswire.HUG2223307

1 Like

:bullettrain_front::bullettrain_front::bullettrain_front::bullettrain_front::bullettrain_front:

Oslo (TDN Direkt): Idex Biometrics har inngått et partnerskap med XH Smart Tech i Kina for bruk av biometriske smartkort og selskapet har mottatt en initiell ordre på sensorer fra den nye partneren.

Det opplyses i en melding onsdag.

-Vi er veldig fornøyde med den sterke kundeinteressen vi opplever for våre kontaktløse sensorer. Kortintegratører ser fordelene med biometriske smartkort og markedet beveger seg raskere. Kinesiske aktører er veldig interesserte i å implementere innovativ teknologi og vi er veldig stolte av å samarbeide med et rasktvoksende selskap som XH Smart Tech for å drive kommersialisering av biometriske kort, sier konsernsjef Stan Swearingen i Idex i meldingen.

XH Smart Tech er rangert blant de fem ypperste kinesiske smartkortleverandørene og har sendt ut mer enn tre milliarder smartkort. Videre har selskapet sertifisering fra China UnionPay, VISA, Mastercard, og andre smartkortorganisasjoner. Kundene inkluderer Postal Savings Bank of China, DenizBank i Tyrkia, Commercial Bank of Kuwait, South Africa Laxton, South African Post Office og Orientfinans Bank i Usbekistan.

1 Like

Founded in 2011, XH Smart is a NEEQ listed company and global technology leader that provides end-to-end digital security solutions, IoT solution, eUICC provisioning system, personalization system, smart cards and POS terminals.

The company’s vision is to be the global leader in digital security, providing smart secure solutions protecting business and consumer. As a reliable and value - added business partner for Financial & Non-Financial Institutions, Mobile Network Operators & Mobile Virtual Network Operators, Government & Public Sectors,

> XH Smart’s proven products and services are widely deployed in more than 60 countries covering Europe, Africa, Middle East, Americas , CIS and Asia-Pacific.

Since its establishment, the company has invested heavily in R&D and has registered numerous patents in the area of production automation and copyright. XH Smart has also received ISO9001, ISO14001, ISO18001, ISO27001, GSMA SAS, Visa, MasterCard and China UnionPay certifications for production of schemed payment cards.