Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IDEX Biometrics (IDEX)

Idex-aksjen til topps etter å ha hentet 214 mill.

6 timer siden · Eivind Bøe

Fingeravtrykksselskapet Idex stiger mest av alle aksjer på Oslo Børs i tidlig handel. Aksjen er opp 19,50 prosent til 3,80 kroner på Oslo Børs onsdag formiddag etter emisjon.

På morgenkvisten skrev selskapet at det har gjennomført en rettet emisjon der selskapet har hentet 213,75 millioner kroner fra eksisterende aksjonærer.

Emisjonskursen var på 4,00 kroner per aksje. Det ble utstedt 53.437.500 nye aksjer.

Etter kapitaløkningen har selskapet en aksjekapital som beløper seg til 89,66 millioner kroner fordelt på 597,75 millioner aksjer.

Idex skriver at de venter et betydelig salgshopp, som er drevet av økt etterspørsel fra kundene. Det gjelder både for kontaktløse og kontaktbaserte kortløsninger. Disse er nå klar for masseproduksjon.

[

Les meldingen fra selskapet her

newsweb.oslobors.no
](https://newsweb.oslobors.no/message/468277)

2 Likes
1 Like

Ser de treffer på omtrent 50% av signalene sine i Idex. Kan jo ta en mynt og kaste også. :sweat_smile:¨

Det sagt så tror jeg kursen går nordover utover vinteren/våren. :slight_smile:

1 Like

På 6 mnds perspektiv har de større treffprosent enn siste 12, men ja… Det ble vel et teknisk brudd i dag, 1-2 kursdrivende nyheter så tror jeg vi er på 5-6 tallet. IDEX trenger kontrakter og store bestillinger. Skal være vanskelig å holde den på 3-tallet med en emisjon på 4kr

1 Like

31/01-2019 07:50:27: (IDEX) IDEX Biometrics and Goldpac partners to introduce dual-interface biometric smart cards

1 Like

Kan se ut til at 2019 fort kan bli et bra år for idex. Spennende.

Flott melding i dag også.
At emisjonskursen settes på 4 kroner og blir fulltegnet er et signal om at noe stort er i gjære.
Jeg tror vi snart får se kontrakter med litt størrelse.

IDEX er en doblingskandidat på kort sikt.

Oslo (TDN Direkt): Idex Biometrics inngår et partnerskap med Goldpac Group der formålet er å lansere dual-interface biometriske smartkort til kunder i Kina og andre steder, ifølge en melding fra Idex torsdag.

Goldpac er en av de fem største kortintegratorene globalt og den eneste sikre betalingsløsningsleverandøren i Kina som har sertifiseringer fra China UnionPay, Visa, Mastercard, American Express, JCB og Diners, ifølge meldingen.

Konsernsjef Stan Swearingen i Idex viser til at det er utvilsomt at markedet for biometriske kort vil ta seg vesentlig opp i 2019, og at selskapet ser en særlig sterk utvikling i Kina.

1 Like

Ser det gikk 490 000 aksjer i eit jafs der. Nokon som kan forklare kvifor det ikkje er noko indikasjon på om det er “kjøer/selger”?

Fordi handelen ikke har gått via ordreboka :slight_smile:

Skjønner :slight_smile:

1 Like

Store poster som legges ut blir fort solgt i markedet. Godt tegn

Selskapet ser frem til å kunngjøre kontrakter og viktige utviklinger i nær fremtid, opplyses det i meldingen i går.

At de skriver dette og kjører emisjon på 4 kroner må tolkes veldig positivt. Jeg tror flere av de som deltok i emisjonen vet hva som kommer.

Jeg har vært litt inn og ut av IDEX, men nå kommer jeg til å bli sittende fremover i påvente av det som kommer.
Kan bli en av vinnerne i 2019 dette.

Ser samme mønster som i går. Opp på topp fra start for så å stabilisere seg på et nivå der det plukkes jevnt og trutt gjennom dagen.

Går nordover utover dagen og closer mellom 4,30 og 4,40 er mitt tips.

Vi kan vente oss flere hyggelige meldinger fremover, skal vi tro på det selskapet melder i går.

1 Like

Idex kommer inn i porteføljen etter at toppsjef Stan Swearingen har mer enn doblet sin eksponering etter en emisjon.

2 Likes

Her er det fortsatt mulig å kjøpe seg inn til lav kurs før det begynner å tikke inn meldinger fra det store utland.
IDEX blir notert på London Stock Exchange eller Nasdaq snart. Ref: Melding 30/01

Konsernsjef, styreleder, finansdirektør og flere styremedlemmer tegner seg for aksjer i emisjon på 4 kroner. Det holder for meg.
Sitter stille med en etter hvert solid beholdning her.
Nyheter kan komme når som helst, og det skal lite til for at kursen skyter fart opp til 6 kroner igjen.

1 Like

Jeg tror også det er gode penger å tjene her. Spørsmålet er bare til hvilken pris en kan klare å komme seg inn. Uten meldinger kan den gå et stykke ned på 3-tallet. Men tenker man langsiktig så er nok dagens nivå et godt utgangspunkt.

1 Like

Er inne på 3.8, det virker som det er litt akkumulering før punch av MA200 på ca 4.15, mulig det må en melding til.

1 Like

laber omsetning og volum i aksjen, trenger en kursdrivende nyhet! :cold_face:

Ja kursdrivende nyheter må vi ha.
Selskapet ser frem til å kunngjøre kontrakter og viktige utviklinger i nær fremtid, opplyses det i meldingen fra 30/01.
Hva er nær fremtid? Jeg tror det kan komme noe denne uken.
Å komme seg inn rundt fire kroner bør være bra. Det syntes iallfall de som sitter i styret, og de vet nok hva som kommer i “nær fremtid”.